Ik wil graag d.m.v. CSS een image uitlijnen. Ik wil de image in het midden met direct daar onder een tabel die ook in het midden is uitgelijnd. Div align is niet erg netjes vind ik zelf en wil zoveel mogelijk met CSS werken. Plaatje kan ik natuurlijk ook in een tabel zetten, maar om een tabel nu te misbruiken voor de layout is niet erg netjes
.
Natuurlijk is dit onderwerp al vaker voorgekomen dus de GoT search leverde mij het volgende topic op:
[rml]crisp in "[ CSS] Een plaatje in het midden van de p"[/rml]
Dit werkt opzich prima
. Het probleem is alleen wanneer ik mijn resolutie veranderen naar bijvoorbeeld 800x600 of ik verklein mijn internet explorer scherm, dan verplaats de image.
Een klein voorbeeld:

Rood: header
Tabel: Niet gekleurd(wit)
Bovenste voorbeeld is dus hoe het nu is op 1280x1024 en mijn explorer scherm gemaximaliseerd. Wanneer ik mijn resolutie dus verander of mijn explorer scherm kleiner maak, krijg je dus het onderste voorbeeld.
Hoe kan ik dit het beste voorkomen
?
Natuurlijk is dit onderwerp al vaker voorgekomen dus de GoT search leverde mij het volgende topic op:
[rml]crisp in "[ CSS] Een plaatje in het midden van de p"[/rml]
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| .imgheader { position: absolute; height: 300px; width: 300px; top: 50%; left: 50%; margin-top: -150px; /* de helft van je height */ margin-left: -150px; /* de helft van je width */ } |
Dit werkt opzich prima
Een klein voorbeeld:
Rood: header
Tabel: Niet gekleurd(wit)
Bovenste voorbeeld is dus hoe het nu is op 1280x1024 en mijn explorer scherm gemaximaliseerd. Wanneer ik mijn resolutie dus verander of mijn explorer scherm kleiner maak, krijg je dus het onderste voorbeeld.
Hoe kan ik dit het beste voorkomen