Toon posts:

van Chello > ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst een goede morgen :) ,

Ok ik zit nu met het volgende, waarchijnlijk gaat onze Chello+TV pakket weg aangezien mijn voar via de schotel tv wil gaan kijken.

Ok vind ik prima! maar nu kwam hij met het id dat we dan ADSL gaan nemen..vond ik ook best :)

nu heeft hij me opgegeven om een leuk abbo te zoeken wat ong. tege de zelfde prijs aanzit van Chello. Ik woon in Putten en daar is chello retesnel en byna geen problemen mee gehad. afijn.

Nu kwam ik op de page van CistroN een leuk abbo tege.

maar nu zit ik met een vraag.

Ik heb thuis de chello lijn d.m.v een routertje gesplit.

Als ik dadelijk een ADSL lijn krijg, kan ik dan nog diezelfde router gebruiken?
of moet ik een aparte hiervoor kopen.
Het gaat hierbij om een Edimax 6004 (als ik het goed heb, heb het spul zo 123 niet bij de hand)

Kweet namenlijk niet of dit gaat werken en of het goed werkt.

En graag zou ik weten wat jullie de beste ADSL verbinding vinden. +- 50E (mag het ietsjes meer zijn? :Y) jah tuurlijk.. :))kan ik het een en ander van elkaar vergelijken dat ik een goeie keuze maak. ik ben hier namenlijk altijd heel secuur in

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 08:41 ]

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Denk dat dat zo niet werkt want kabel is toch coax ---> R45.
En Adsl toch telefoon lijn -----> router /modem .
Dus zul je waarschijnlijk een andere router modem moeten kopen.
Is niet eens meer zo duur :

PCI :http://www.tweakers.net/pricewatch/23033
USB:http://www.tweakers.net/pricewatch/23034
en het abbo kijk eens op www.adslmetacrawler.com en kijk vooral naar degene die geen kpn zijn ! ;)

Su6

[ Voor 16% gewijzigd door Timo op 03-11-2003 08:48 ]

Verwijderd

Tip: Demon ADSL 2048/1024. Daarmee heb je een hogere download, hogere upload, betere service, geen aansluitkosten en geen kosten voor het modem (tot eind december d8 ik), voor 55 euro per maand. (nee, ik werk niet bij demon maar ik heb het wel net zelf besteld :P )

Edit:
Over je router: Een vriend van me heeft nu ook chello icm een draytek router en die kan hij gewoon blijven gebruiken als hij demon heeft, dus waarschijnlijk kun je hem gewoon blijven gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 08:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
krijg ik met adsl dan gewone telefoonlijn stekkertjes?? of blijf ik rj45 gebruiken. want gewone telefoonlijn stekkers kan je toch ook in zown poortje duwe? tenminste zoiets heb ik vernomen. maargoed kvraag het niet voor niets :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 08:46:
Tip: Demon ADSL 2048/1024. Daarmee heb je een hogere download, hogere upload, betere service, geen aansluitkosten en geen kosten voor het modem (tot eind december d8 ik), voor 55 euro per maand. (nee, ik werk niet bij demon maar ik heb het wel net zelf besteld :P )

Edit:
Over je router: Een vriend van me heeft nu ook chello icm een draytek router en die kan hij gewoon blijven gebruiken als hij demon heeft, dus waarschijnlijk kun je hem gewoon blijven gebruiken.
en ik zie dit grafiekje staan m.b.t. de snelheden :
ADSL SHDSL
128/128 256/256
256/256 512/512
512/512 1024/1024
1024/512 1536/1536
2048/512 2048/2048
2304/2304

waar kan ik die 2048/1024 verbinding dan vinden???

*edit : En moet ik dan een analoge of ISDN lijn nemen? : edit*

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 08:56 ]

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 08:54:
[...]

en ik zie dit grafiekje staan m.b.t. de snelheden :
ADSL SHDSL
128/128 256/256
256/256 512/512
512/512 1024/1024
1024/512 1536/1536
2048/512 2048/2048
2304/2304

waar kan ik die 2048/1024 verbinding dan vinden???
Je moet bij Demon Express kijken dat is voor consumenten. Wat jij nu ziet is voor bedrijven.

Powered by KPN

Verwijderd

Ik dacht dat totaan je modem je telefoonstekkers gebruikt en na het modem utp. Ik weet alleen niet zeker hoe het zit voor het modem, maar erna gebruik je dus zeker weten utp (tenzij je een usb-modem hebt natuurlijk 8)7 )

edit:
dslexpress

edit2:
Of je ISDN of analoog moet nemen hangt ervan af of je thuis een ISDN of een analoge lijn hebt liggen :) Als je een analoge lijn hebt en linesharing is mogelijk dan kanje op die analoge lijn EN ADSL nemen EN telefoneren. Is linesharing niet mogelijk dan moet je een andere telefoonlijn of een ISDN lijn aanvragen (weet dit niet zeker, moet je de Demon helpdesk maar bellen :P ).

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 09:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 08:56:
[..]
(tenzij je een usb-modem hebt natuurlijk 8)7 )
neej dank je :r

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Kijk idd eens naar Demon, heb zelf het 1024/512 abbo en het bevalt heel goed, voor maar 39,--/ maand.

En je router kan je gewoon blijven gebruiken hoor vanaf modem naar netwerkkaart is gewoon utp met RJ45, dit is wel een beetje basic en goed terug te vinden her en der.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb die page gevonden (bedankt _/-\o_ )

en ga denk ik voor de 8192/1024 verbinding..dies maar 10tje duurder.

nu nog de vraag..analoog of isdn?

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Je sluit je ADSL modem (RJ11) aan op je hoofdlijn van je telefoon. PTT Stekkerdoos in de woonkamer waarschijnlijk. Van daaruit een UTP kabel naar een router/pc en internetten maar. Net dit jaar een overstap gemaakt van Chello, naar Demon.

Viva la Netherlands!

• mlevd
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 09:01:
Ok ik heb die page gevonden (bedankt _/-\o_ )

en ga denk ik voor de 8192/1024 verbinding..dies maar 10tje duurder.

nu nog de vraag..analoog of isdn?
Dat zal je toch echt zelf moeten kiezen, wij kunnen moeilijk een telefoonabbonement voor je bepalen.

Verwijderd

Topicstarter
mlevd schreef op 03 november 2003 @ 09:01:
[..]dit is wel een beetje basic en goed terug te vinden her en der.
dit kan wel zo zijn. maar ik wist het gewoon niet
en schaam me er niet voor :X

Verwijderd

Topicstarter
mlevd schreef op 03 november 2003 @ 09:04:
[...]

Dat zal je toch echt zelf moeten kiezen, wij kunnen moeilijk een telefoonabbonement voor je bepalen.
ik heb dus telefoon abbo bij kpn. gewoon analoog dan maar?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Ligt er aan ofdat je ISDN hebt of ANALOOG!

Heb je meerdere telefoonnummers thuis, dan heb je waarschijnlijk ISDN, heb je maar 1 telefoonlijn thuis dan ANALOOG.

Kun je met 2 mensen tegelijk naar verschillende mensen bellen dan heb je ISDN (probably). Overigens staat op je factuur ofdat je ISDN hebt of gewoon.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

iceT: kijk eens op deze site en kijk hoever je van je telefooncentrale afzit. Als je meer dan 2km van je centrale af zit doe je er beter aan het 2048/1024 abbo te nemen omdat je 8mbit dan gewoon NIET haalt. Verder kun je op de site van demon een postcode check doen en zo kun je kijken of linesharing bij jou thuis wordt ondersteund. Als dit zo is kun je met een analoge lijn gewoon ADSL nemen zonder niet meer de kunnen bellen.
Gebruik voortaan wat vaker de edit-knop als je kleine mededelingen hebt, zo blijft je topic leesbaarder

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb dus analoge lijn.

en op die site geeft ie De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend.

shit. hmm hoe kan ik er dan achterkomen?

ok volgens bbnet is linesharing mogenlijk. maar ik kan er zo 123 niet achterkomen hoever ik er vandaan zit.

ik zoek nog even. woon trouwens in putten ( 3882GN)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 09:19 ]

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik zit ook te zoeken. het valt niet mee.
mijn ouders zijn nie zo rijk dus ik moet onder de 50 euro met modem
geen usb want ik wil liever ethernet:)
als iemand iets weet zou ik dit fijn vinden. ik wil ook geen dataverkeer en ik kan geen bbned.
volgens mij heb ik echt geen keus dan kpn en dies 52 euro en nie zo heel snel:S
ik heb trouwens wel veel problemen met chello:S te gemert.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• mlevd
lammmetak schreef op 03 november 2003 @ 09:20:
als iemand iets weet zou ik dit fijn vinden. ik wil ook geen dataverkeer en ik kan geen bbned.
Waarom heb je niet meer keus dan KPN, ook een provider die geen gebruik maakt van het KPN netwerk kan gewoon jouw aansluiting verzorgen hoor (op voorwaarde van een positieve postcode check uiteraard)

Verwijderd

Topicstarter
ga iig voor demon https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html

en kies het abbo van 39E.. dies wel goed hoorde ik hier net.
ik zit nog te twijfelen tussen de de snelste en de 1na snelste..aangezien ik eerst moet weten hoever ik van de tel.centrale afzit.

• mlevd
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 09:23:
ga iig voor demon https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html

en kies het abbo van 39E.. dies wel goed hoorde ik hier net.
ik zit nog te twijfelen tussen de de snelste en de 1na snelste..aangezien ik eerst moet weten hoever ik van de tel.centrale afzit.
Volgens mij spreek je jezelf hier tegen als je zegt dat voor het snelste of op 1 na snelste abbo gaat voor 39 euro.

Het snelste abbo is de 8/2 Mbit de op 1 na snelste de 2/1 Mbit en dan komt de 1/0,5 Mbit voor 39 euro (die heb ik zelf ook en bevalt goed)

Verwijderd

.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
mlevd schreef op 03 november 2003 @ 09:27:
[...]

Volgens mij spreek je jezelf hier tegen als je zegt dat voor het snelste of op 1 na snelste abbo gaat voor 39 euro.

Het snelste abbo is de 8/2 Mbit de op 1 na snelste de 2/1 Mbit en dan komt de 1/0,5 Mbit voor 39 euro (die heb ik zelf ook en bevalt goed)
neej ik zeg hem dat ie voor de 39E abbo moet gaan.aangezien zijn ouders onder de 50E willen blijven.

de snelste abbo is 65E en de 1na snelste is 55E (en daar zit ik nog tussen te twijfelen)

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46

SkyStreaker

Move on up!

http://www.edimax.com.tw/html/english/products/AR-6004.htm

Ja. Dat ding ondersteunt ADSL. Sowieso kan je daar achter komen als het apparaat PPPoE/PPTP protocollen ondersteunt. Dat is voor ADSL namelijk :) (weet ik bijna zeker...)

[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 03-11-2003 09:36 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
tranztaz schreef op 03 november 2003 @ 09:35:
http://www.edimax.com.tw/html/english/products/AR-6004.htm

Ja. Dat ding ondersteunt ADSL. Sowieso kan je daar achter komen als het apparaat PPPoE/PPTP protocollen ondersteunt. Dat is voor ADSL namelijk :) (weet ik bijna zeker...)
jah dat doet ie..want dat heb ik in de setup van dat kassie gezien :)
tnx _/-\o_

ok heb net even een persoon gebeld. die er veel van af wist enm heeft eve gecheked dat ik op 855 meter van de telefooncentrale afzit.

is dit rendabel genoeg om een 8mbit lijntje te nemen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 09:47 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
Als je Demon neemt dan krijg je daar en Zyxel modem bij, deze modem kun je simpel omzetten naar een router, die zit er nml. ingebouwd, en dit mag ook van Demon, is dus volkomen legaal.

Je hebt dus feitelijk die router die je nu hebt niet nodig. Alleen is de Zyxel een 1-poorts router dus zul je ook een switch/hub moeten kopen, dat kost 20-30 euro. En natuurlijk kun je die Edimax ook gebruiken, wellicht handiger omdat die al meerder poorten heeft van zichzelf.

Verwijderd

kpn speed

768/128
maar vanaf vandaag (tot 30 nov)wordt dat 1024/320

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-03 16:49
wat is volgens jullie ook een topper behalve DEMON dan. Ben namelijk ook van plan om Chello te dumpen... :)

Verwijderd

Topicstarter
mag ik plz antwoord op mijn vraag? is het rendabel genoeg om een 8mbit lijn te nemen als ik op 855m van de telefoon centrale afzit?

Verwijderd

Zoo, dat Demon ziet er goed uit! kwilde eerst voor tweakdsl gaan
maar nu zie ik dit :)

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom heeft nog niemand naar Tiscali gekeken?

Ikzelf stap vanaf 1 december over van Chello naar Tiscali omdat Tiscali simpelweg een stuk goedkoper is...

Ik heb het volgende abbonement gekozen:

Tiscali Familie 2048/256 à € 39,95pm. Tijdelijk de eerste 3 maanden voor € 29,95.

Installatiekosten zijn € 173,95 inclusief ethernetmodem, maar worden teruggestort op je rekening als je een briefje naar ze toestuurt:

Voorwaarden terugstorten éénmalige korting
Om in aanmerking te komen voor de éénmalige korting, stuurt u voor 30 april 2004 een kopie van uw rekening naar Tiscali, waarop in ieder geval het type modem en/of de aansluitkosten staat vermeld. Deze rekening stuurt u naar onderstaand adres. Tiscali stort binnen 30 werkdagen het bedrag op uw rekening. Tiscali stort het genoemde bedrag alleen terug indien Tiscali binnen de bovengenoemde termijn in het bezit is van een kopie van uw rekening.

Upload is het dubbele van wat Chello bied en zelfs de download is een pietsie sneller. Daarnaast ben ik nu gewoon een tientje per maand goekdoper uit!

Één en ander is wel afhankelijk van de vraag of Tiscali de aanbieder is/wordt of KPN, kijk hiervoor even op hun website: http://www.tiscali.nl

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
ALs je een speedtouch 510 ethernet modem krijgt, dan heb je alleen een domme hub nodig, want al het routergebeuren zit al in die modem ingebouwd.

Wat betreft de keuze voor een ISP zijn er veel mogelijkheden.
Bepaal voor jezelf wat je belangrijk vindt.
XS4LL heeft bijna nooit problemen en uitstekende nieuwsgroepen via NewsZilla.
Demon is een stuk goedkoper en sneller, maar ik weet niet hoe het met de nieuwsgroepen zit.

Ook moet je de aansluitkosten goed met elkaar vergelijken want daar betaal je bij de een een stuk meer voor als bij de ander.
Als je meerdere computers gebruikt dan is het af te raden voor een goedkoop abbo te gaan waarbij je gratis een USB modem krijgt. De kosten voor een losse (nieuwe) ethernetmodem zijn vaak net zo hoog als een jaar een duur abbonement te nemen.

Chello kan je een maand van te voren opzeggen, en ADSL is binnen aan maand aangesloten. Als je echt je internet niet wil missen, dan kan je overwegen om het een maand te laten overlappen.
Kijk wel uit dat Chello niet een extra maand abbonementsgeld claimt. Dat kan je via de bank binnen een maand weer terug laten boeken.

Wel moet ik bekennen dat Chello aanmerkelijk sneller tov m'n basic-ADSL aansluiting. Ik zat blijkbaar in een rustige wijk. Maar als de nieuwsserver bij Chello bewust verstierd worden (van de een op de andere dag zo'n uitvalspercentage dat je feitelijk niets compleet meer kon downloaden :( ), dan heb je natuurlijk weinig aan en uitstekende downloadsnelheid.

[ Voor 14% gewijzigd door -=bas=- op 03-11-2003 10:42 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
daarom wil ik ook een 8mbit lijntje.. dies m15 E duurder maar een stuk sneller

daarom wil ik ook graag weten of het nou rendabel is vanwege de 855meter afstand.

Verwijderd

lammmetak schreef op 03 november 2003 @ 09:20:
? omdat je toevallig rond de 50 euro moet zitten met een adsl abbo en niet hoger mag betekent nog niet gelijk dat je ouders arm zijn. Ik denk eerder dat je dan helemaal geen abbo mocht of zelf moest betalen :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 10:30:
mag ik plz antwoord op mijn vraag? is het rendabel genoeg om een 8mbit lijn te nemen als ik op 855m van de telefoon centrale afzit?
ja natuurlijk 855 meter is niks man.

Verwijderd

.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 11:12:
KPN ADSL Basic bij Xs4All bevalt mij uitstekend!

KPN = stabiel betrouwbaar en snel
XS4All = Veel meer mogelijkheden voor tweakers (o.a. batch SMTP) en eigen hostname (mijneigenkeuze.xs4all.nl).

Als je Chello opzegt dan inderdaad opletten op je rekening. Ze blijven internet gewoon in rekening brengen. Ik heb tientallen faxen gestuurd en daarop reageren ze niet, behalve door 't incasso buro in te schakelen. Op zich we lachen want ze maken een hoop kosten omdat ze simpelweg de faxen niet lezen. Ik betaal het niet, want ik heb niets meer bij UPC lopen!

<edit> waar kun je eigenlijk je afstand tot de centrale bepalen????</edit>
ergens op www.is.nl vernam ik net
http://service.is.nl/order/access/dsl_check.asp om presies te zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 11:18 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:01 ]

• mlevd
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 10:30:
Daar is geen zinnig antwoord op te geven, naast de centrale met een fysieke verbinding die oud en in slechte staat is geeft een mindere verbinding als een grotere afstand en een goede aansluiting.

Alles hangt dus af van de gesteldheid van de kabels die jouw huis met de centrale verbinden.

• mlevd
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 11:12:
KPN ADSL Basic bij Xs4All bevalt mij uitstekend!

KPN = stabiel betrouwbaar en snel
XS4All = Veel meer mogelijkheden voor tweakers (o.a. batch SMTP) en eigen hostname (mijneigenkeuze.xs4all.nl).

<edit> waar kun je eigenlijk je afstand tot de centrale bepalen????</edit>
systeemnaam.demon.nl werkt bij Demon ook, dus die reden valt af :)

• mlevd
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 11:27:
[...]

Nee, kan daar niets vinden en bij die 2e URL moet ik inloggen.
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Deze moet wel werken :)

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:01 ]

• mlevd
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 11:39:
ja, thanks, die werkt. Beetje vreemd dat er een routeplanner aanhangt.... moet je plannen hoe je kabel loopt..... lijkt me dus redelijk onnauwkeurig, niet?
Valt wel mee, ik krijg dit:
code:
1
2
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1198 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 1195 meter hemelsbreed.

De routeplanner is een extraatje.

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:01 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 08:39:

Nu kwam ik op de page van CistroN een leuk abbo tege.

maar nu zit ik met een vraag.

Ik heb thuis de chello lijn d.m.v een routertje gesplit.

Als ik dadelijk een ADSL lijn krijg, kan ik dan nog diezelfde router gebruiken?
of moet ik een aparte hiervoor kopen.
Het gaat hierbij om een Edimax 6004 (als ik het goed heb, heb het spul zo 123 niet bij de hand)

Kweet namenlijk niet of dit gaat werken en of het goed werkt.

En graag zou ik weten wat jullie de beste ADSL verbinding vinden. +- 50E (mag het ietsjes meer zijn? :Y) jah tuurlijk.. :))kan ik het een en ander van elkaar vergelijken dat ik een goeie keuze maak. ik ben hier namenlijk altijd heel secuur in
Tuurlijk kan je elke ethernet router gebruiken met cistron :P

Alleen is het wel zo dat bijna alle adsl modems ook een ingebouwde router hebben. Dus waarschijnlijk heb je hem niet eens nodig. Maar het kan natuurlijk wel.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

bogaards schreef op 03 november 2003 @ 10:34:
Waarom heeft nog niemand naar Tiscali gekeken?

Ikzelf stap vanaf 1 december over van Chello naar Tiscali omdat Tiscali simpelweg een stuk goedkoper is...

Ik heb het volgende abbonement gekozen:

Tiscali Familie 2048/256 à � 39,95pm. Tijdelijk de eerste 3 maanden voor � 29,95.

Installatiekosten zijn � 173,95 inclusief ethernetmodem, maar worden teruggestort op je rekening als je een briefje naar ze toestuurt:

Voorwaarden terugstorten éénmalige korting
Om in aanmerking te komen voor de éénmalige korting, stuurt u voor 30 april 2004 een kopie van uw rekening naar Tiscali, waarop in ieder geval het type modem en/of de aansluitkosten staat vermeld. Deze rekening stuurt u naar onderstaand adres. Tiscali stort binnen 30 werkdagen het bedrag op uw rekening. Tiscali stort het genoemde bedrag alleen terug indien Tiscali binnen de bovengenoemde termijn in het bezit is van een kopie van uw rekening.

Upload is het dubbele van wat Chello bied en zelfs de download is een pietsie sneller. Daarnaast ben ik nu gewoon een tientje per maand goekdoper uit!

Één en ander is wel afhankelijk van de vraag of Tiscali de aanbieder is/wordt of KPN, kijk hiervoor even op hun website: http://www.tiscali.nl
Waarom geen Tiscali? Nou ze hebben gewoon een datalimiet van 20 gig? Ik wil gewoon ongestoord kunnen internetten.

Niet dat ik veel download, maar ik heb liever DEMON 1024-512 dan 2048/256.
Die 256 van Tiscali is gewoon stom. Als ik wat wil versturen moet het snel kunnen, dus dan maar DEMON.

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 13:24:
[...]

Waarom geen Tiscali? Nou ze hebben gewoon een datalimiet van 20 gig? Ik wil gewoon ongestoord kunnen internetten.

Niet dat ik veel download, maar ik heb liever DEMON 1024-512 dan 2048/256.
Die 256 van Tiscali is gewoon stom. Als ik wat wil versturen moet het snel kunnen, dus dan maar DEMON.
Ik zag het idd ook net. Belachelijk zeg 20Gb... Ze zouden minstens 50Gig datalimiet moeten hebben.
Die Tiscali ADSL Live! 3 Mb leek me nou wel leuk, ook 50E net als Chello.
Wat jammer is is dat Demon geen abbo heeft van 50E. Ik wil ook van chello af maar hij moet van m'n ouders hetzelfde of minder kosten. Dus dan wordt het meteen die van 39E maar ik heb liever iets snellers >:)

Verwijderd

Topicstarter
kutkip schreef op 03 november 2003 @ 13:58:
[...]

Ik zag het idd ook net. Belachelijk zeg 20Gb... Ze zouden minstens 50Gig datalimiet moeten hebben.
Die Tiscali ADSL Live! 3 Mb leek me nou wel leuk, ook 50E net als Chello.
Wat jammer is is dat Demon geen abbo heeft van 50E. Ik wil ook van chello af maar hij moet van m'n ouders hetzelfde of minder kosten. Dus dan wordt het meteen die van 39E maar ik heb liever iets snellers >:)
die abbo van chello is ook bijna 50E ..dus waarom niet het DEMON abbo van 55E..zouden ze toch geen probleem vinden??

Verwijderd

Ik wil nu ook over van Chello naar ADSL. Alleen ik zit met de telefoon ook bij de upc zou dat uitmaken ? Het gaat erom dat ADSL namelijk goedkoper is.

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 14:02:
[...]

die abbo van chello is ook bijna 50E ..dus waarom niet het DEMON abbo van 55E..zouden ze toch geen probleem vinden??
Ja klopt. Ze zeiden dus dat ze niet meer wilden betalen. Ik zal dus ff m'n best moeten doen om ze over te halen })

• mlevd
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 14:07:
Ik wil nu ook over van Chello naar ADSL. Alleen ik zit met de telefoon ook bij de upc zou dat uitmaken ? Het gaat erom dat ADSL namelijk goedkoper is.
Voorwaarde voor adsl is wel een werkende kpn telefoonlijn.

Verwijderd

Tuurlijk kan je elke ethernet router gebruiken met cistron

Alleen is het wel zo dat bijna alle adsl modems ook een ingebouwde router hebben. Dus waarschijnlijk heb je hem niet eens nodig. Maar het kan natuurlijk wel.

ADSL modems bestaan niet het zijn gewoon ADSL routers. Want hij belt niet in enige wat ie doet is verbinding maken met het netwerk van bijv. kpn

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 14:33
fooker schreef op 03 november 2003 @ 08:46:
Denk dat dat zo niet werkt want kabel is toch coax ---> R45.
En Adsl toch telefoon lijn -----> router /modem .
Dus zul je waarschijnlijk een andere router modem moeten kopen.
Onzin .... als ie een Ethernet ADSL modem koopt, kan ie zijn edimax 6004 gewoon blijven gebruiken.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:01 ]

Pagina: 1