Toon posts:

EpoX EP-8rdae

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag(en) betreft bovenstaande MoBo:

1) Ik heb sinds gisteren een nieuw mobo aangeschaft, maar als ik nu mijn geheugen op 200mhz (400mhz) zet, krijg ik als ik opstart Blauw Scherm.
Vervolgens zet ik um op 133 (266mhz) dan draait ie wel [Tis 100% een 400mhz]
Wat kan dat zijn, ligt dat aan de geheugencontroller ?!?!
(FSB = 133)

2) Als ik vervolgens mijn GeForce TI4200 64Mb _/-\o_ wil installeren, gaat mijn pc automatisch uit, op het moment dat Nvidia zun driver proggie start...:S

Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet, voor mij is het 1 groot raadsel.

Met voorbaat dank

-=TheDentist=-

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 02:35 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

What voor cpu heeft u? Als deze geen 200 mhz fsb ondersteund zijn we snel klaar

offtopic:
Je hoeft niet te groeten, quote "Wij GOT-ters groeten elkaar continu"

[ Voor 42% gewijzigd door Emmeau op 03-11-2003 02:35 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
amd 2600+ @ 133, maar dat verhaal met rammetje is enigzins begrijpbaar.[Achteraf]
Maar dat van die drivers....... |:(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

PMG Beleid

Als je wilt dat we je helpen hebben we wat meer informatie nodig over je probleem. Dan denk ik vooral aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name mbt geheugentimings), wat voor geheugen je exact hebt (in ieder geval tot welke snelheden en timings hij gerate is, maar liefst ook de opschrift van een van de chips ervan) en wat Memtest ervan zegt op de settings waar je een blauw scherm van krijgt.

Mbt vraag 2... vaag... wat voor voeding heb je (merk+opgegeven wattage)?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt, had me al eerder ingeschreven, ,maar ga er nu maar even gebruik van maken :z
mbt vraag 1 ben ik eig al uit.... B) [iig bedankt]

mbt vraag 2: Ik heb een SweeX 350W....
Ik heb nog een SweeX 400W liggen (Nee ik ben geen goedkope zak en ik hou ook niet van SweeX........They were in my way :X

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 03:13 ]

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 08:22
geheugen kan je wel instellen op 200mhz maar je processor moet je op 166mhz zetten. of misschien wel op 133 geloof dat je daar ook nog amd2600 versies van hebt. Zijn 2 afzonderlijke zaken

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb weer zoeen lijpe 2600+ die op 133 draait }:O
Mja ik ben nou aardig onderweg, die andere voeding hielp wel.... _/-\o_

Iig hartstikke bedankt jongens.....Er volgen nog meer vragen [Morgen, nou ga ik eerst ff slapen :O ]

Verwijderd

Topicstarter
- Als ik benchmark, gaat mijn pc nog wel een uit.
Heb al 2 voedingen gebruikt -= SweeX 350W =--=SweeX 400W =-
Kunnen dat soort dingen alleen aan de voeding liggen...?!?
Want als ik geen 3dapplicaties draai dan gaat ie niet uit, tis dus alleen bij benchmark, heb net ff half uur Medal Of Honer gespeeld.
Doet ie het ook niet bij :? :? 8)7

Kan iemand zeggen waar dit aan ligt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 13:19:
- Als ik benchmark, gaat mijn pc nog wel een uit.
Heb al 2 voedingen gebruikt -= SweeX 350W =--=SweeX 400W =-
Kunnen dat soort dingen alleen aan de voeding liggen...?!?
Want als ik geen 3dapplicaties draai dan gaat ie niet uit, tis dus alleen bij benchmark, heb net ff half uur Medal Of Honer gespeeld.
Doet ie het ook niet bij :? :? 8)7

Kan iemand zeggen waar dit aan ligt.
Wacht even, in je openingspost zei je dat hij uitviel bij driver installatie, nu valt hij bij spellen uit? Kun je wat duidelijker zijn...

Iig lijkt voeding onwaarschijnlij- ik heb geen hoge dunk op van die Sweex gevallen, maar de kans dat hij bij beiden hetzelfde heeft. Ondertussen lijkt het me meer een driver/DirectX issue.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
k, voor de duidelijkheid :)

-- Als ik ga benchmarken 3dmark2001)330(, valt ie uit.Same story als met de drivers installatie...
Maar als ik een spel speel >Medal Of Honer< bijft ie gewoon lopen, heb net namelijk 2 uur non stop gespeeld.....

Drivers:
nForce2 = 2.03
TI4200 = 40.41
DirectX = 8.1

Update *Vanmiddag viel die ook een x uit terwijl niks draaide alleen windows* |:( 8)7

Ik begrijp niet helemaal hoe dit een driver issue kan zijn, maar ik sta open voor suggesties _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 16:39 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 16:37:
k, voor de duidelijkheid :)

-- Als ik ga benchmarken 3dmark2001)330(, valt ie uit.Same story als met de drivers installatie...
Maar als ik een spel speel >Medal Of Honer< bijft ie gewoon lopen, heb net namelijk 2 uur non stop gespeeld.....

Drivers:
nForce2 = 2.03
TI4200 = 40.41
DirectX = 8.1

Update *Vanmiddag viel die ook een x uit terwijl niks draaide alleen windows* |:( 8)7

Ik begrijp niet helemaal hoe dit een driver issue kan zijn, maar ik sta open voor suggesties _/-\o_
Alle kabels al eens nagekeken. Nergens kortsluiting/kabeltje verkeerdom.

Nog een paar dingen:
• AGP snelheid wel op 66 MHz (of auto)
• Zeker dat je processor niet overgeclockt staat?
• Timings te strak misschien?
• Per ongeluk te laag voltage :?

Vaak is het ook zo dat na de installatie van een nieuw moederbord windows een beetje de soep inloopt, dus het is beter om windows helemaal opnieuw te installeren.

Zomaar een aantal tips :)

Verwijderd

Topicstarter
agp = 66mhz
timing ram = TwinMos 133mhz 2-2-2-5 _/-\o_ Heb ik ook auto laten draaien toen bleef die ook het probleem houden, dus zal het niet aan liggen !
cpu = 2600+ dus niet overgeclocked
Voltage = ook goed......Ik snappie niks van 8)7 |:(
ps. kabels zijn ook goed, heb meerdere kabels gebruikt ( Rounded & Flat ) ata33 / ata100

Iemand anders nog enige ideeén ?!?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 10:04 ]

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 10:03:
agp = 66mhz
timing ram = TwinMos 133mhz 2-2-2-5 _/-\o_ Heb ik ook auto laten draaien toen bleef die ook het probleem houden, dus zal het niet aan liggen !
cpu = 2600+ dus niet overgeclocked
Voltage = ook goed......Ik snappie niks van 8)7 |:(
ps. kabels zijn ook goed, heb meerdere kabels gebruikt ( Rounded & Flat ) ata33 / ata100

Iemand anders nog enige ideeén ?!?
Misschien dat hij 2-2-2-5 niet doet?
Zet hem anders eens handmatig op 2.5-3-3-8. Want sommige reepjes willen echt niet starten op 2-2-2-X. Het lijkt me overigens sterk maar het zou kunnen.

Ook kan het zijn dat de combinatie geheugensnelheid/bussnelheid en het gebruikte geheugen problemen oplevert.
Dus ik bedoel dat als je ander geheugen neemt dat dan wel de 2:3 devider voor het geheugen (133:200) werkt. Misschien werkt dit wel gewoon brak met dit geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij start nu op en draait wel, maar benchmarken wil die niet, en het reepje heeft al op 2,5-2-2-7 / 8 gelopen dacht ik :)
Dus wat dat betreft.... |:(
Tis vaag mja games doet ie ook goed, UnrealTournament / Medal Of Honer Spearhead draaien perfect. Ook al speel ik 2 uur lang...
:?

En trouwens heb Benchmark nu al 4x geinstalleerd

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 16:42:
Hij start nu op en draait wel, maar benchmarken wil die niet, en het reepje heeft al op 2,5-2-2-7 / 8 gelopen dacht ik :)
Doe dan tenmiste voor de zekerheid nog even 2,5-3-3-8, dus gewoon zo los mogelijk. Zodat je zeker weet dat het hem daar niet aan ligt. Het zou best die middelste 2´en kunnen zijn die het hem doen hoor.
Sommige reepjes accepteren dat gewoon niet. Doe gewoon eens voor de zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
Mja beetje jmmr dat het repje zelf al op 2,5-2-2-7 draait.............
Dus ik denk dat het weinig zin heeft ik zal het proberen maar weinig kans.... :|

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 22:14:
Mja beetje jmmr dat het repje zelf al op 2,5-2-2-7 draait.............
Dus ik denk dat het weinig zin heeft ik zal het proberen maar weinig kans.... :|
You never know, you never know. Misschien dat het moederbord ze verkeerd detecteert :?
Je moet bij dit soort dingen echt alles uitsluiten. (Maar ook ik denk dat het weinig uit zal maken hoor :P )

Verwijderd

Kan je een keer alle voedingswaarden opzommen en een keer naar de temp kijken va je prox mobo enz.

Bios update al gedraaid?
Pagina: 1