Toon posts:

Welke Pentium 4 koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een andere koeler voor mijn pentium 4 2.8ghz 800mhz FSB (Socket 478)

Ik heb al gekeken in de search maar alles wat ik vondt was vrij oud, en dus niet echt meer actueel.....

ik zelf zit te twijfelen tussen de:

Thermalright SLK-947-U en de
Thermalright SP-94

Heeft er iemand ervaringen met 1 van deze koelers? of toevallig andere ideeën over een extreem goede luchtkoeling?

Budget voor de koeler is ongeveer €70

Alvast bedankt

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 07:27

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Ik zit zelf momenteel te twijvelen tussen deze 2:

Alpha Pal 8942
Swiftech MCX 4000

Maar weet niet of ze wel passen op m'n Asus P4P800.

[ Voor 33% gewijzigd door JoeCool op 03-11-2003 01:53 ]

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Bij freezing hardware zie ik ze allebei voor rond de €55 staan. Ze vallen iig binnen je budget. waarom moet de koeling extreem goed zijn, ben je van plan om behoorlijk over te klokken? dan vind je in dit artikel vast wel de info die je nodig hebt. De volgende pagina van die site is ook best handig, als je van een beetje stille PC houdt.

/edit was voor Sorcerer_LMB bedoeld
JoeCool schreef op 03 november 2003 @ 01:44:
Ik zit momenteel te twijvelen tussen deze 2:

Alpha Pal 8942
Swiftech MCX 4000

Maar weet niet of ze wel passen op m'n Asus P4P800.
Motherboard and CPU compatibility
The MCX4000™ is compatible with all Intel® Pentium® 4 motherboards using the socket 478 form factor.

Zo van de website afgeplukt

En de alpha ziet er het zelfde uit, je moet om ze te kunnen plaatsen, de oude houder voor de koeler verwijderen.

Dit voor JoeCool

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 02:02 . Reden: grrr, dubbelpost ]

Verwijderd

offtopic:
dubbel post 7(8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 02:03 ]

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 07:27

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 01:47:Motherboard and CPU compatibility
The MCX4000™ is compatible with all Intel® Pentium® 4 motherboards using the socket 478 form factor.
Ja, dat had ik al gezien, maar ik ben ook al reviews tegen gekomen waarbij ze problemen hadden bij het plaatsen van die Swiftech.
En dan ging het vooral om dat rijtje van 4 condensatoren dat dicht bij de socket zit.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

ik heb precies dezelfde CPU en heb er een Zalman koperen koelblok op zitten de prestaties ervan mogen niet onderschat worden!

mijn CPU (P4 2,8Ghz 800FSB) heeft namelijk, zonder enige moeite, nog stabiel op 3,5 Ghz gedraaid. de koeler moet dan wel helemaal naar boven geschroefd worden maar dan maakt ie denk ik nog minder lawaai dan de hier genoemde koelers

Verwijderd

H a N N o schreef op 03 november 2003 @ 02:45:
.....dan maakt ie denk ik nog minder lawaai dan de hier genoemde koelers
De dingen die hier genoemd worden maken geen geluid. De fans maken geluid, niet de koelblokken. En die Swiftech is volgens mij toch wel de best mogelijke luchtkoeling.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus die swifttech zou toch wel heel goed moeten koelen....
ik wil hem inderdaad wel oc'en, kan nu op 3.27ghz komen maar wil toch nog wel hoger kunnen komen, en de koeler helpt daar natuurlijk wel ff aan mee....

hebben jullie ervaringen met die swifftech?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Om je nog even aan wat ervaringen te helpen : [rml][ Cooling] Ervaringen met Intel koelers[/rml]

Overigens mogen daar nog steeds ervaringen met koelers in gepost worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet ook het artikel gelezen over de Thermelright SP-94 daarin staat dat dit het ideale 'wapen' voor het oc'en moet zijn, wat betreft luchtkoeling dan...

een p4 2.4ghz @ 3ghz @ 28graden dat is dus erg goed te doen!

*denkt dat het nu alsnog de thermelright SP-94 gaat worden*

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:35

Dark

who tweaked the light?

Ik heb een Thermalright SLK-947-U op een p4c800e bordje, dat past prima en houdt de boel goed koel met een heel stil fannetje ... proc is een 2.4@3.1g
http://darkforce.dyndns.org/pics/darks-kast.jpg <- pic

Thermalright SLK-900-U op een IC7-G met de nieuwe northbridge cooler gaat wel, maar het past maar net, de koelers raken elkaar wel.
Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/slk9u-ic7.jpg
beetje wazig picje, maar je ziet dat de northbridge cooler wel de cpu cooler raakt...

Verwijderd

Topicstarter
Dark schreef op 03 november 2003 @ 13:05:
Ik heb een Thermalright SLK-947-U op een p4c800e bordje, dat past prima en houdt de boel goed koel met een heel stil fannetje ... proc is een 2.4@3.1g
http://darkforce.dyndns.org/pics/darks-kast.jpg <- pic

Thermalright SLK-900-U op een IC7-G met de nieuwe northbridge cooler gaat wel, maar het past maar net, de koelers raken elkaar wel.
[afbeelding]
beetje wazig picje, maar je ziet dat de northbridge cooler wel de cpu cooler raakt...
hoe koel is koel bij jou?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Sorcerer_LMB, na al een eerder topic over welk mobo van jou, is ook een topic als deze over welke P4 koeler niet de bedoeling in DOC. Zie oa [rml][ Cooling] Ervaringen met Intel koelers[/rml] die Twynn hierboven al linkte, en verdere topics over P4 koelers. Het is hier een en al ervaring, dus gewoon op je gemak wat topics lezen, dan kom je er wel uit. Succes :)

Zie ook Dit stukje in DOC over dergelijke topics ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Remy op 03-11-2003 15:23 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.