Corrupte CRC van files na het branden

Pagina: 1
Acties:

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:00
Beste GoTTer's,

Ik heb de laatste tijd een probleem met het branden van bin & cue files. Ik heb een Plexwriter 24/10/40a met de nieuwste firmware (1.04) met IDE-SATA converter, ik draai WinXP sp2, xp2500+ @ 2200Mhz, 512 ddr, S-ATA 80gig. De programma's die ik altijd gebruik zijn Alcohol 120% en Nero. Ook heb ik af en toe last van het openen van rar bestanden. De CRC klopt niet meer, meestal is de hele file, of een gedeelte ervan, niet meer terug te halen.

Naar mijn idee begon het allemaal nadat ik Nero 6.0.0.15 had geinstalled, ik kon maar maximaal 680 mB op een 80 min schijf kwijt. Versie 6.0.0.11 deed het nog goed. Het corrupten van de rarfiles begon naar mijn mening nadat ik een wazige versie van winrar (3.20) had geinstalled (doe ik normaal nooit maar goed).

Ik heb een andere versie van winrar (een goede), nu de Ultra Edition van Nero en nog steeds dezelfde versie van Alcohol en het branden van gewone cd's (films mp3's) gaat wel goed. Maar een gebrande image van een installatie cd kan ik niet installeren. Hij zegt dat de crc file van een install-bestand niet klopt met wat er verwacht was. Het spel/app doet het dus niet.
Als ik de cd mount met alcohol kan ik wel het spel/app goed installen en is er geen probleem. Dus tijdens het branden gaat er iets niet goed.

Adaware 6 met de nieuwste update, Norton Pro 2004, kaspersky heb ik allemaal gedraaid en komt met niets op de proppen. Mischien heeft iemand een gelijk probleem ervaren en er een oplossing voor gevonden.
Mijn dank zal groot zijn :D

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Beercase
Heeft niemand hier enig idee van wat het zou kunnen zijn??
SVCD's gaan goed, datacd's gaan goed alleen een image van een installcd met ingepakte files gaat niet goed.
Please help...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 23:09
heb je al meerdere images geprobeerd ?. misschien zit er wel gewoon een crc fout in die iso wat nero door de vingers ziet. probeer ook eens op lage snelheid te branden.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Beercase
Ik heb idd meerdere images geprobeerd en ook op lagere snelheid met een ander proggie (alcohol). Ook het mounten van die images gaat wel goed, dan kan ik gewoon installeren. Ik heb nooit pobs gehad met mijn brander, ook niet na het flashen naar v1.04.
Twynn, BalusC, W.N., iemand...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03 21:56
Beercase schreef op 03 november 2003 @ 01:03:
Beste GoTTer's,

Ik heb de laatste tijd een probleem met het branden van bin & cue files. Ik heb een Plexwriter 24/10/40a met de nieuwste firmware (1.04) met IDE-SATA converter, ik draai WinXP sp2, xp2500+ @ 2200Mhz, 512 ddr, S-ATA 80gig. De programma's die ik altijd gebruik zijn Alcohol 120% en Nero. Ook heb ik af en toe last van het openen van rar bestanden. De CRC klopt niet meer, meestal is de hele file, of een gedeelte ervan, niet meer terug te halen.

Naar mijn idee begon het allemaal nadat ik Nero 6.0.0.15 had geinstalled, ik kon maar maximaal 680 mB op een 80 min schijf kwijt. Versie 6.0.0.11 deed het nog goed. Het corrupten van de rarfiles begon naar mijn mening nadat ik een wazige versie van winrar (3.20) had geinstalled (doe ik normaal nooit maar goed).

Ik heb een andere versie van winrar (een goede), nu de Ultra Edition van Nero en nog steeds dezelfde versie van Alcohol en het branden van gewone cd's (films mp3's) gaat wel goed. Maar een gebrande image van een installatie cd kan ik niet installeren. Hij zegt dat de crc file van een install-bestand niet klopt met wat er verwacht was. Het spel/app doet het dus niet.
Als ik de cd mount met alcohol kan ik wel het spel/app goed installen en is er geen probleem. Dus tijdens het branden gaat er iets niet goed.

Adaware 6 met de nieuwste update, Norton Pro 2004, kaspersky heb ik allemaal gedraaid en komt met niets op de proppen. Mischien heeft iemand een gelijk probleem ervaren en er een oplossing voor gevonden.
Mijn dank zal groot zijn :D
CRC errors in RAR files ligt in 9 van de 10 gevallen aan defect memory, timings die te strak staan of een cpu die niet stabiel loopt (doordat de interne cache het niet bijhoudt)
In elk geval heeft het altijd met memory errors te maken.

Download eens het volgende test proggie: http://www.memtest86.com/

En dan laat je die eens een dikke nacht lang lopen. zo gauw je ook maar 1 error krijgt in 12uur ofzo heb je je oorzaak gevonden. Meerdere errors is natuurlijk helemaal fataal.

Suc6

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44
Ner0 6.0.0.15 heb ik ook problemen mee gehad. Tevens illegale serials geven met sommige brandprogramma's geen foutmelding bij registreren, maar hebben een tijdbom die na verloop van tijd foute cd's branden. Ik weet niet of Nero hier ook bij hoort.

• Beercase
PROnline schreef op 04 november 2003 @ 13:16:
Ner0 6.0.0.15 heb ik ook problemen mee gehad. Tevens illegale serials geven met sommige brandprogramma's geen foutmelding bij registreren, maar hebben een tijdbom die na verloop van tijd foute cd's branden. Ik weet niet of Nero hier ook bij hoort.
En hoe is dit te verhelpen?? Nieuwe install met andere versie zit er al op.

@KBDE Het vreemde is wel dat als ik de bin of iso mount dat hij het dan wel gewoon doet. En mijn timings staan niet al te strak, gewoon optimal @200 fsb (zijn de specs van het geheugen). Deze setup heb ik al tijden draaien, zou gek zijn als hij het ineens niet meer trekt. Ik gok op Nero of op Alcohol 120% maar zal ff memtest draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Beercase op 04-11-2003 13:48 ]

• KBDE
Beercase schreef op 04 november 2003 @ 13:33:
[...]

En hoe is dit te verhelpen?? Nieuwe install met andere versie zit er al op.

@KBDE Het vreemde is wel dat als ik de bin of iso mount dat hij het dan wel gewoon doet. En mijn timings staan niet al te strak, gewoon optimal @200 fsb (zijn de specs van het geheugen). Deze setup heb ik al tijden draaien, zou gek zijn als hij het ineens niet meer trekt. Ik gok op Nero of op Alcohol 120% maar zal ff memtest draaien.
Daar nero en co de files doen cashen voordat je ze brand (juist ja in memory) is het goed mogelijk dat daarom ook de cd's mislukken.

Foute serial is het in dit geval niet. (lijkt me tenminste HEEEL erg sterk) ik weet dat cdrwin dan bv je audio cd's ging verneuken, maar ahead heeft dit soort onzin nog nooit uitgehaald.

Ikzelf gebruik trouwens ook de laatste nero (6.0.0.19), heb er nog geen problemen mee gehad.

Maar goed, laat die test eerst maar eens een flink aantal uren doorlopen. Het beste dan >8 uur. Mochten er dan geen errors komen dan kun je het geheugen niet helemaal uitsluiten, maar de kans is in elk geval kleiner dat het hier aan ligt.

(Heb zelf met mijn mainboard bv ook geen errors wanneer ik 166mhz FSB gebruik, maar die zijn er toch echt. Maar dit ligt dan meer aan mijn antieke KT266A chipset welke onder hogere belasting (pci/agp/usb etc) in windows dan toch raar gaat doen)

• Beercase
Ik zal hem vanacht ff aan laten staan... Kan die de hele nacht door gaan. Aan mij mobo zal het niet liggen. Abit NF7-s, maar misschien is het de cache van de proc wel die de 200 fsb niet zo leuk vindt. Mijn geheugen is gewoon 400 Mhz twinmos/winbond CH-5 op optimal timings. Heb wel probs gehad op 11-2-2-2 op hoogstw volt.. Kreeg Geen errors in metest idd maar wel data corruptie op mijn SATA schijf. Jullie horen het wel. Tenx voor de replyes tot nu toe!

• KBDE
PS: DIe nero versie die je nu erop hebt staan (zie het nu pas) heeft wel een overburning bug en nog een aantal DVD-/+R related bugs. Het beste meteen eff de nieuwste nero erop knikkeren.

Wie weet wat voor een wazige bugs er nog allemaal inzitten. (waar je dan naderhand weer tegenaan loopt)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44
Hey een Nforce2, daar had ik ff overheen gelezen. Gebruik je de Nvidia IDE drivers of de standaard windows. Ik gebruik zelf de standaard IDE drivers om mijn 7NJS (nforce2) vanwege problemen met die Nforce drivers.

• Beercase
PROnline schreef op 04 november 2003 @ 18:30:
Hey een Nforce2, daar had ik ff overheen gelezen. Gebruik je de Nvidia IDE drivers of de standaard windows. Ik gebruik zelf de standaard IDE drivers om mijn 7NJS (nforce2) vanwege problemen met die Nforce drivers.
Maar ik heb al tijden dezelfde drivers.. Dus daar kan het ook niet aan liggen.. Heb ook helemaal geen IDE alleen SATA..

@ KBDE
Nieuwe Nero heb ik er al op.. De cd geinstalled :D
Tenx anyway

• Beercase
Ok ff memtest gedraaid (versie v3.0).. Heb hem de hele nacht op std testing laten draaien (34 Passes) en 1 pass op all met std bios memory sizing en 1 pass met probed mem sizing met alle tests. Geen errors gekregen.

Alleen 3 vage dingen:
- Memtest ziet mijn L2 cache niet (in CPUid weer wel)
- Mijn geheuigen geeft een snelheid van 936 mB/s aan?
- Als ik bij mem sizing bios all kies hangt heel memtest. Weet niet of het komt doordat ik niet al mijn sloten gevuld heb of dat het aan memtest ligt..

De rest zal voornamelijk komen door de programatuur van memtest en doordat er geen drivers geinstalled zijn.

Mijn conclusie is dat het een virus is. Ik hoop dat jullie met iets anders komen!!

[ Voor 1% gewijzigd door Beercase op 06-11-2003 13:21 . Reden: Typo's ]

• Beercase
Als niemand meer een idee heeft ga ik ff mijn pc opnieuw installen, hopen dat hat dan weg is!! Jullie horen het wel..

Verwijderd

probeer het s zonder die converter...........

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb dat probleem ook ooit meegemaakt. Op een hele cd waren er altijd wel een paar bitjes die niet correct waren. Eerst een tijd gewijd aan slechte CD's, totdat ik er achter kwam dat ik mijn geheugen niet juist had ingesteld. Ik had mijn geheugen ingesteld als 6ns geheugen terwijl het in welkelijkheid 7ns geheugen was (ik wist het niet zeker, 6ns leek ook te werken, dus dat maar aangehouden)
Het probleem trad vooral op bij het branden van CD's en viel waarschijnlijk op doordat ik nero altijd de cd's laat verifyen. Toen bij controle bleek dat ook harddisk->harddisk kopieen een enkele keer wel eens corrupte bestanden opleverde (een omgevallen bit op 4GB aan data, dus het viel bijna niet op) ben ik gaan zoeken en kwam bij het geheugen uit. Maar test-software gaf geen geheugenfouten en ook windows crashte niet.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Beercase
RolandWitvoet schreef op 09 november 2003 @ 02:19:
Ik heb dat probleem ook ooit meegemaakt. Op een hele cd waren er altijd wel een paar bitjes die niet correct waren. Eerst een tijd gewijd aan slechte CD's, totdat ik er achter kwam dat ik mijn geheugen niet juist had ingesteld. Ik had mijn geheugen ingesteld als 6ns geheugen terwijl het in welkelijkheid 7ns geheugen was (ik wist het niet zeker, 6ns leek ook te werken, dus dat maar aangehouden)
Het probleem trad vooral op bij het branden van CD's en viel waarschijnlijk op doordat ik nero altijd de cd's laat verifyen. Toen bij controle bleek dat ook harddisk->harddisk kopieen een enkele keer wel eens corrupte bestanden opleverde (een omgevallen bit op 4GB aan data, dus het viel bijna niet op) ben ik gaan zoeken en kwam bij het geheugen uit. Maar test-software gaf geen geheugenfouten en ook windows crashte niet.
Hmm ik ben bang dat het ook het geval is, ik had last van datacorruptie toen ik mijn geheugen op 2-2-2-11 had lopen. Gelijk weer terug gezet. Alleen het geheugen staat nu dus al een hele tijd op standaard en heb er al wat meer volt doorheen lopen. 2,8 ipv 2,6. Zal nog ff wat met de settings spelen..
Hoe kun je die omgevallen bitjes nakijken btw?
Een ander signaal is dat hij vaak de 1e keer bij een cold-boot blijft hangen bij "verifying DMI pool data"..

[ Voor 6% gewijzigd door Beercase op 09-11-2003 17:05 . Reden: add-on ]

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Beercase schreef op 09 november 2003 @ 16:30:
Hoe kun je die omgevallen bitjes nakijken btw?
Ik heb daar ooit zelf een programma voor gemaakt. Die vergelijkt de files bytewise en geeft het weer zoals a la (dos-)scandisk

http://www.klopt.nl/various/filecomp.exe
het is een dos-programma, dus de korte bestandsnamen gebruiken.
usage: filecomp file1 file2

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Erhh, heel misschien ligt dit aan je IDE kabels.

Ik had op mijn werk een probleem met een 3Ware Escalade RAID controller die begon te zeiken over CRC errors op 1 van de 4 kanalen waardoor de controller zelf van ATA133 terug moest schakelen naar een lagere transferrate.

Met de standaard single ended 80-aderige ATA133 kabels ging alles foutloos.
offtopic:
( De bouwers van dat PC werkstation geval hadden 4 stuks rounded ATA100 kabels van 90 cm gebruikt. Nou is de controller ATA133, dus dan is het al bezopen om ATA100 kabels te nemen. Bovendien wil die 0/1/5/10 RAID controller maar 1 device per kabel hebben dus dan is een dual ended kabel dubbel nutteloos. En onder het motto "3 maal is scheepsrecht": ATA133 specificatie staat maar 60 cm kabellengte toe, geen 90. )

Dus:
  • Liever geen rounded cables van 90 cm gebruiken
  • Nooit de stekker op het eind onbenut laten: Bij één device op de kabel altijd de stekker op het eind gebruiken
  • Geen ATA66/100/133 forceren op 40-aderige kabels
  • IDE kabels controleren op fouten, (te) scherpe vouwen/knikken enzovoorts
  • Stekkers extra aandrukken en kijken of de stekkers zelf wel goed op de kabel vastzitten
  • Diagnostisch tooltje voor je HD(s) downloaden van de website van de bewuste HD fabrikant
  • enz.
|:( |:( |:(

* JumpStart moet beter lezen.

Die regels gelden nog steeds, maar ik lees nu pas dat je SATA gebruikt ... OEPS :)

Heb je je al in het chipset vs geluidskaart probleem verdiept van VIA versus Creative Soundblaster ? Dat kan ook data corruptie veroorzaken.

[ Voor 11% gewijzigd door JumpStart op 13-11-2003 18:49 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Beercase
tenx Ronald! Nu kan ik kijken of het ligt aan mijn geheugen of de connectie naar mijn brander/brandprogramma.

u2 JumpStart voor de effort :)

Verwijderd

Wie kan mij misschien verder helpen?
Ik heb niet echt veel ervaring met computers.
Ik krijg constant bij het branden van een bin/cue file die error:

Thread1: Executing (Cache enabled)
Recording device: LITE-ON LTR-40125W
Firmware version: WS01
Recording method: Session-at-once
Recording Speed: Max
BURN Proof: Enabled

//----------------------------------------------------------------------
// Test burning - no data will be written to CD
//----------------------------------------------------------------------

Thread1: Setting Write Parameters
Thread1: Write parameters set
Thread1: Reading Disc Info
Thread1: Reading Next Track Info
Thread1: Start LBA is -150
Thread1: Sending Cue Sheet
Thread1: Processing Track 1 Pregap [150 Sectors]
Thread1: Processing Track 1 [Mode2] [354777 Sectors]
Thread2: Executing
Thread2: Write Error @ Sector 305910
Thread2: Sense Error: UNIT_ATTENTION (POWER ON, RESET OR BUS DEVICE RESET OCURRED) (0x06 0x29 0x00)
Thread2: Synchronizing Cache
Recording complete

Of i.p.v unit attention staat er medium error!

Wie kan mij aub verder helpen ik brand met fireburner of alcohol en nero allemaal hetzelfde prob.

alvast bedankt!!

• Beercase
welke cd's gebruik je en hoe snel brand je ze?

Verwijderd

Ik gebruik lifetec cd's maar ik denk dat het probleem niet ligt aan de snelheid of de cd's omdat ik er nog nooit problemen mee gehad heb!! heb de comp. ook al opnieuw geinstald maar verhielp het eerst wel en naar een paar dagen hetzelfde prob.

• Beercase
kabels verwisseld? Probeer toch eens andere cd en andere snelheden! Anders is denk ik je brander kapot

[ Voor 32% gewijzigd door Beercase op 19-11-2003 00:15 ]

• Beercase
Nou eindelijk opgelost.. Heb de brander weer aan de IDE kabel gehangen. Ik weet alleen nog niet precies waar het aan ligt, er zijn meerdere mogelijkheden.
In de bios staat dat het een ATA33 device is, misschien kan een S-ATA controler daar niet goed mee omgaan. Of de kabel is verrot wat moeilijk te geloven lijkt omdat het net nieuw is. Of de controler kan niet met de brander omgaan.

Het vreemde is dat hij wel een tijd (2 a 3 maanden) goed gewerkt heeft. Dus misschien heeft iemand een ander idee.. Bedankt voor de reacties iig!

Pagina: 1