Toon posts:

Enorme ruis op versterker, ongeacht volume of bron

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony stereo versterker staan met o.a. een losse tuner & DVD/CD-speler. Aan de versterker heb ik twee grote luidsprekers hangen.

Sinds deze week gebeurt er af en toe iets vreemds: de speakers gaan gigantisch hard ruisen, ongeacht de audiobron. De volumeknop heeft ook geen invloed op de ruis. Het komt te pas en te onpas voor. Als ik de versterker uitschakel hoor je een hele harde doffe knal.

Kortom, foute boel! Maar wat kan in godsnaam het probleem zijn?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Klinkt als een aardlus (ik zou het dan brom noemen), zie de AV-FAQ en ontkoppel je PC of je televisie en radiokabel eens. Anders is het gewoon stuk en moet je ermee naar de winkel. Probeer de volgende keer ook een iets duidelijjkere topictitel te bedenken als "enorm vaag probleem" enzo

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Topictitel was niet sterk nee, sorry.

Heb geen PC, TV of CAI aangesloten. Luister radio via de FM. Het komt zeer onregelmatig voor en de ene keer langer dan de andere keer. Er is niets in m'n audio setup gewijzigd onlangs.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

is het een sissende ruis of meer een brommend laag geluid

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Sissende ruis.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je nog garantie? [/hint]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Neuh, is een oude versterker. Er komt sowieso een nieuwe, maar het was voor dit moment nog even niet in de planning zeg maar ;)

Je wil hiermee aangeven dat de versterker gewoon brak is dus?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 00:18 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kans zit er in ja. Dit soort geintjes zijn meestal gewoon defecten, al dan niet ontstaan door ouderdom.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Hele harde doffe knal? Ik zou daar een beetje mee oppassen voordat zo dadelijk de woofers uit hun ophanging liggen :).
Klinkt trouwens gewoon kapot, wat zou ik niet weten. Je zou een andere amp er tussen kunnen hangen om te controleren of het ook echt kapot is (als het probleem dan weg is). Maar ja, het lijkt eigenlijk wel duidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n speakers al op een andere versterker (receiver) aangesloten en dan heb ik geen problemen. Had ook niet verwacht dat het in de speakers zou zitten.

Het wordt dus duidelijk tijd voor een andere versterker :D. Ik heb m'n keuze al gemaakt: Sony STR-DB790 (zwart)

Nu nog ff kijken of m'n portefeuille het daar mee eens is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 22:10 ]

Pagina: 1