Speakers altijd uit op Sony tv?

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:51

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Topicstarter
Ok ik zit met het volgende probleem.
Mijn tv (sony 29fx30) heb ik aangesloten op mijn receiver en nu wil ik het geluid van de tv via de receiver weergeven.
Ik heb de tv aangesloten met 2 van die tulpjes en wanneer ik dan in het menu van de tv de speakers uit zet krijg ik ook daadwerkelijk het geluid van de tv via mijn receiver.
Maar nu wil ik graag dat ie dat ook onthoud anders moet ik dus telkens dat geluid uitzetten.
Want als ik een dvd kijk krijg ik ook geluid via mijn tv en dat wil ik dus niet (heb hem via rgb scart aangesloten)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de speakers op mijn tv dus altijd uit zijn? En de uitgang dus geactiveerd is, want alleen het volume op zijn laagst zetten helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

heb je niet een "standaard" optie in het menu waarmee je alle waarden onthoudt? Dat heeft mijn philips namelijk wel. Daarmee staat bij mij standaard het geluid uit :) (sterker nog, ik heb geeneens speakers aangesloten, die kan je eraf tillen, alleen de "subwoofer" maakt nu nog geluid als het aanstaat ;)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57
* Rickbv Heeft ook interesse, want bij m'n 21fx30 wil het ook niet lukken. TS, heb jij trouwens ook dat het geluid op de uitgang verschrikkelijk zacht is als het volume van de TV op een normale stand staat? Want daarvoor moet ik dus steeds de speakers van de TV uitzetten, omdat ik anders het volume niet te ver omhoog kan doen, waardoor ik weer een (te) zacht geluid op m'n uitgang heb... (het klinkt vast moeilijker dan het is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84295

Bij mijn sony bepaald het koptelefoon volume ook het volume van de audio uitgang... en ik heb mijn tv gewoon met de afstands bediening helemaal zacht gezet en dat lijkt ie te onthouden....

btw ik heb een KV-32FQ75B

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84295 op 02-11-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
@ jvs: neej er is (voor zover ik weet) geen optie dat je de waardes kan opslaan
@ rickbv: als de tv speakers aan heb staan is er totaal geen signaal via de receiver, pas als ik de speakers uitzet via het menu krijg ik geluid via de receiver.
De uitgang van dat signaal van de tv heb ik dan wel op zijn hardst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82012

De enige manier om uit een recente Sony TV geluid te krijgen zonder veel moeite is met een Scart adapter blokje.
Dat plug je gewoon achteraan in een scart uitgang, en je takt van daar eigenlijk je geluid af via een gewoon cinch snoer. Plug'm echter wel niet in Scart 3 want die is dan weer toewijsbaar wat betreft het audiogedeelte, kan je in de menu instellen wat die moet uitgeven en die blijft dan zo staan, dus als je DVD kijkt hoor je bijvoorbeeld TV klank :)

De normale audio uitgang (rood-wit) is bij de meeste sony's niet bruikbaar om 2 redenen:
1) die werkt enkel als je in de menu "TV speakers" op UIT zet, wat je TV dan ook nog eens vergeet eens je'm op standby gezet hebt. Dus je moet dit elke dag opnieuw doen :)

2) Dan moet je ook nog zorgen dat de volume vol open staat (als TV speakers uit staan) want die uitgang is ook nog eens Variabel ipv Fixed.

Is al meermaals aangekaart geweest bij Sony, maar ze blijven dat dus zo doen om god weet welke reden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
:( Mijn eerste sony apparaat en was al zo verbaasd dat er niks op aan te merken was maar dit is wel heel irritant.
Dat met die scart is geen optie voor mij omdat ik 2 scartingangen heb en beide zijn gereserveerd (dvd en xbox).

Is dit trouwens niet via het service menu te verhelpen?

[ Voor 12% gewijzigd door HIDMAN-X op 03-11-2003 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:29
Ik heb precies hetzelfde probleem op mijn 28fx68. Echter staat er bij mij wel een signaal op de audio uitgang achterop, maar dit is zo verschrikkelijk zacht dat er niks mee te beginnen is. TV speakers uitzetten help slechts gedeeltelijk.

Weet iemand hoe je in dat sony service menu komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 14:50

Royz

Kleurenblind!!

JvS schreef op 02 november 2003 @ 23:42:
heb je niet een "standaard" optie in het menu waarmee je alle waarden onthoudt? Dat heeft mijn philips namelijk wel. Daarmee staat bij mij standaard het geluid uit :) (sterker nog, ik heb geeneens speakers aangesloten, die kan je eraf tillen, alleen de "subwoofer" maakt nu nog geluid als het aanstaat ;)).
Ik heb ook een Philips, maar ik weet die onthoud-knop ook niet te zitten. Hetzelfde als de kleuren van mijn beeld, die start hij altijd op met persoonlijk, terwijl ik natuurlijk mooier vind! :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:14
Ik heb een Philips TV, waarbij op de a.b. een geel knopje zit, die toegang geeft tot een menuutje waar je je persoonlijke voorkeur kunt vastleggen.

Heb je de manual van je Sony tv al doorgespit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Ja ik heb de manual van voor naar achter doorgespit, maar daar staat erg weinig in.
Er staat alleen de beschrijving van de functies en opties in het menu maar er staat geen manier bij om de opties op te slaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:53

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik kan me van oude tv's herinneren dat die je persoonlijk voorkeur opsloegen als je met de zenders ging rommelen... dus als je het geluid had uitgezet tegen de ruis, dan was het geluid altijd uit als je de tv aan zette.
Misschien is dit bij de Sony nog steeds zo.
Verder lijkt het me stug dat een moderne tv geen persoonlijke voorkeur kan opslaan. Waarom kan je anders dingen als contrast, scherpte en helderheid inregelen als de tv ze toch elke keer vergeet???
Probeer eens dingen op te slaan (zenders of) terwijl het geluid zo staat ingesteld dat het het best klinkt op je versterker.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Goed idee maar werkt ook niet :'(
Dingen als contrast enz. dat onthoud ie wel als je hem uitzet evenals instellingen zoals hoge tonen en lage tonen niveau.

Ze zullen bij sony wel denken dat hun boxjes zo goed zijn dat niemand de behoefte heeft om er een aparte versterker op aan te sluiten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij de philips van mij zit het gewoon in het menu (bij diversen)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 28-05 14:50

Royz

Kleurenblind!!

JvS schreef op 03 november 2003 @ 14:22:
Bij de philips van mij zit het gewoon in het menu (bij diversen)
Dat heb ik ook wel en daar staat hij op tint warm, maar ik heb apart ook nog instellingen voor warm, natuurlijk, persoonlijk, multimedia. In het menu kan ik daar niet voor kiezen.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:53
Bij Sony is dit volgens mij niet, (die persoonlijke voorkeur)
Zou je het niet via de ServiceSetup van de TV uit kunnen zetten?
(dat menu waar gewone gebruikers eigenlijk niet mogen komen)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Ik zou iig wel even in dat servicemenu willen kijken of dat erbij staat.
Maar ik weet niet de juiste manier om dat te doen.
Er staan een hoop maniertjes op internet maar ik heb nog niet de juiste kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 14:11
HIDMAN-X schreef op 03 november 2003 @ 10:48:
:( Mijn eerste sony apparaat en was al zo verbaasd dat er niks op aan te merken was maar dit is wel heel irritant.
Dat met die scart is geen optie voor mij omdat ik 2 scartingangen heb en beide zijn gereserveerd (dvd en xbox).

Is dit trouwens niet via het service menu te verhelpen?
Ik heb ook een Sony (32fx66) en ik heb er een scartkabel tussen met 2 tulpuitgangen daarnaast nog een nieuwe scartingang. Weet niet meer wat die kabel kostte, maar kan nooit veel geweest zijn. Het is dus zeg maar net zoiets als een molex verleng dingetje, alleen heb je dan extra 2 tulpuitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 148% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22863

--dubbel--

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 22863 op 03-11-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22863

op deze manier kan je in het servicemenu komen:

tv op standby en volgende knoppen indrukken
i/?
5
+ (volume)
en de knop onder de -/--

dan staan er allerlei getallen in beeld en je drukt op de knop menu en je zit erin

weet echter niet of die optie ergens erbij staat

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 22863 op 03-11-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Ok bedankt! nu ben ik iig in het service menu..
Nu nog de goede instelling wijzigen...

Onder if adjust staat;
agc nog iets
automute 1
audio gain 0
L gating 0

Kan dit er wat mee te maken hebben?
Ik durf niet zo goed iets te veranderen omdat ik niet weet wat het mss permanente resultaat kan zijn :|

offtopic:
wel leuk om de "working time" te zien. Hijs al 615 en 9 minuten aan geweest :D

[ Voor 39% gewijzigd door HIDMAN-X op 03-11-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
volgens mij staat automute aan als die op 1 staat, dat is dus dat die automatisch de tv speakers uitschakeld lijkt me, maar het kan ook zijn dat de waarde 0 de automute inschakeld, ik zou zeggen probeer het gewoon, er komt in iedergeval geen permanente schade lijkt me.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 21:50
Net even gekeken, die van mij heeft al 2625 uur gedraaid! Ben trouwens op zoek naar een site ofzo waar ik kan zien wat al die instellingen allemaal doen... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Nou ik heb even al die instellingen veranderd (in dat if adjust submenu) maar het heeft nog niks geholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door HIDMAN-X op 03-11-2003 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11169

8)7

Waarom haal niet de audio aansluiting van de scart kabel los |:( in plaats van je tv te fucken in het service-menu.

http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html

voor de indeling van de pennen. :z

Edit: Sorry dit is alleen maar een oplossing voor het tweede probleem.
Voor het eerste probleem kun je ook de kabels van de speakers in de tv van de print loshalen (maar dit is mischien ook wat extreem)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 11169 op 04-11-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Laatst online: 28-05 23:55
Domino schreef op 03 november 2003 @ 11:26:
Ik heb precies hetzelfde probleem op mijn 28fx68. Echter staat er bij mij wel een signaal op de audio uitgang achterop, maar dit is zo verschrikkelijk zacht dat er niks mee te beginnen is. TV speakers uitzetten help slechts gedeeltelijk.

Weet iemand hoe je in dat sony service menu komt?
't Is al eerder gezegd door Michus en ik herhaal m maar ff: "Bij mijn sony bepaald het koptelefoon volume ook het volume van de audio uitgang... "

Dus gewoon hoofdtelefoonuitgang-volume hoger zetten, dan gaat er ook meer volume over die tulpaansluiting achterop de tv. In het servicemenu klooien bij die Sony is dus helemaal niet nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Bashy op 04-11-2003 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Bashy schreef op 04 november 2003 @ 14:19:
[...]

't Is al eerder gezegd door Michus en ik herhaal m maar ff: "Bij mijn sony bepaald het koptelefoon volume ook het volume van de audio uitgang... "

Dus gewoon hoofdtelefoonuitgang-volume hoger zetten, dan gaat er ook meer volume over die tulpaansluiting achterop de tv. In het servicemenu klooien bij die Sony is dus helemaal niet nodig.
Op mijn 21FX30 zijn die 2 volumes hetzelfde... De enige oplossing (voor mij althans) is dus een namaakplugje in de koptelefoonuitgang doen, volume op z'n hardst zetten en dan heb ik pas een beetje normaal signaal op m'n uitgang. Jammer dat het niet op een nettere manier kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:44
Dus als ik het goed begrijp onthoud jouw tv niet de volumestand als je hem uit hebt gezet (standby of echt uit maakt niet uit)? Mijn Sony tv onthoud die instellingen altijd, zelfs op welk kanaal hij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Dat onthoud die van mij ook (volume en kanaal enz.) maar hij onthoud niet dat ie de speakers uit moet houden en dus het geluid via de tulpjes moet laten lopen.
Een dummy plugje in de hoofdtelefoon uitgang zorgt er alleen maar voor dat de speakers geen geluid maken maar dan loopt er nog steeds geen signaal over de tulpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Wannapuf schreef op 04 november 2003 @ 14:48:
Dus als ik het goed begrijp onthoud jouw tv niet de volumestand als je hem uit hebt gezet (standby of echt uit maakt niet uit)? Mijn Sony tv onthoud die instellingen altijd, zelfs op welk kanaal hij stond.
Mijn TV onthoudt:
-kanaal
-volume

Onthoudt niet:
-verschil in volume koptelefoon/speakers
-speakers aan/uit
HIDMAN-X schreef op 04 november 2003 @ 15:27:
Dat onthoud die van mij ook (volume en kanaal enz.) maar hij onthoud niet dat ie de speakers uit moet houden en dus het geluid via de tulpjes moet laten lopen.
Een dummy plugje in de hoofdtelefoon uitgang zorgt er alleen maar voor dat de speakers geen geluid maken maar dan loopt er nog steeds geen signaal over de tulpjes.
Die van mij doet het dan nog steeds via de tulpjes hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Rickbv schreef op 04 november 2003 @ 15:32:

Die van mij doet het dan nog steeds via de tulpjes hoor :)
Voordat je die koptelefoon aansluit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Nog ff hier en daar wat aan lopen passen maar niks werkt.
Zelfs de optie auto volume (wat dat ook voor mag stellen) onthoud ie wel 8)7
Ik begin nou zo langzamerhand echt grijze haren van dat ding te krijgen. :X

[ Voor 28% gewijzigd door HIDMAN-X op 04-11-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
HIDMAN-X schreef op 04 november 2003 @ 15:34:
[...]

Voordat je die koptelefoon aansluit ook?
Er staat bij mij gewoon altijd signaal op die achterste tulpjes. Het vervelende is alleen, dat het signaal te zacht is als de tv-speakers op normaal volume staan. Maw, wil ik een normaal signaal naar m'n versterken, dan moet ik het volume van de TV voluit zetten. Maar omdat de speakers van de TV dat niet kunnen (veel te hard ook natuurlijk), moeten die uitgeschakeld worden. Onthouden doet hij dat niet, dus zo'n dummyplugje zou waarschijnlijk wel goed werken.

Maar idd, het is totaal niet duidelijk wat die TV allemaal doet kwa onthouden enzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:44
Ah zo, dat is een raar probleem. Bij mij hebben de tulpaansluitingen aan de achterkant altijd dezelfde output ongeacht het volume van de tv. Vandaar dat ik je probleem niet echt snapte. In dat geval zou ik niet weten wat je er aan moet doen.
Pagina: 1