Toon posts:

[Win98] brander en cd writer ineens weg *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem en heb de verschillende discussie al na gelezen en nog steeds geen oplossing gevonden.

Het probleem is dat van een op andere dag mijn brander en cd rom niet meer kan gebruiken in windows 98 SE. Ze worden niet herkend en de lichtjes branden niet meer en ze willen beide ook niet meer open. Ik heb alle kabeltje al los gehad en opnieuw aangesloten. En het probleem is nog steeds niet opgelost. Windows Xp installeren is niet een optie omdat het systeem daarvoor te langzaam is. In eerste instantie dacht ik dat het aan de voedings kabels moest liggen, echter alles goed nagekeken en goed de stekkers er in gedrukt en nog steeds zelfde probleem. Heb verder ook geen nieuwe programma geinstalleerd dus hier kan het ook niet aan liggen.

Nu vraag ik me af waaraan het wel kan liggen. Hopelijk kent iemand dit probleem en kan me hiermee helpen.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:51
als de lampjes bij het opstarten ook niet aan gaan, dan ligt he niet aan windows, heb je je bios settings al gecontroleerd?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
Sluit je brander&cdrom een alleen aan op de spanning, het liefst ook nog met een andere molex. Geen IDE kabel erin, pc opstarten en kijken of de lampjes 't doen en de eject knop. Als ie dan nog steeds niet open gaan ben ik bang dat ze gefried zijn op een of andere manier.

Als ze het dan wel dan kan het aan een van je 2 devices liggen (even apart proberen met je ide kabel), of je ide kabel is kapot of er is iets mis met je ide connector/ide ccontroler. Probeer het ook even in 'n andere computer of andere ide controler.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
De bios lijkt in orde. Zelf geen verandering aan gedaan dus lijkt me sterk dat een op ander dag het bios zichzelf veranderd. Ik ga nu alles los halen en kijken als ik een device aansluit op een andere molex of de lampjes wel branden als ik de computer opstart.

Zoniet dan zal ik de ide kabel vervangen en alles opnieuw goed aansluiten.

Als dit niet werkt dan moet ik cd rom en brander in mijn andere systeem testen. Kijken of ze echt gefried zijn.

Misschien kent iemand anders dit probleem en heeft nog een andere oplossing, alvast bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Titelfix per het WOS policy.

Doen ze het nog wel onder puur DOS, en zie je nog uitroeptekens/vraagtekens in je configscherm -> systeem?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)