[ocx] Online documenten editen

Pagina: 1
Acties:

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik heb nu een ocxje gebouwd waarmee je vanuit je webbrowser inline bijvoorbeeld een Word document kunt editen, m.a.w. de ocx haalt het word document op, je edit hem in je browser (met word) en je kan je wijzigigen daarna weer uploaden. Liever heb ik dat je ipv van in je browser het document full screen kunt editen, m.a.w. Word moet lost opgestart worden, je edit je document, en als je in Word je document saved of Word afsluit moet de ocx je Word document weer uploaden.

Mijn vraag is : kan dit uberhaupt ? Kan m'n OCX op de een of andere manier weten dat Word afgesloten is dmv een event ofzo ?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ja. Je kunt met ShellExecuteEx een tempbestand met de .doc extensie 'runnen', en vervolgens met WaitForSingleObject waiten op de processhandle die je teruggekregen hebt.

Op die manier is het ook generiek voor iemand die bijv. geen Word heeft en .docs dus in Wordpad edit.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Ik zou zeggen zoek 's op ODMA, verder zou je inderdaad die events moeten kunnen afvangen. Je zou dan vanuit je OCX (indien dit kan ivm beveiligingen) Word als OLE object moeten starten, vervolgens kan je "inhaken" op allerlei events van Word.