Toon posts:

Geluid kraakt bij afspelen film

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik heb 2 video kaarten in mijn computer zitten. Een is een asus 7100 AGP (primaire videokaart) en nog een XFX Geforce 2 mx400 64 MB DDR met tv out. Eerst deed de XFX het goed maar sinds kort kraakt het geluid als ik een film afspeel. Dit doet ie niet als ik hem op mijn Asus afspeel. Dit probleem had ik al eerder en toen heb ik windows opnieuw geinstalleerd en toen deed ie het weer.

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd dus daar kan het niet aan liggen. Misschien ligt het aan nview maar ik denk het niet.

Wie weet hoe dit komt en wat moet ik er aan doen?

Dank u,

Verwijderd

Systeem Specs pl ;)

enne,, check toch maar voor de zekerheid of het nview is of niet...

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
AMD Thunderbird 1400
256 MB ddr geheuden
Soundblaster live

Asus 7100 Geforce 2 MX 400 32 MB AGP
XFX Pine Geforce 2 MX400 64 MB DDR PCI

Verwijderd

Ik kan hier weinig mee, wees wat duidelijker, wat heb je geinstalleerd of veranderd voordat het nog goed ging ??

Verwijderd

Controleer je IRQ's is. Wellicht dat hier een conflict onstaat doordat er teveel data doorheen wordt gepompt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 23:28 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Operating system? Driverversies? IRQs van 2 x VGA en geluid? Info, info, info please :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem twee keer gehad. De eerste keer ontstond het na het installeren van de nieuwe media player. En de tweede keer (deze Keer) kan ik me niet herrineren dat ik iets speciaals heb geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Soundblaster irq 11
XFX pine pci irg 11
Asus irq 5

Windows XP

Ik zal ff mijn grafische kaart in een ander pci slot doen, misschien helpt het.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe config:

Soundblaster irq 11
XFX pine pci irg 12
Asus irq 5

Hij kraakt nog steeds.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hebben we hier te maken met een VIA chipset, een SB Live en een Geforce? :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

The Scape het is prima dat je van alles probeert om het op te lossen en ons van extra info te voorzien, maar DRIE nieuwe opsts onder elkaar is iets wat niet op prijs wordt gesteld.

offtopic:
( ik stoor me er niet aan, probeer je alleen te behoeden voor hele hordes aan posts met alleen maar: Edit gebruiken en dergelijke)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 00:11 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een NVIDIA chipset, ik gebruik hem met Nview.

En sorry dat ik 2 posts achter elkaar heb gezet, wist niet dat dat niet mocht.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
Probeer anders eens je cdrom line-in te disablen via je mixer settings?

kan zijn dat die daardoor wat ruis oppikt...... (of heb je dat analoge kabeltje uberhaupt niet aangesloten tussen cdrom/soundkaart? Nja, dan kan die line-in ook wel gewoon ge-mute worden.... )
Pagina: 1