[2003] Radmin

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Ik heb een server ingericht met windows 2003 standard en radmin.
IP adres: 192.168.1.10
public: 80.60.73.xxx
DNS: vincent-srv.domein.local

Client: XP
IP adres: 192.168.1.12
Client logt thuis gewoon in op het domein genaamt "domein"

Radmin werkt schitterend over LAN maar ik krijg het niet aan de praat via het internet. Ik heb op mijn router poort 4899 gemapt naar 192.168.1.10
Verder stel ik geen moeilijke dingen alleen wel de NT security, daarbij geef ik de user van client XP full acces. Ook heb ik deze user maar bij de groep remote desktop users gegooid, ik weet eigenlijk niet of dit nodig is.
Ik krijg als ik wil connecten de melding: Can't connect to the server

Ik heb bijna alle topics over remote administrator gelezen en op de site gekeken bij de FAQ's en weet ik het allemaal, maar het werkt nog steeds niet. Wat kan het zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Vincent17 op 03-11-2003 13:14 . Reden: Kick ]

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50
Waarom gebruik je niet dat simpele password om radmin te testen, en als het idd goed werkt, pas de NT security in te schakelen?

Portmapping zou moeten werken, aangezien je de goede port hebt gemapt..
Misschien ligt het probleem dieper in windows? Dat je bijvoorbeeld nog ergens een vinkje aan/uit gezet moet worden ofzo?

http://specs.tweak.to/5253

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Heb je zowel TCP als UDP gemapped?

Wel vreemd... alleen TCP zou goed moeten zijn. :)

• Vincent17
ik heb het al eens geprobeerd om TCP en UDP te mappen maar dat haalt niets uit, ook niet om alleen het password erop te zetten en niet gebruik te maken van de NT security.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:42

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik vind peroonlijk terminal services veel beter werken als Radmin, misschien is dat nog een optie?
je kan ook via je browser inloggen op je server hoef je niet eens een progje te installen :)

iRacing Profiel

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Bij connect trough host je inet IP invullen en dan 192.168.1.10? :?

tvw

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Voor de gein eens remotely anywhere gebruiken. ? dat connect zelfs door kennisnet proxy`s

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Gohan-san schreef op 04 november 2003 @ 01:15:
ik vind peroonlijk terminal services veel beter werken als Radmin, misschien is dat nog een optie?
je kan ook via je browser inloggen op je server hoef je niet eens een progje te installen :)
Dat kan alleen als je ook nog dat redelijk brakke IIS installed. :)

• Vincent17
Gohan-san schreef op 04 november 2003 @ 01:15:
Ja ik heb dat nu gedaan, dat werkt wel goed. Ik ga dat remotely anywhere ook maar eens bekijken, is hoop dat het ook gratis is.

[ Voor 11% gewijzigd door Vincent17 op 06-11-2003 11:01 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:42

Valkyre

Kitesurf FTW!

Klubbheads schreef op 04 november 2003 @ 16:14:
[...]

Dat kan alleen als je ook nog dat redelijk brakke IIS installed. :)
[off-topic]
wat is er brak aan IIS?
[/off-topic]

iRacing Profiel

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 20:20

me1299

$ondertitel

Radmin moet gewoon werken hoor. Heb er nog nooit problemen mee gehad. Probeer eens te telnetten naar die poort en kijk eens of er in daad werkelijk op geluisterd wordt.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Ik heb nog niet zoveel met 2003 gestoeid maar is daar ook niet standaard een (XP)firewall aanwezig en geactiveerd ????

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik weet wel dat Radmin soms niet werkt tussen 2 XP machines. Kijk maar eens in de forums op www.radmin.com. Ik heb er ook weleens last van gehad. Geen idee waar het aan ligt trouwens...

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Kijk eerst de logfiles op je RAdmin server eens na (en zet loggen dus aan) dan weet je iig of er enige communicatie plaatsvindt, en mogelijk staat er ook nog een concrete foutmelding in.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• ArjanSp
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-01 12:53
Ik heb het werken. Vanaf mijn werk achter een firewall kan ik thuis mijn pc bereiken welke achter een firewall-router met NAT zit. Ik gebruik ook NT security als toegangsmethode.

Heb alleen port 8080 ingesteld, omdat dat e'e'n vd weinige poorten is, die openstaat in de firewall van mijn baas.
Thuis staat port 8080 in mijn firewallrouter geforward naar mijn pc.

Je moet ook geen firewall optie binnen XP aanzetten, althans ik vermoed dat deze anders de incoming call blokkeerd.

Heb je soms ook ipfiltering in radmin aanstaan. Zet dat anders eens uit, om te testen.
En zet eens alle protocollen open voor die port 4899 (tcp/udp) om te testen.

• Vincent17
Ah, ik krijg nu opeens een andere melding dan " Can't connect to server"
Ik krijg nu "Connection I/O error, connection may be closed due to IP Filter settings on the remote site"

Het mooie is dat ik dus geen IP Filter gebruik, de melding ging trouwens wisselen nadat ik het allemaal over poort 80 liet verlopen.

Verwijderd

Probeer anders VNC Viewer (http://www.realvnc.com/download.html) eens. Is in principe hetzelfde als radmin.
Ik gebruik ze beide en in principe vinnik radmin mooier en fijner, maar vnc werkt net zo goed hoor ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 02:03 ]

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 20:20

me1299

$ondertitel

TheJackal schreef op 07 november 2003 @ 00:08:
Ah, ik krijg nu opeens een andere melding dan " Can't connect to server"
Ik krijg nu "Connection I/O error, connection may be closed due to IP Filter settings on the remote site"

Het mooie is dat ik dus geen IP Filter gebruik, de melding ging trouwens wisselen nadat ik het allemaal over poort 80 liet verlopen.
Die melding heb ik zelf ook wel eens als de verbinding heel slecht is.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Pagina: 1