Toon posts:

[win2000] svchost.exe en scvhost.exe

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem.

Na een error heb ik bij mijn pc op reset gedrukt (gevaarlijk maar toch gedaan).
En nu is hij traag, maar dan ook echt traag. Ik heb bij de taskmanager gekeken en daar staat dat de PID's svchost/exe en in mindere mate scvhost.exe mijn hele systeem opvreten.

Nu las ik in de search iets over de reg keys dat je daar aanpassingen kon maken.
Nu heb ik daar geen verstand maar steeds als ik regedit open sluit hij zichzelf na een paar seconden weer af. Ik kan dus niet eens bij de keys.

Kan iemand mij helpen, ik heb mijn systeempje nodig :(.

Ik draai dus win2000 en deze fout is van het ene op het andere moment gekomen. dus na het drukken op reset. Daarvor was het er niet.

Verwijderd

scvhost.exe is GEEN windows file.
Mail de file aub. even.(zie sig)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wateengedoe.gif

Dit bedoel ik dus.
En proces beëindigen kan niet. In de search staan een vijftal topics met hetzelfde probleem maar een echte oplossing wordt daar niet gegeven. Omdat we nu 2 jaar verder zijn (topics uit 2000 en 2001) dacht ik dat er misschien meer over te vinden was.

|:( wat een gedoe man. ik wil gewoon computeren |:(

dit zeggen ze erover in een ander topic:
SUMMARY
Svchost.exe is a generic host process name for services that are run from dynamic-link libraries (DLLs). The Svchost.exe file is located in the %SystemRoot%\System32 folder. At startup, Svchost.exe checks the services portion of the registry to construct a list of services that it needs to load. There can be multiple instances of Svchost.exe running at the same time. Each Svchost.exe session can contain a grouping of services, so that separate services can be run depending on how and where Svchost.exe is started. This allows for better control and debugging.
Svchost.exe groups are identified in the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Svchost
Each value under this key represents a separate Svchost group and is displayed as a separate instance when you are viewing active processes. Each value is a REG_MULTI_SZ value and contains the services that run under that Svchost group. Each Svchost group can contain one or more service_names extracted from the following registry key, whose Parameters key contains a ServiceDLL value:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Service
Maar ja als ik de regedit opstart om dar een kijkje te nemen besluit windows dat dat geen goed idee is en sluit het programma eigenhandig af.

[edit]misschien toch een virus ik zal de file ff sturen[/edit

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 20:38 ]

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:42

[Jules]

Confusion in confusion

Deze of deze... maar we kijken nog verder...

Die scvhost.exe die in je taskmanager staat is ongetwijfeld een virus, jah...

Nog een DCOM patch gedraaid de laatste tijd?

[ Voor 197% gewijzigd door [Jules] op 02-11-2003 20:38 ]

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Nogmaals: svchost.exe is voor 99,5% zeker een virus.
Heel wilde gok, maar misschien ligt het daaraan?

Stuur die file.

Verwijderd

Topicstarter
hmm idd een infected file, ik kan hem niet eens opsturen naar dat e mail adres in je sig.

Nu maar eens uitzoeken hoe ik dat bestand moet verwijderen. Hij is immers in gebruik. Ik ga maar eens een virusscanner installeren.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 20:45 ]

Verwijderd

_Niet_ verwijderen zonder dat je weet waar je mee te maken hebt., kan vervelende gevolgen hebben.

Kun je de file kopiëren? Zo ja, probeer dan eens de gekopieerde file te mailen.

Verwijderd

Ik heb die file ook staan in mijn taskmanager. Ik draai winxp pro nl, met alle updates, AVG antivirus, zone alarms firewall en toevallig gister mijn pc online gescand met housecall. Hoe zeker weet je dat dit een virus is?

niet goed gelezen mijnerzijds! xcuse me! B)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 20:54 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 20:33:
Nogmaals: svchost.exe is voor 99,5% zeker een virus.
Heel wilde gok, maar misschien ligt het daaraan?

Stuur die file.
Jij wil zeker de hoogste kerstbonus hebben van je team omdat je de meeste nieuwe virussen hebt 'aangebracht' ;)

[google=scvhost.exe] levert ook heel wat antwoorden op.

[ Voor 13% gewijzigd door Resistor op 02-11-2003 20:52 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

svchost.exe is een normale windows file
sCVhost.exe is zeer waarschijnlijk een virus.

Let op de spelling vc en cv :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Hoe zeker weet je dat dit een virus is?
Waarom zou een legit file zo graag een naam willen hebben die ontzettend veel lijkt op een windows file?

Daarnaast is dit een populaire naam die redelijk wat virussen gebruiken.
Jij wil zeker de hoogste kerstbonus hebben van je team omdat je de meeste nieuwe virussen hebt 'aangebracht'
Valt wel mee :)
Pagina: 1