[iis 5.0] Subdomeinen maken word onoverzichtelijk

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hoi luitjes.

In mijn iis moeten voor een website die ik thuis zelf host 8 subdomeinen aangemaakt worden. Nou lukt dat allemaal wel, maar ik heb nog wel 10 andere sites draaien met bijbehorende subdomeinen. Nu kun je je eigen wel bedenken dat die lijst van

hier

tot

hier

komt. (in het echt is ie wel langer haha lol).

Is er een mogelijkheid dat ik subdomeinen in de site zelf kan ingeven? want dit word nu echt een puinhoop... Hopelijk hebben jullie een oplossing voor mijn probleem :)

Oja. De search en google leverde niet echt veel op waarnaar ik op zoek ben :(...

• WiNlUx
^^ Nobody??

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:41

momania

iPhone 30! Bam!

Kicken mag, maar pas na 24u aub. Op zondag avond en maandag ochtend kan je niet al te veel van de meesten verwachten ;)

Tevens horen IIS problemen in Software Algemeen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 13:17
Mja het is idd best snel onoverzichtelijk met IIS, en volgens mij kun je onder het domein geen subdomeinen maken dus moet je er een aparte "website" van maken.

Wat ik doe is een duidelijke naam geven: domein - subdomein, dus bijvoorbeeld:

tweakers.net - www
tweakers.net - gathering
fok.nl - www
fok.nl - frontpage
fok.nl - forum

alleen vind ik et jammer dat tie ze niet standaard sorteert op naam... :{

[ Voor 16% gewijzigd door Kix@$$ op 03-11-2003 15:03 ]

• WiNlUx
Nou heb ik "ooit" eens gelezen over een isapi filter. Deze kan ik wel vinden via google ;)
maar heeft iemand daar ervaring mee? dat schijnt een filter te zijn zoals modrewrite... net als in apache.

En weet je wat ik mijn ook afvraag... hoe doen ze dit bij hosting providers met win2k servers? Hebben ze daar ook 100 domeinen met 600 subdomeinen in 1 rij staan ofzo??

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 13:17
WiNlUx schreef op 03 november 2003 @ 18:31:
Nou heb ik "ooit" eens gelezen over een isapi filter. Deze kan ik wel vinden via google ;)
maar heeft iemand daar ervaring mee? dat schijnt een filter te zijn zoals modrewrite... net als in apache.

En weet je wat ik mijn ook afvraag... hoe doen ze dit bij hosting providers met win2k servers? Hebben ze daar ook 100 domeinen met 600 subdomeinen in 1 rij staan ofzo??
Meestal gebruiken ze daar Control Panel software. Die software managed IIS maar houd dan (in de interface) wel alle subdomeinen netjes bij...

• WiNlUx
Bestaat er misschien van die software of gaat dat heel veel geld kosten...

Als ik een een IIS beheerder was dan zou ik door de bomen het bos niet meer zien :P
Pagina: 1