[mIRC] Leid eigen leven

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 18:19
Ik heb een beetje een probleem met mijn mirc. Heb een paar minuten het verhaal getypt in irc, dus als jullie het niet erg vinden copy/paste ik dat hier effe met wat aanpassingen hier en daar zodat ik het niet overnieuw hoef te typen helemaal.

+Bam|: mijn computer leid een eigen leven
+Bam|: artificial intelligence
+Bam|: geweldig dit
-O- (Broadcast) A QuakeNet tutorial session begins in #tutorial in 5 minutes. Tonight's topic: Security on the QuakeNet IRC Network.
+Bam|: urls worden automatisch geopend.
+Bam|: winamp gaat zomaar dingen afspelen
+Bam|: dit ook weer
+Bam|: * +Len is away: NL vs SWE :: 81.173.10.77:27020 :: http://relay2.gbcsports.com:8000/listen.pls
+Bam|: ik zit nie eens achter me pc
+Bam|: kom ik terug
+Bam|: staat die 'zender' erop
+Bam|: in winamp that is
+Bam|: hlsw pagina's worden om de zoveel minuten geladen
+Bam|: en het komt allemaal uit irc lijkt het wel
+Bam|: en ik heb geen trojan horse......
+Bam|: heb adaware en norton antivirus compleet geupdate
+Bam|: dus lijkt me sterk :P

Ik heb dus dat random url's die in irc getypt worden (in mijn geval voornamelijk www.hlsw.de omdat die in awayscripts voor tfc (hl mod) staat.)
Maar ook vage dingen zoals hierboven die shoutcast radio wordt netjes in winamp geopend. Wel vaag als je een aantal uur niet achter je pc zit, en je komt terug dat er muziek speelt en de hlsw pagina zoveel keer open staat.

Ik heb me mirc dir al gechecked op vage dingen zoals een script.ini en voor de rest heb ik alle ini's nagelopen op rare scripts, maar kan niets vinden.

Ik gebruik mirc 6.12 + noname script 3.79

Alle hulp is welkom :)
BvD!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Blijft ie dit gedrag vertonen na een /remote off ? (Dus ff je scripts compleet uitzetten)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Weet je zeker dat het wel mirc is die hiervoor zorgt en niet 1 of andere trojan ?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je hebt natuurlijk al is met een schone mirc geprobeerd?
en tja. ik ben zelf een fel tegenstander van scripts die je niet kent.. dus wie weet ligt het wel aan noname

wees eerlijk, als die maker er een leak in zou zetten zou niemand het doorhebben.. nee dankje, ik script zelf wel ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
probeer eens options > IRC > Catcher
Daar staat zoiets als enable catching for urls. In new window en nog meer van dat. Waarschijnlijk staat dat aan :D

[ Voor 4% gewijzigd door DRaakje op 02-11-2003 20:24 ]

• spokje
DRaakje schreef op 02 november 2003 @ 20:24:
probeer eens options > IRC > Catcher
Daar staat zoiets als enable catching for urls. In new window en nog meer van dat. Waarschijnlijk staat dat aan :D
Dit stond idd aan, zal nu is kijken of het opgehouden is thx :)
Nvidiot schreef op 02 november 2003 @ 20:09:
Blijft ie dit gedrag vertonen na een /remote off ? (Dus ff je scripts compleet uitzetten)
Scripts uitzetten heb ik niet zoveel zin in, of als je dan restart doet alles het dan gewoon weer?
BasieP schreef op 02 november 2003 @ 20:11:
je hebt natuurlijk al is met een schone mirc geprobeerd?
en tja. ik ben zelf een fel tegenstander van scripts die je niet kent.. dus wie weet ligt het wel aan noname

wees eerlijk, als die maker er een leak in zou zetten zou niemand het doorhebben.. nee dankje, ik script zelf wel ;)
Schone mirc niet geprobeerd, maar ik maak al heel lang van noname script gebruik, net zoals zoveel 1000 andere mensen (is 1 van de beter mirc scripts), er zit echt geen trojan oid in.

Ik zal eerst dat van draakje eens proberen, nu expeditie robinson op, dus kan mooi ff testen :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
BasieP: ik denk niet dat dit door een script komt... er kwam een weekje geleden was er nog op iemand op IRC die dit probleem ook plotseling had, en die gebruikte mIRC zonder enig script. :)

Verwijderd

In ieder geval je computer beveiligen met een firewall

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 20:42:
In ieder geval je computer beveiligen met een firewall
Wat heeft dat te maken met een mIRC die spontaan urls opent? dat gebeurt lokaal hoor, en niet remote. spokje mag wel blij zijn dat die britney.jpg niet is langsgekomen trouwens :)

• spokje
Jah, het leuke is dat ik daar wel degelijk op geklikt heb toen 't net uit was, (kep een zwak voor jpg's :P) het geluk was alleen dat ik toen ik merkte (al snel gelukkig :P) hem snel afgesloten heb via taskmanager, in tegenstelling tot een hele hoop andere slachtoffers die hem daarna vrolijk rondspamden :P

Maar ok, het probleem lijkt verholpen te zijn dmv draakjes' oplossing :)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Na een herstart van mIRC zou het script gewoon weer moeten werken als je /remote off gebruikt :) (beetje laat, maar goed)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Pagina: 1