Er zijn hier een boel topics over hoe je een geluidskaart moet uitschakelen en hoe je moet regelen welke er gebruikt wordt en zo, maar daar gaat het bij mij niet om. Ik wil allebei de geluidskaarten gebruiken. Tegelijk. Voor dezelfde output. Dus één mp3'tje afspelen over twee geluidskaarten. Het gaat om een Live! (snd_emu10k1) en een VIA zuidbrug dinges (snd_via82xx). Weet iemand van een manier om een wrapper output naar twee /dev/dsp devices te laten geven? Ik ben bang dat het niet kan, want ik vind nergens info hierover, maar mocht iemand een truc weten, graag!
Ik kan me niet voorstellen dat dat synchroon gaat, als het al zou kunnen.
Je zou tee kunnen gebruiken, als je player output naar stdout ondersteunt, dan krijg je iets als
mpg123 song.mp3 - | tee /dev/dsp > /dev/dsp1
Geen idee of dit werkt, maar je kan het proberen.
Vandaar ook mijn 'iets als', ik weet ook niet of mpg123 '-' zonder meer snapt, de precieze syntax van mpg123 weet ik niet uit mijn hoofd, het was een hint in de goede richting (hopelijk : )CyBeR schreef op 02 november 2003 @ 21:13:
mpg123 -s foo.mp3 dan wel.
Dat gaat niet zomaar. Er wordt wel write() gebruikt voor de daadwerkelijke sound samples, dus dat kan met cat ook, maar om op te vragen wat de geluidskaart zoal kan en de juiste sample rate, channels sample depth en dergelijke in te stellen wordt ioctl() op het device gebruikt, en dat gaat cat niet nadoen.blaataaps schreef op 02 november 2003 @ 21:03:
Je zou tee kunnen gebruiken, als je player output naar stdout ondersteunt, dan krijg je iets als
Als je van te voren beide devices in de juiste staat bent (en beide devices zijn tot diezelfde mogelijkheden in staat), dan kan het met cat misschien nog wel werken. Misschien dat het geluidsfragment dat je dubbel wil horen van te voren naar beide devices (een voor een) afspelen genoeg is daarvoor.
Pagina: 1