MSI FX5200-TDR128

Pagina: 1
Acties:

• Icetree
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04-2022
Hoi,

ik wil binnenkort een MSI FX5200-TDR128 halen speciaal voor mijn divxbak, alleen nu heb ik al gezocht op got over deze kaart maar kon er niet echt veel over vinden.

Ik vroeg me dus af heeft deze kaart een goede tv-out en wat zijn de gebruikers ervaringen van mensen die deze kaart hebben ?

Plaatje van de kaart:

Afbeeldingslocatie: http://www.kenc-computers.nl/media/S_8907.gif

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
TV-Out's zijn van vrijwel alle videokaarten van deze tijd wel goed te noemen. De ene videokaart geeft wat mooier beeld dan de andere, maar op een TV zie je dat toch vrijwel niet. Zelf zou ik deze kaart niet zo snel aanbevelen, aangezien ie niet bepaald snel is, maar voor een DivXbak moet ie meer dan snel genoeg zijn :)

The devil is in the details.

Verwijderd

ik de 5200 fx ingebouwd voor een systeem. Kwa 3d performance is het
natuurlijk niks. Maar voor office gebruik is het perfect en je kunt op
de tvout goed afspelen.

Bedoel hier dus mee dat hij goede kwaliteit bevat en wel geschikt is
voor het afspelen van divxs.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Als je naar een FX 5200 op zoek bent voor het afspelen van Video's (DivX'jes) dan kan je ook eens naar dit pakketje kijken.
http://www.xfxforce.co.uk/product_view.php?sku=PVT34CNP

Erg leuk pakketje vind ik zelf. Ook is XFX heel goed in de beeldkwaliteit. Succes... En post/mail effe als je meer problemen hebt met zoeken of als je al iets hebt gekocht. :9~

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Ik heb ook een FX 5200 (128 bit geheugen) en die presteerd wel degelijk OK in games, op zich een redelijke prijs-performance kaart. Ook de TV-out ziet er goud uit, hoewel ik die nog niet zo veel heb gebruikt; dit op een Point of View FX 5200

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Icetree
die kaart van xfx had ik ook al gezien met alles er op en er aan alleen dan van msi zelf, opzich is het ook wel een leuke kaart voor 50 € meer.
Zat al te twijfelen tussen die 2 kaarten maar moet er nog ff over nadenken maar als ik de kaart koop zal ik wel ff een paar pics maken :)

• Mojo

Mojo

The Power Within

Zorg wel dat je een 128 bit memory interface versie hebt, die is volgens mij iets duurder (5 euro oid), maar zorgt echt voor dik 1,5 x betere prestaties en games, en dat is altijd lekker.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Icetree
de kaart die ik nu zoek is voor mijn divx bak dus het gaat mij eigelijk alleen om een goede tv-out, en ik vind de optie met de afstandbediening ook wel handig.

Zelf heb ik in me andere pc ook een geforce fx 5200 (inderdaat 128bit), maar ik speel bijna geen spelletjes dus ik heb niet echt een monster kaart nodig.

maar bedankt voor de tip

• Mojo

Mojo

The Power Within

Nou een monsterkaart is het niet, maar toch wel leuk of je nu 20 of 40 fps haalt in een spelletje. Vindt ik toch wel belangrijk en mocht je de kaart een keer nodig hebben voor een spelletje, heb je een probleem.

• Icetree
uhm ja, ik heb half life 2 beta er op gespeelt en dat ging inderdaat net maar dan ziet het er nou niet bepaald mooi uit ja

• Mojo

Mojo

The Power Within

Kan je nagaan hoe het zou zijn op een 64 bit versie...

• Icetree
bibber daar moet ik niet aan denken, maar kunnen we weer ff terug gaan op me topic ?

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Aardig kaartje, zeer compleet, zit ook veel software bij (o.a. een dvd prog voor 5.1, en een paar volledige spellen) Kwaliteit van de kaart is zeer goed, eigenlijk niets slechts op aan te merken voor een HT systeempje.

• Mojo

Mojo

The Power Within

cyberbetica schreef op 02 november 2003 @ 22:54:
Aardig kaartje, zeer compleet, zit ook veel software bij (o.a. een dvd prog voor 5.1, en een paar volledige spellen) Kwaliteit van de kaart is zeer goed, eigenlijk niets slechts op aan te merken voor een HT systeempje.
Ik heb zojuist ook ff de spex bekeken, en ziet er inderdaad erg mooi uit, ik zou die ook nemen. Vooral zo een afwasbediening is erg handig. Verder is idd de meegeleverde software ook erg mooi!

Verwijderd

Hmm.. ik zit eigenlijk zelf ook te kijken voor een kaart voor in een divx bak.
Het enige vereiste is eigenlijk goeie kwaliteit op tv-out ;)
Ik zit ook een beetje naar de versie te kijken van XFX met 128 mb en dan zonder remote, die is rond de 70 euro dus dat valt wel mee, die van msi is zo rond de 100 euro geloof ik?

Ik blijf dit topic wel volgen denk ik zo.
Suc6 cybersnow

• Icetree
nou ik heb hem besteld hoor, hijs is er woensdag :)

• Exxion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06-2020
Ik heb deze kaart ook. Ook de TDR versie. Hij presteert wel aardig ja.
Als je alleen wat grafisch intensievere spellen gaat spelen (splinter cell bijv.), dan moet je je settings wel naar beneden halen hoor.
Daarom ga ik nu dan ook maar voor een prikkie een GFFX5600 Ultra van asus kopen (rev 2 voor 140,- van een maat van me, besloot toch kort daarna een GFFX5900 te kopen).

Je kan hem ook zeker lekker overklokken, omdat het geheugen op bijna alle exemplaren de 500mhz aankan.
De gpu kan je ook makkelijk 50 mhz overklokken, komt zeker omdat die koeler ECHT goed is! :)

TV-out is ook zeker goed.

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

Verwijderd

Vriend van me heeft deze kaart ook en vindt de TV-out bagger (zeer wazig beeld), maar volgens hem komt dat omdat tv-tool niet met de fx-kaarten werkt. De tv-out op zijn oude geforece 2 gts was in ieder geval stukken beter.

Verwijderd

TV-out op mijn msi fx5200 is super. Strak beeld en games lopen ook als een trein. Max payne met alle details op max, resolutie 1280*1024, antilaising op 2, en het loopt vloeiend. Ik klaag niet over dit budget kaartje. Hoger en sneller hoeft van mijn niet, zolang games goed gaan en alle opties werken ben ik tevreden. :)

• Shaggy_NL
cybersnow schreef op 03 november 2003 @ 16:05:
nou ik heb hem besteld hoor, hijs is er woensdag :)
Welke heb je nu besteld? De MSI of de XFX? Let us know...

• Icetree
ik heb die van msi besteld

• Shaggy_NL
'k. We horen het wel wanneer het binnen is/goed werkt. :)

• Icetree
Whoei hijs binnen hoor, tv-out is zeker wel goed en de afstandbediening is zeer handig hoor kan gewoon een divx film selecteren en afspelen en ook met een dvd :)

• Shaggy_NL
Ow-kay dan...
Congratulations. Verder zal je er ook wel lekker een gemiddeld spel op kunnen spelen.

Groet,
Shaggy.
Pagina: 1