[PS] van veelhoek naar rechthoek?

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik heb een vraagje, sinds enige tijd ben ik overgestapt van corel naar adobe en behalve dan dat ik me consequent zit te irriteren aan het feit dat m'n plaatje achter die window's verdwijnt, heb ik eigenlijk geen problemen ermee :)

Nu wil ik wat schilderijen van m'n vader als plaatje opslaan zonder omgeving. Ik heb dus wat foto's die recht tegenover het schilderij genomen zijn, maar het schilderij is dan natuurlijk nooit perfect rechthoekig. Ik zoek nu een manier hoe ik het schilderij als veelhoek kan selecteren en er vervolgens een rechthoek van kan maken.

Is daar een standaard optie voor? en welke alternatieven heb ik?

alvast bedankt!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Phoe. Je schilderijen zijn dus wel van oorsprong rechthoekig, maar door het fotograferen worden ze iets scheef of vallen er hoekjes af?

Je kunt met Photoshop (en da's niet PSP, maar PS :P ) de afbeelding wel in vorm aanpassen. Als het een foto is en je opent hem normaal, is hij als Background layer geopend. Dubbelklik op de layer in het layer palette en het zal Layer 0 worden.
Hierna kun je met Edit - Free Transform allerlei soorten van vervorming kiezen. Skew, Perspective, etc. om de vorm exact recht te krijgen.
Ook met de filters onder het menu 'Filters -> Distort' kun je bijvoorbeeld de lichte bolling weer weghalen die er door het maken van de foto in is gekomen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50

BaRF

bijna kerst

met veelhoek bedoel je dus gewoon wel een vierhoek? ik neem aan dat je geen ster-vormen wilt uitknippen ofzo?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you