Toon posts:

probleem opstarten computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mijn computer specs :

xp 2200
512 mb ddr
geforce 4 mx 440
60 gig maxtor hdd
kast : sweex xenon xb

ik had een oude kast, was een a-open heb deze pas geleden verkocht en mijn spullen er uit gehaald zodat ik deze in de nieuwe kast kon zetten ( sweex )

dit heb ik gedaan maar nu boot mijn computer niet meer, als ik de voeding aan mijn moederbord hang en doe de voeding stekker in het stopcontact en de voeding zelf dan gaat de voeding zomaar aan zonder dat ik de power switch aan of uitzet.

hangt de powerswitch er niet aan doet hij prcies hetzelfde.

ik heb een 2e computer en heb alles getest behalve de processor, alles werkt ( zelfs de voeding doet het goed op een ander moederbord )

de core van de processor is een beetje afgebrokkeld dus nu was mijn vraag of het daar aan kan liggen of dat het probleem toch bij het moederbord zit.

wat heb ik gedaan :

ik heb op google gekeken
ik heb hier in dit forum goed gezocht, maar kon eigenlijk geen post's vinden die ongeveer hetzelfde waren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 19:21 ]

Verwijderd

wat voor moederbord heb je en voortaan even zeggen van welk MERK je processor is. XP is uiteraard een AMD, maar dan blijft het nog incompleet zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
MSI KT 4 Ultra
AMD XP 2200+

Verwijderd

Het is denk ik de processor, Afbrokkelen => Dodelijk.

Hoeveel Watt is die voeding trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 20:01:
Het is denk ik de processor, Afbrokkelen => Dodelijk.

Hoeveel Watt is die voeding trouwens?
sorry ook dat ben ik vergeten te vermelden, de voeding is 300 watt standard met de kast meegeleverd sweex

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 10:31

DFS

maar ja als je alles getest hebt behalve de processor, dan is het toch duidelijk dat , dat de oorzaak is. Kan je die processor niet ook even testen ? , ( waarschijnlijk niet anders had je dat wel gedaan denk ik)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 20:03:
sorry ook dat ben ik vergeten te vermelden, de voeding is 300 watt standard met de kast meegeleverd sweex
300... heb je niet toevallig ergens een 350 rond het huis liggen om erop te testen?

Verwijderd

sweex staat bekend om érg brakke voedingen, maar dan zal hij toch IETS moeten doen. Ikzelf ben bang dat je een dooie processor hebt (afgebrakkelde core is dodelijk). En dan gaat hij ook niet aan.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Een core die een beetje afgebrokkeld is ? Nou als je het zo direct al ziet geef ik je 99 % kans dat ie die stuk is...
Het lijkt me niet logisch dat het opstarten door de cpu komt sterker nog vrij onmogelijk...
Err moet je ff draadjes goed doorchecken, je kan nl een psu laten booten doormiddel van groen en zwart?.. Aangezien die op een ander mobo wel werkt.
Misschien ff je atx stekker goed aandrukken !

Verwijderd

Afgebrokkelde core == kapotte core, daar ben ik redelijk zeker van

probeer anders es van een vriend ofzo een andere amd proc te lenen en hem in je setup te plaatsen, dan weet je het pas zeker

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
De meeste mobo's ondersteunen 'boot on power-up', ookwel 'boot after power faillure'. Als je mamaplankje enige tijd zonder stroom heeft gezeten is misschien die instelling gereset, zodat'ie wil booten zodra er stroom op staat.

Wat er daarna gebeurt is belangrijker: geeft'ie nog piepjes, beeld, opspinnende HD's, fans die aangaan? Zonee, waarschijnlijk brak mobo. Spinnen de HD's wel op en springen je fans aan, maar doet'ie voor de rest niets? Waarschijnlijk CPU kadoek :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie replays, ik heb de problemen ondertussen gevonden. de proc is getest samen met het moederbord, had een xp1800 geleend van iemand, en weer prcies hetzelfde probleem.

alles start wel op,de videokaart fan begint te draaien (zit aangesloten via moederbord ) maar toch deed de computer niks.

de processor is dood, deze werkte in ee andere computer ook niet ( jammer )

bedankt iedereen !
Pagina: 1