Soundblaster Live Value vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 03:33
Sinds ik de SB Live Value heb is volgens mij het geluid een stuk minder qua volume dan de SB PCI128. Ik heb al van alles geprobeerd, alle schuiven staan op max. maar dat helpt niet. Nieuwe drivers en Liveware 3.0 maakt ook niets uit. Mijn boxen zijn nog hetzelfde, Labtec LCS 2632.
Iemand een idee hoe ik het volume op kan voeren zonder extra versterker ?

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Verwijderd

had die pci128 niet al een ingebouwde 6 watt versterker?

• Gendji
Dat is een goeie vraag. Zou ik zo niet weten.

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
Probeer eens mbv msconfig alle sblive startup
progs te de-activeren. (zie Startup tab in msconfig)

PC specs

Verwijderd

Paashaas heeft gelijk

• Gendji
-Reply Aphex-
Alles staat al uit, doesn't help .
Ik vraag me af waar windows de hoogte van de volumeinstellingen vandaan haalt.
Dat moet toch ergens staan ?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Dat probleem heb ik ook, in mijn oude computer zit een SB AWE 64, in de nieuwe een live player 1024..... Ook met een stuk lagere volume..... Dus hier nog iemand die belangstelling heeft......

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Live Value en Live 1024 Player en Live Platinum hebben inderdaad geen ingebouwde versterker, vandaar het zachtere geluid.
(wel mooier ! :) )

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• TB

TB

pompiedom

By the way... wat is het verschil tussen de value, player 1024 en platinum???
Ik hoor wel eens de digitale uitgang, maar die heb ik ook.....

Verwijderd

--> TB
Een platinum heeft volgens mij een grotere wavetable en wat andere flupseltjes. Ik heb gewoon een Value, ik hoef die zooi nie.
Trouwens Genji anders pomp je toch gewoon je boxjes wat op, Labtec heeft zeer weinig ruis dus...
Greetz...

• TB

TB

pompiedom

Er is maar 1 manier om goed geluid te verkrijgen:
Audio versterker + goede speakerboxen...

Voor games kun je wel zo'n digital theatre kopen ofzo, maar voor geluidsbewerking e.d. is een versterker met boxen het enige goede, heb je ook geen last dat je value geen versterker heeft ingebouwd.... Dus als je nog wat boven op zolder hebt liggen, gebruiken!
Pagina: 1