Hey,, ik heb een Akai hifi setje staan met daarop 4 uitgangen voor speakers. De 1ste 2 kanalen (stereo) zijn voor de main speakers en de andere 2 zijn voor surround kanalen. Is dit echt surround of is dit een vertraging van het geluid naar " achter" ? Nu heb ik dure surroundspeakertjes aangeschaft om toch te kunnen genieten van het o zo greate surround maar het klinkt er niet naar,, het geluid wat je achter hoort is heel zacht hoorbaar op de voorste speakers. Of moet ik simpelweg een nieuwe amp kopen die echt 5.1 ondersteunt?
Verwijderd
In die akai zal wel een simpel surround chipje zitten die een beetje met de fase googeld en idd het een beetje vertraagd. Ik vind de nieuwste Dolby prologic II niet slecht voor een analoge matrixprocessor. Een 5.1 amp zoals jij zegt staat hier natuurlijk los van omdat bij de bron van dat geluid alle kanalen discreet zijn opgenomen en dat is natuurlijk superieur aan een analoge surroundbewerking zoals DPL(II) of Neo6 of logic7.Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 19:13:
Hey,, ik heb een Akai hifi setje staan met daarop 4 uitgangen voor speakers. De 1ste 2 kanalen (stereo) zijn voor de main speakers en de andere 2 zijn voor surround kanalen. Is dit echt surround of is dit een vertraging van het geluid naar " achter" ? Nu heb ik dure surroundspeakertjes aangeschaft om toch te kunnen genieten van het o zo greate surround maar het klinkt er niet naar,, het geluid wat je achter hoort is heel zacht hoorbaar op de voorste speakers. Of moet ik simpelweg een nieuwe amp kopen die echt 5.1 ondersteunt?
Verwijderd
Echt 5.1 is echt erg mooi (ik zit er hier regelmatig van te genieten
) maar vlak DPL II icm divx'en niet uit. Klinkt echt heel erg aardig, alhoewel een goede DD 5.1 of DTS superieur is inderdaad.
Advies, tik een Marantz SR4300 ofzo op de kop, in het grote pics van HT-topic heeft er iemand die voor 300 kunnen krijgen geloof ik. En dan heb je echt een goede amp
Advies, tik een Marantz SR4300 ofzo op de kop, in het grote pics van HT-topic heeft er iemand die voor 300 kunnen krijgen geloof ik. En dan heb je echt een goede amp
Ooit wist een verkoper mij te vertellen dat je de timingen kon veranderen van het surround kanaal (mono overigens) maar hoe je dat doet weet ik niet, er zitten zoveel draaiknopjes in en op dat het een chaos is. Ik zal nog ff kijken of ik de set online kan vinden...
Verwijderd
prachtig, maar echt 5.1 kwaliteit zul je niet halen, zelfs de DPL II niet.Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 19:28:
Ooit wist een verkoper mij te vertellen dat je de timingen kon veranderen van het surround kanaal (mono overigens) maar hoe je dat doet weet ik niet, er zitten zoveel draaiknopjes in en op dat het een chaos is. Ik zal nog ff kijken of ik de set online kan vinden...
Ik heb zelf ook een Onkyo stereoamp gehad met B-speaker aansluitingen die je als surround kon zetten zeg maar.
Trust me, geef wat geld uit, mits je het hebt, en koop wat moois
Weet je zeker dat die twee extra aansluitingen bedoeld zijn voor surround? Op mijn 12 jaar oude Pioneer zitten ook 4 luidsprekeraansluitingen, maar dat is 2x stereo. Die 2 extra aansluitingen zijn niet voor surround, maar voor simpelweg twee extra speakers die je in een andere ruime kan plaatsen. Dit is voor de meeste niet-surround versterkers trouwens standaard.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Jawel,, staat met vette letters onder de aansluitingen : 8 tot 16ohm / Surround speakers. en het geluid wat er uit komt zijn meer midden / hoge tonen, absoluut geen lage tonen tenzij ik de balans omdraai naar left / right waardoor het geluid over 3 speakers te horen is (mono). Maar helaas heeft akai mijn lieve setje van hun site gehaald dus kan ik weinig meer beginnen.
Verwijderd
of een jvc 5032 die kan je voor rond de 260 euro krijgen is een goed geprijsde dd/dts dpl2 reciever. kan er zelf goed van genieten.
dat systeem van die "suround" ken ik klinkt wel grappig met muziek maar is in verhouding tot dpl 2 helemaal niks.
dat systeem van die "suround" ken ik klinkt wel grappig met muziek maar is in verhouding tot dpl 2 helemaal niks.
Verwijderd
Muziek in DPL II? Uhm ik heb echt een stel goede achterspeakers staan maar muziek draait bij mij gewoon in stereo. Klinkt mooier, zuiverder en natuurgetrouwer.Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 19:48:
of een jvc 5032 die kan je voor rond de 260 euro krijgen is een goed geprijsde dd/dts dpl2 reciever. kan er zelf goed van genieten.
M'n achterspeakers zijn trouwens gelijk aan de fronts
Verwijderd
klinkt soms wel aardig vooral bij live concerten publiek komt dan netjes achter je vandaan lijkt het net of je op de eerste rij zit. maar bij muziek staat ie bij mij [bijna] altijd op all ch stereo.Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 19:50:
[...]
Muziek in DPL II? Uhm ik heb echt een stel goede achterspeakers staan maar muziek draait bij mij gewoon in stereo. Klinkt mooier, zuiverder en natuurgetrouwer.
M'n achterspeakers zijn trouwens gelijk aan de fronts
en bij live concerten op dpl2 music.
had zelf suround op mijn setje van philips [fw535] voor was 2 x 100 watt en acher 2 x 25 en dat deed inderdaad alleen een beetje hoog en een beetje midden. [boxjes waren ook kleiner en van plastic]
Verwijderd
All ch stereo werkt best leuk als je een keer wilt stampen met flinke rampestamp muziek, maar voor een stukje jazz, of wat moderne muziek blijft mijn voorkeur uitgaan naar gewoon stereo geluid. Ik vind ook DPL II een beetje kunstmatig blikkerig klinken, weinig laag.
Mijn config:
Onkyo TX-DS595
Onkyo DV-S555
5*KEF Q1
Rel Strata III
Mijn config:
Onkyo TX-DS595
Onkyo DV-S555
5*KEF Q1
Rel Strata III
Pagina: 1