Compu wil pas na paar dagen aan

Pagina: 1
Acties:

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04 01:03

Thennis

Lachen kan altijd

Topicstarter
Het probleem is als volgt:
Als ik de netspanningskabel uit mijn computer haal voor een tijdje en hem er daarna weer in doe, dan moet hij een paar dagen staan voordat hij weer aan wil. Ik heb hem onlangs verhuisd en nu wil ik hem graag snel weer aanhebben.

Waar wordt het geregeld dat de computer aangaat en wat kan ik het evt. handmatig doen.
Het lijkt mij dat er een condensator niet zo lekker meer werkt.

Specs.
Intel Celeron 400MHz
DFI P2XBL moederbord
250W ATX voeding
192MB SDram PC100
Maxtor 11GB HD
Sparkle Geforce 2MX
Soundblaster oud
3M oude (ISA..) netwerkkaart

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Een paar dagen? :D

Lijkt me een voedingsprobeem. Wat gebeurt er precies als je hem direct aan probeert te doen?

• Thennis

Thennis

Lachen kan altijd

Topicstarter
Nou niks, geen krimp. Je hoort alleen de schakelaar klikken, meer niet. En ik denk toch iedere keer weer, volgens mij issie gewoon stuk. Maar dan wordt ik blij verrast na een aantal dagen dattie het toch nog doet, en goed dan verder

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Thennis schreef op 02 november 2003 @ 18:57:
Nou niks, geen krimp. Je hoort alleen de schakelaar klikken, meer niet. En ik denk toch iedere keer weer, volgens mij issie gewoon stuk. Maar dan wordt ik blij verrast na een aantal dagen dattie het toch nog doet, en goed dan verder
Die klik is de stroom die erdoorheen loopt als de condensatoren opladen en de spoelen een beetje vervormen. Dus geen schakelaar.

Het kan zijn dat je voeding in safe mode gaat, dit doen ze als er kortsluitng is geweest oid. Meestal doet hij het na 5 minuten dan weer. Echter kan dat dus kapot zijn gegaan waardoor het zo lang duurt.

• Thennis

Thennis

Lachen kan altijd

Topicstarter
Het klikje is volgens mij wel gewoon van de schakelaar, want ik voel de klik in m'n vingers en het geluid komt ook van de voorkant..

Verwijderd

koop een goedkoop sweex voeding van 25/30 euro en je bent klaar >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 19:05:
koop een goedkoop sweex voeding van 25/30 euro en je bent klaar >:)
ja dan kan je een nieuwe pc gaan kopen :/ schijtvoedingen :/
Koop dan een goede 2ehands voeding (fortron e.d.) voor een paar euro :/

• Thennis

Thennis

Lachen kan altijd

Topicstarter
Het is al mijn oude computer, dus ik wil er geen geld in steken. En verder is de voeding of waar het ook aan ligt nog oke..

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 11:55
ik heb zoeits met mijn latop gehad, een tijd lang niet opgleaden doet het niet -> paar uur stekker derin doet het weer, ligt aan je cmos batterij waarschijnlijk, pcwinkel barbbaelde ook al zoiets :)

• Thennis

Thennis

Lachen kan altijd

Topicstarter
Nou vraag ik me af of ik dus met een powersupply ff handmatig iets kan doen om hem aan te krijgen.. Lijkt me best fijn, dan hoef ik niet steeds als ie verhuisd wordt een week te wachten, want hij doet het dus nogsteeds niet.. :'(

Verwijderd

Op rommelmarkten koop je een voeding voor nog geen euro.
Dat zou ik er dan nog wel voor over hebben, al is ie oud.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Thennis schreef op 04 november 2003 @ 16:17:
Nou vraag ik me af of ik dus met een powersupply ff handmatig iets kan doen om hem aan te krijgen.. Lijkt me best fijn, dan hoef ik niet steeds als ie verhuisd wordt een week te wachten, want hij doet het dus nogsteeds niet.. :'(
Koppel het zooitje los (voedings pluggen van hdd,cd-rom etc. ook van je mobo) en steek in de grote connector (die naar je mobo gaat) een draadje van de groene draad naar een zwarte. Gaat het niet werken, is je voeding kapot wel werken weet je dat het iets anders moet zijn.

Ook een tip: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer aard op 04-11-2003 16:24 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 22:20

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

Thennis schreef op 03 november 2003 @ 18:54:
Het is al mijn oude computer, dus ik wil er geen geld in steken. En verder is de voeding of waar het ook aan ligt nog oke..
hmm je hebt een probleem maar dat ligt nergens aan en mag ook niks kosten om op te lossen.
zijn we toch uitgeluld of niet :? 8)7

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• Thennis

Thennis

Lachen kan altijd

Topicstarter
Het ligt niet nergens aan, want er is kennelijk iets mis..
Het moet toch wel kunnen om het kosteloos te doen. Dat was zo'n beetje de vraag
Pagina: 1