[W2k3+IIS6+PHP] fsockopen(); resulteerd in timeout

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42
als ik op de webserver van n vriend van mij (met IIS 6, Windows 2003 en PHP 4.3.nogwat) een verbinding probeer te maken met een willekeurige server(die uiteraard bestaat) krijg ik n leuke timeout melding.
PHP:
1
2
3
<?php
$conn = fsockopen("localhost","10057");
?>

resulteerd in "Fatal error: maximum execution time of 30 seconds exceeded" oid
ik heb zijn php.ini doorlopen, zonder succes. Wat doe ik hieraan?

offtopic:
poort 10057 word gebruikt door de listservers van Jazz Jackrabbit 2. Deze gast heeft idd een list-server draaien en deze kan ik bereiken.

[ Voor 12% gewijzigd door RSpliet op 02-11-2003 18:42 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Het is hier geen helpdesk, dat ten eerste. Erg veel zoekwerk heb je volgens mij niet verricht, dit terzijde. Ten tweede lijkt me dit meer iets voor de SA of het scripting forum, mits je er meer zoekwerk in zet :)

• RSpliet
mkay, misschien vergeten te vertellen, ik heb al gegoogled, en GoT afgezocht. Daarnaast sprak dit mij het meeste aan aangezien dit over Servers ging. Dubbelposten lijkt mij ongewenst, dus als een mod het niet eens is met de keuze van mijn plaatsing, zal deze em moeten verplaatsen ;).
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het feit dat IIS/Windows de PHP module geen toegang tot t internet verleent, maar ik weet niet hoe ik dit controleer, en hoe ik dit instel. Google mocht hierbij ook niet baten, dus daarom GoT maar ;).

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:36

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA

Hij mag misschien wel de service draaien, maar luistert die service ook wel op localhost ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik gebruik vaan de fsockopen om up-status van servers te checken, danwel op win2k apache/php, en blijkt altijd goed te werken. Accepteert het ip waarnaar jij connect wel deze verbinding?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RSpliet
Predator: tnx, daar had ik t eigenlijk niet gezocht. Blijkbaar luisterd die pc niet naar de naam 127.0.0.1, dus heb ik de Hosts file zo aangepast dat die naar het netwerk-ip redirect als localhost word genoemd. Zo werkt deze wel. Alsnog tnx :).

[ Voor 28% gewijzigd door RSpliet op 02-11-2003 20:07 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Je moet van die localhost afblijven!! (om meer dan logische redenen)
Je moet in plaat van "Localhost" het IP nummer invullen van die gast, op die manier zou het ook moeten werken en bespaar jezelf je een hoop geklooi.

Als je namelijk "localhost" gaat redirecten dan gaat je comp iedere keer als je localhost gaat openen in je webbrowser verbinding maken d.m.v je redirect met dat ip.
Niet slim dus.

• RSpliet
In dit geval maakt dat weinig uit, aangezien localhost nu naar 192.168.1.2 redirect, dat zich op een 100mbit netwerk verbind. Dan zie ik weinig problemen als ie verbinding maakt met die redirect. Helaas wilde die pc niet luisteren naar de naam 127.0.0.1, en wel naar 192.168.1.2 (alhoewel ik niet weet of t aan de serverlijstserver voor jj2 ligt, of aan Win2k3) dus is er eigenlijk geen probleem(lokaal datalimiet?)

Pagina: 1