ik ben van plan om binnekort een nieuwe geluidskaart aan te schaffen.. namelijk een audigy 2. Nu is mijn vraag of het geluidskwaliteit beter zal worden ten opzichte van mijn onboard geluidskaart! Het geluid wordt afgespeeld via mijn jvc stereo toren (met een vrij standaard set boxen, 2.1 kanaals)
Ten eerste gebruik je wel erg veel uitroeptekens, en ten tweede je topic (titel) is niet echt duidelijk.
Als je ons nou eens verteld wat voor onboard kaart je hebt, en wat voor versterker. Als je gewoon een stereo (2 kanaals) versterker hebt, heeft het dus geen nut om zo'n dure audigy surround kaart te kopen. En als je MP3 speelt zul je weinig verschil merken, sinds mp3 niet al te beste kwaliteit heeft ivm CD's of DVD's.
Als je ons nou eens verteld wat voor onboard kaart je hebt, en wat voor versterker. Als je gewoon een stereo (2 kanaals) versterker hebt, heeft het dus geen nut om zo'n dure audigy surround kaart te kopen. En als je MP3 speelt zul je weinig verschil merken, sinds mp3 niet al te beste kwaliteit heeft ivm CD's of DVD's.
[ Voor 5% gewijzigd door LeonM op 02-11-2003 18:12 ]
Geluidskwaliteit beter? Misschien.
Ik denk niet dat je 't merkt. Ik heb een SB Live!, een AC97, een Terratec DMX Fire, een NForce thuis, en ik hoor er geen verschil in. En ik kan je daarbij vertellen dat er hele fijne stereo's en boxen aan hangen, en dat mijn oren redelijk kritisch zijn.
Wat betreft genige effecten in games etc. is een Audigy2 wel een hele vooruitgang tov een standaard-onboard-ding.
Ik denk niet dat je 't merkt. Ik heb een SB Live!, een AC97, een Terratec DMX Fire, een NForce thuis, en ik hoor er geen verschil in. En ik kan je daarbij vertellen dat er hele fijne stereo's en boxen aan hangen, en dat mijn oren redelijk kritisch zijn.
Wat betreft genige effecten in games etc. is een Audigy2 wel een hele vooruitgang tov een standaard-onboard-ding.
Siditamentis astuentis pactum.
ja je hebt gelijk 2 uitroeptekens is wel erg veel!!!
ik heb een GA-7VT600 moederbord, wat voor geluidskaart hierop zit zou ik niet weten. voor de rest heb ik een stereo met ingebouwde versterker. het geluid wat ik nu heb zou wel wat 'voller' mogen klinken.. dus ik dacht misschien andere geluidskaart?
iig bedankt voor je berichie
als er mensen zijn met andere meningen dan hoor ik t wel.
ik heb een GA-7VT600 moederbord, wat voor geluidskaart hierop zit zou ik niet weten. voor de rest heb ik een stereo met ingebouwde versterker. het geluid wat ik nu heb zou wel wat 'voller' mogen klinken.. dus ik dacht misschien andere geluidskaart?
iig bedankt voor je berichie
als er mensen zijn met andere meningen dan hoor ik t wel.
ik denk dat je het probleem beter aan de andere kant kan aan pakken, begin bij de "simpele" stereo toren..
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:29
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Luister je dan alleen maar gekraak ofzoVarienaja schreef op 02 november 2003 @ 18:12:
Geluidskwaliteit beter? Misschien.
Ik denk dat je het verschil tussen een onboard ac 97 en terratec toch echt wel moet horen hoor....
Aan de TS: Laatst nog een topic over geweest zoek gewoon eens
Meestal zeg ik als je echt veel gamed zou ik voor de audigy gaan.
Als je veel muziek luisterd een terratec of iets van m-tech nemen.
Gamen kun je tegenwoordig ook heel goed met een Terratec Aureon.tweakduke schreef op 02 november 2003 @ 18:25:
[...]
Luister je dan alleen maar gekraak ofzo
Ik denk dat je het verschil tussen een onboard ac 97 en terratec toch echt wel moet horen hoor....
Aan de TS: Laatst nog een topic over geweest zoek gewoon eens
Meestal zeg ik als je echt veel gamed zou ik voor de audigy gaan.
Als je veel muziek luisterd een terratec of iets van m-tech nemen.
He who controls the Spice, controls the Universe.
offtopic:
ik zou zeggen slotje
ik zou zeggen slotje
d0h tuurlijk is het betere kwaliteit !! het is nix voor nix zo'n duur ding
Verwijderd
helemaal mee eensMST_Morpheus schreef op 02 november 2003 @ 18:28:
[...]
Gamen kun je tegenwoordig ook heel goed met een Terratec Aureon.Enige verschil is dat alleen de Audigy's van Creative EAX HD ondersteunen, maar daar valt prima overheen te komen. De geluidskwaliteit van de Terratec is stukken beter. Dat komt niet alleen door de chip, maar zeker ook door de gebruikte DAC's.
heb een M-Audio Revolution 7.1 en dat die geen EAX HD ondersteund merkt je geen moer van. waar je wel wat van merkt is dat de geluidskwaliteit 1000X beter is als een Audigy 2 ZS
oke,
over t algemeen lees je:
voor games: audigy 2
voor muziek: terratec
maar wat als je nou veel gamed en veel muziek luisterd ?
is er dan nog een kaart die dr een beetje tussen in zit, en het beter doet dan de ac97?? of moet je gewoon een afweging maken ?
over t algemeen lees je:
voor games: audigy 2
voor muziek: terratec
maar wat als je nou veel gamed en veel muziek luisterd ?
is er dan nog een kaart die dr een beetje tussen in zit, en het beter doet dan de ac97?? of moet je gewoon een afweging maken ?
Verwijderd
Ik zou idd beginnen met een mooie geluidssetje, iets van Creative ofzo. Een 4.1 is leuk om mee te beginnen
Ik denk dat je dan wel voller geluid hebt. Had ik ook
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 22:51 . Reden: typo ]
Verwijderd
Misschien zou je ook eens wat meer revieuws kunnen gaan lezen over de geluidskaarten, specs. gaan vergelijken etc. + eens naar een goeie comp. winkel gaan die een breed assortiment heeft en wat eens gaan testen. Smaak verschilt, software is bij de 1 beter dan de ander etc. Dus zoek eens wat op op het net, wat de 1 mooi vindt kan de nader spuug lelijk vinden.
Dit precies hetzelfde is nog HEEL recentelijk langsgekomen
Soundcard.. maar welke :?
Soundcard.. maar welke :?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()