Laag geluid bij divx/avi files.

Pagina: 1
Acties:

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik speel divx/avi files sf op mijn laptop.
Ik heb de ac3 files geinstalleerd maar ik krijg bijna geen geluid uit mijn laptop.
Gewonw mp3 spelen perfect met een goed geluid.
Maar als ik video files speel moet ik de speakers vol hard (maximaal) zetten om een beetje geluid te horen.
Ik denk dus dat het te maken heeft met de avi file.
Nou is mijn vraag is er een mogelijkheid om dit software matig te verhogen?

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verhoog het volume in het programma waar je je filmpjes mee afspeelt?

</inkopper>

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Omdat er zoveel dynamisch bereik in AC3 zit, wil het weleens voorkomen dat zelfs met het geluid maximaal het nog niet erg hard is. Wat doe je eraan? Tsja.. niks eigenlijk.

Tenzij je zin hebt om de ac-3 om te zetten naar wav, dat met cooledit oid volume verhogen, dan mp3 er van maken, en weer in de .avi stoppen.

Siditamentis astuentis pactum.

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 14:03
Ikzelf heb hier ook last van bij sommige divx/avi files. Volume van bestand is dan dermate laag dat het nauwelijks hoorbaar is. Nu heb ik dit zelf tot nu toe altijd opgelost door mijn versterker gewoon een stuk harder te zetter, maar ik kan mij voorstellen dat dit geen optie is bij een laptop :)

Misschien dat het downloaden van een nieuwe geluidscodec (AC3 geloof ik) helpt, maar echt softwarematig het volume verhogen is niet bepaald een optie.

[ Voor 1% gewijzigd door DarkFlow op 02-11-2003 18:17 . Reden: smily gefixt ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je AC3filter gebruikt (aanrader!), dan kun je in de opties van dit filter het volume sterk verhogen.

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
SatCP schreef op 02 november 2003 @ 18:22:
Als je AC3filter gebruikt (aanrader!), dan kun je in de opties van dit filter het volume sterk verhogen.
Die ga ik proberen. Bedankt.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

SatCP schreef op 02 november 2003 @ 18:22:
Goed idee, had ik ook moeten weten. |:( (Kom ik aankakken met een pruts-idee om de halve film te re-encoden |:( )

Siditamentis astuentis pactum.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Je hebt gewoon dynamic range compression nodig, dat zal vast en zeker wel in AC3filter zitten..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1