Toon posts:

Vraag over Linux, Nforce2 en router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb linux (redhat 9) geinstalleerd. Alles is goed verlopen. Maar ik wil het internet op. Als ik de internet wizard opstart, gaat alles nog goed. Maar als ik verbinding wil activeren zegt hij dat de eth1 (nvet) niet ingeschakeld is.

Ik heb de volgende zaken geinstalleerd:
Redhat Linux 9 Download
NVidia drivers versie nforce-1.0-0261.rh90up_2.4.20_9.athlon.rpm

Ik heb een speedtouch adsl router 530.

Alvast bedankt

Verwijderd

Heb zelf ook een nForce NIC, werkt hier perfect. Misschien zou je de driver beter van de tarball installeren. Wat geeft "modprobe nvnet" als output ?

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt dat er no such directory is. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Maar bedankt.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:14
Geef de output eens van de volgende command's:
lspci
lsmod
modprobe nvnet
dmesg
ifconfig -a

[ Voor 13% gewijzigd door Jelmer op 02-11-2003 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eindelijk via Linux op internet gekomen. Het is niet makkelijk geweest, maar het is gelukt. :*) :

Bedankt voor replies.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 21:28:
Ik ben eindelijk via Linux op internet gekomen. Het is niet makkelijk geweest, maar het is gelukt. :*) :

Bedankt voor replies.
Makkelijker is erbij te vertellen hoe je het gedaan heb, dat is makkelijker voor mensen die ooit dit topic in de search tegen komen met hetzelfde probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende instructies van ttrainor gevolgd.

Na het veranderen van de inittab komt Redhat Linux niet meer in een grafische omgeving. Bij het opstarten van de computer moet je de commando line (c) aanpassen en init 5 toevoegen. Zodat je de inittab daarna weer gemakkelijk terug kunt veranderen.
Pagina: 1