Toon posts:

Font vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de applicatie VisitURl heb ik de beschikking over de font "MS Sans Serif". Weet iemand waarom ik deze font niet kan selecteren in IE 5.01? Ik heb met de app FontPanel gezocht naar deze lettertype, maar volgens deze app heb ik het niet op m'n systeem.

Weet iemand trouwens waar al je fonts op het systeem zijn opgeslagen, ik heb het gezocht maar niet gevonden.

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:54
windows/fonts map...

Verwijderd

Topicstarter
O ja stom, mijn map was "hidden", vandaar.
Maar ik heb hem niet in deze map, hoe kan VisitURl dan wel over deze font beschikken? :?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 17:14 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
het programma kan hem ook in ze eigen path hebben staan, dus bijv in zijn eigen install folder.

zoek is op *.fot, en *.ttf

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MS Sans Serif bestaat volgens mij niet, het zal eerder een alias zijn voor MS Arial ofzo. Sans-serif namelijk geen naam, maar een aanduiding voor het type letter: schreefloos. (Zonder haakjes aan de uiteinden.)

Kijk eens of De verschillende versies van MS Arial, MS Verdana, MS Tahoma, en dergelijke niet dezelfde letters zijn.

(Overigens staan ze in mijn Firebird ook, inclusief MS Serif)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Bijna elk programma dat actief fonts gebruikt zal de beschikking hebben over eigen fonts dan wel toegang tot je fontmap ongeacht of de boel hidden is of niet.
CyBeR schreef op 02 november 2003 @ 17:36:
MS Sans Serif bestaat volgens mij niet, het zal eerder een alias zijn voor MS Arial ofzo. Sans-serif namelijk geen naam, maar een aanduiding voor het type letter: schreefloos.
De MS SansSerif is een font waarin de eigenschappen van de bestaande fonts MS Sans en MS Serif zijn gecombineerd.

Beide zijn idd (net als de andere fonts die je noemde) schreefloos, maar je hebt schreefloos en schreefloos ;)

De MS-versies zijn de treutype fonts die door MS zijn ontwikkeld op basis van de originelen van de bestaande fonts (Sans, Serif, Tahoma, etc) die in hun originele versies alleen in PS beschikbaar zijn en als screenfont alleen voor de mac beschikbaar waren. De MS-versies verschillen (in tegenstelling tot de mac screenfonts) wel van de originelen, dit o.a. ivm copyrights.

[ Voor 12% gewijzigd door NijntjeRocks op 02-11-2003 18:59 ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Pagina: 1