Low level Format JTS hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:59
Hoi,

Ik heb een oude hardeschijf (JTC Corporatoion). het is een schijf van 2 GB.

Nu wil ik deze hardeschijf formatteren met een Low Level Format.
Ik heb Maxtor Powermax al geprobeerd maar dat werkt niet met deze hardeschijf.

Wie weet er een tool die met alle hardeschijfen werkt?

Thx

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Vraag: Waarom wil je een low level format uitvoeren? Er zijn ook tools die de HDD compleet leeg maken en dat helpt al vaak voor problemen.

Overigens kan ik met google al veel vinden :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

lSltAlKeR

Time destroys everything!

dreeke schreef op 02 november 2003 @ 16:28:
Vraag: Waarom wil je een low level format uitvoeren? Er zijn ook tools die de HDD compleet leeg maken en dat helpt al vaak voor problemen.

Overigens kan ik met google al veel vinden :)
Er zijn ook tools die de HDD compleet leeg maken en dat helpt al vaak voor problemen.
Dat is toch synoniem aan een low level formaat? :? Oftewel "write zeros to the drive"

Speedtouch freak

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41
een low level format betekent fysiek de bits aangeven op de platters van de schijf... maargoed hioer op got is de definitie van low level format stukken en stukken wijder, en wordt low level format ook als een universele oplossing voor problemen gezien heb ik soms het idee :)

[ Voor 3% gewijzigd door P5ycho op 03-11-2003 01:27 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

lSltAlKeR schreef op 02 november 2003 @ 20:10:
Dat is toch synoniem aan een low level formaat? :? Oftewel "write zeros to the drive"
Tegenwoordig betekent een low-level format niet hetzelfde als jaren geleden. Moderne drives kun/mag je niet low-level formatteren en wat vaak een low-level wordt genoemd is alleen maar het overschrijven van de schijf met nullen. Dit is normaal gesproken onschadelijk.
Bij (hele) oude drives is een low-level veel ingrijpender en wordt de indeling van de schijf op een heel laag nivo ermee aangepast. Daarmee kun je zo'n drive vernielen. Of een low-level de beste oplossing is, is dus afhankelijk van het soort low-level wat je bedoelt.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Flappie schreef op 02 november 2003 @ 16:26:
Wie weet er een tool die met alle hardeschijfen werkt?
Als je alleen maar de schijf wilt wissen zou je GDISK (de FDISK vervanger die bij Ghost wordt meegeleverd) kunnen proberen. Daarin zit een functie om de hele harddisk met nullen te overschrijven.
Pagina: 1