[psp] zelfde area croppen, meerdere pics

Pagina: 1
Acties:

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik vraag me af of ik met paintshop pro 8 steeds dezelfde area kan croppen. Ik moet dus mijn selectie steeds op dezelfde coordinaten hebben. Kan dat? Met google gezocht maar niks kunnen vinden. Heb ook de search gebruikt.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Stel je hebt een hele map vol foto's van 640x480 pixels. Dan kun je een selectie maken in de eerste foto, en bij Selections -> Save to disk... hem opslaan als, ik geloof, .sel bestand.

Helaas beschikte PSP 6 nog niet over een uitgebreide batchfunctie zoals Photoshop wel heeft. Misschien dat die er in 8 wel in zit?

Iig, om ff in Photoshop termen verder te spreken, je zou dan een batch kunnen maken met actions waarin je de foto opent, de selectie laadt (die op de goede plek terechtkomt) en dan een crop uitvoeren, de foto laten saven en sluiten.

Ik ben bij versie 6 blijven steken dus ik weet niet wat PSP 8 daarin al kan.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• G1itch
  • Laatst online: 17:07
Ik weet niet precies hoe het zit met de batch-bewerkingen van PSP,
maar de gratis viewer irfanview draait er z'n hand niet voor om...

(bij file - batch conversion/rename - advanced options - crop kan je x/y coordinaten en width/height opgeven)

• Dark Blue
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Helemaal geen gek idee, maar ik raad je wel aan, als je nog resize bewerkingen ook in de batch wilt opnemen, gebruik daar dan géén Irfanview voor.
Die is erg slecht in het resizen, maakt het blokkerig.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

Je kan in PSP8 een script recorden en vervolgens via de batch functie op een reeks files loslaten.

Het gaat trouwens wel wat makkelijker in Jasc Image Robot, alleen is die volgens mij uit produktie

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.