Toon posts:

Schaduw in windows

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb het volgende probleem er zit een schaduw achter de venster in windows. alsje bv een download scherpie hebt en die beweeg je over het beeld zit er een schaduw achter. Iemand enig idee wat dit kan wezen

alvast bedankt.

mb : epox 8kra2 met laast bios
vga : geforce 4 mx 480 128 mb
os windows xp
laaste drivers voor chipset en vga geinstalleerd.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
lange/slechte kabel naar je monitor?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn waarschijnlijk je monitor instellingen. Probeer via het OSD de boel te verbeteren :)

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is dat niet een standaard windows XP optie?
Probeer tweakui of tweakxp (www.micsosoft.com) eens, en kijk daar naar de optie.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42
is ook een optie in winXP idd.

ga naar: control panel > system > advanced > performance > custom aanklikken en aan of wegvinken wat je wel en niet aan wilt hebben aan visuele effecten.

kan ook via display propperties > appearence > effects > aan/wegvinken naar keuze, maar hier is de keuze wat minder.

[ Voor 13% gewijzigd door Puppetmaster op 03-11-2003 23:18 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Is die schaduw er ook als je een screenshot maakt, en die op een andere comp bekijkt? Het kan zijn dat een lange, slechte, kabel 'schaduwen' maakt. Maar die staan dan ook als het goed is naast letters ed.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Laat idd. eens een screen zien van het geval.
A
ls ik me niet vergis is de schaduw een optie die je aan en uit kan zetten bij de instellingen van je bureaublad.

Verwijderd

Topicstarter
OKi doki dan

Ik zal dit eerst is gaan zoeken en proberen ... Op een ander scherm is er ook schaduw. De computer reset zich ook spontaan als je in een game bent.
Thanx voor de antwoorden

Mvg

Rutger

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
windows optie? ja zou kunnen maar het klinkt al iets wat we ook wel 'ghosting' noemen. Dat heeft te maken met een slechte afgeschermde kabel of een brakke monitor, ook kan de aansluitpinnen van de oorzaak zijn (slecht contact).

ik zou dus een andere kabel proberen als het niet de windows optie is. zo niet, dan kan het ook zijn dat de kaart niet goed contact maakt, beter aandrukken dan wellicht.

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Hmm ik heb dit probleem ook soms, dan zie ik alle letters bijna dubbel enzo.
Dan druk ik de vga kabel weer een beetje aan en alles is weer scherp, waaraan kan dit liggen? Want het gebeurd al zowat als ik tegen de kabel blaas... :/

Verwijderd

BlubberZwijn schreef op 03 november 2003 @ 19:23:
Hmm ik heb dit probleem ook soms, dan zie ik alle letters bijna dubbel enzo.
Dan druk ik de vga kabel weer een beetje aan en alles is weer scherp, waaraan kan dit liggen? Want het gebeurd al zowat als ik tegen de kabel blaas... :/
slecht contact, of misschien storing van een andere kabel?

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 18:29
Ik had diezelfde ghosting (letters waar je een schaduw achter ziet) met de standaard kabel die bij de NEC P750 zat. Toch een behoorlijk dure monitor toen. Effect trad al op bij 1024*768@85hz. Ik heb toen een duurdere (dikkere) BNC kabel gekocht en enkele last meer. Beeld is ook meteen helderder.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

flowerp schreef op 03 november 2003 @ 22:51:
Ik had diezelfde ghosting (letters waar je een schaduw achter ziet) met de standaard kabel die bij de NEC P750 zat. Toch een behoorlijk dure monitor toen. Effect trad al op bij 1024*768@85hz. Ik heb toen een duurdere (dikkere) BNC kabel gekocht en enkele last meer. Beeld is ook meteen helderder.
ff ot: Daar verbaasde ik mij ook over; normaal 1280x960 op een 17" is beetje vaag, maar met een BNC er tussen, alles lekker fris en scherp. BNC _/-\o_

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ik heb meerdere dingen geprobeerd. Mainboard vervangen vga vervangen en het probleem is er nog steeds. Het is echt een soort van strepen achter een bv download scherm als je heen in weer gaat met het venster zie je het duidelijk het kan geen schaduw zijn van windows het is net alsof de balken van het venster door worden getrokken naar links en naar rechts. iemand enig idee nog is het misschien een bios instelling die dit kan veroorzaken. ik heb de optimed defaults geladen

alvast bedankt.

mvg

rutger

• flowerp
Scyth schreef op 04 november 2003 @ 12:59:
ff ot: Daar verbaasde ik mij ook over; normaal 1280x960 op een 17" is beetje vaag, maar met een BNC er tussen, alles lekker fris en scherp. BNC _/-\o_
Toch vraag ik me af: Komt het alleen door de connectors of is het voornamelijk de betere kabel zelf? Ik denk toch dat het de betere kabel zelf is. De connector die ik je video kaart gaat (sub d, of d sub) is natuurlijk nog wel hetzelfde.

Het is gewoon zo dat de meeste kabels die BNC stekkers hebben ook meteen beter (dikker, betere afscherming) kwa kabel zelf zijn. Een beetje zoals met SCSI en IDE, alle drives met SCSI interface zijn ook meteen hogere kwaliteit intern, los van de interface gezien.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
flowerp schreef op 09 november 2003 @ 14:40:
[...]

Toch vraag ik me af: Komt het alleen door de connectors of is het voornamelijk de betere kabel zelf? Ik denk toch dat het de betere kabel zelf is. De connector die ik je video kaart gaat (sub d, of d sub) is natuurlijk nog wel hetzelfde.

Het is gewoon zo dat de meeste kabels die BNC stekkers hebben ook meteen beter (dikker, betere afscherming) kwa kabel zelf zijn. Een beetje zoals met SCSI en IDE, alle drives met SCSI interface zijn ook meteen hogere kwaliteit intern, los van de interface gezien.
idd. BNC zelf is niet beter, de gebruikte kabels wel.

Ik had hier een normale BNC kabel, een normale VGA kabel en een super-hq-vga kabel.

De BNC zag er stuk beter uit dan de std vga kabel, mede doordat de kabel veel degelijker was, beter afgeschermd enz. De super-hq-vga was wel beter dan de bnc. Uiteindelijk komt alles uit dezelfde DB15 connector, dus dat maakt niet uit.

• flowerp
DJSmiley schreef op 09 november 2003 @ 21:26: De super-hq-vga was wel beter dan de bnc. Uiteindelijk komt alles uit dezelfde DB15 connector, dus dat maakt niet uit.
Wow! :-) Die wil ik ook hebben. Weet je nog waar je hem vandaan had en wat ie (ongeveer) kostte?

Het valt me op dat de bekende winkels (bv Mycom of alternate enz) eigenlijk geen VGA kabels los verkopen (of ik kijk verkeerd).

Pagina: 1