• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Topicstarter
Ik heb nu enkele maanden een nokia 6610. Ik heb vroeger altijd siemens gehad. Altijd tevreden mee geweest. Alleen de nieuwe leukere modellen hadden geen wisselbare frontjes daarom nu een nokia. Op zich zeer tevreden met dit ding alhoewel ik dat kutdeuntje nog steeds mega IRRI vindt. kunnen mensen geen andere sms of beltoon kiezen. maarja genoeg nu hierover.
Mijn probleem is eigenlijk het volgende. Als ik radio luister.(Wat ik veel doe als ik terug naar huis ga met de trein) heb ik regelmatig dat het lijkt alsof je koptelefoon niet goed verbonden is. Het lijkt wel of de tel schakelt tussen Mono en stereo om de zoveel minuten. Ik vind dit echt mega irritant.
Nu heb ik het getest met mijn camera + koptelefoon en een andere koptelefoon van een familielid met dezelfde telefoon.
Ook zijn telefoon blijkt er last van te hebben dus ik heb het niet alleen.
Mijn firmwareversie is V4.74 (Datum14-04-03) NHL-4u.
Weten jullie hier iets meer over en hoe ik het kan voorkomen. Switchen tussen mono en stereo is geen oplossing. Dat werkt niet namelijk.

>Systeemspecs<

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Nimrod|IA schreef op 02 november 2003 @ 15:32:
Mijn probleem is eigenlijk het volgende. Als ik radio luister.(Wat ik veel doe als ik terug naar huis ga met de trein) heb ik regelmatig dat het lijkt alsof je koptelefoon niet goed verbonden is. Het lijkt wel of de tel schakelt tussen Mono en stereo om de zoveel minuten. Ik vind dit echt mega irritant.
Nu heb ik het getest met mijn camera + koptelefoon en een andere koptelefoon van een familielid met dezelfde telefoon.
Ook zijn telefoon blijkt er last van te hebben dus ik heb het niet alleen.
Mijn firmwareversie is V4.74 (Datum14-04-03) NHL-4u.
Weten jullie hier iets meer over en hoe ik het kan voorkomen. Switchen tussen mono en stereo is geen oplossing. Dat werkt niet namelijk.
Dat ligt gewoon aan de ontvangst. Indien de ontvangst voldoende goed is, gaat hij over op stereo. Als hij vaak schakelt, wat inderdaad irritant is, is de oplossing handmatig mono te selecteren. Volgens mij schakelt hij dan niet meer. En wat ook helpt is de kabel vast te pakken danwel los te laten om de ontvangst te verbeteren/verslechteren, zodat hij niet de hele tijd omschakelt, omdat hij precies op de grens zit. Verder kan je er weinig aan doen.

[ Voor 15% gewijzigd door jvo op 02-11-2003 16:40 . Reden: Quote ingekort ]

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
maaar het help niet als hij op mono staat.

>Systeemspecs<

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:35
ik heb het ook wel eens, bij mij ligt het er net aan waar ik het blokje van de headset houd. (in ieder geval bij) ligt het dus aan de ontvangst.
Ik heb trouwens een oude firmware (het klokje van m`n screensaver is amper te zien).

[ Voor 23% gewijzigd door marteltor op 02-11-2003 21:55 ]

Verwijderd

marteltor schreef op 02 november 2003 @ 21:54:
ik heb het ook wel eens, bij mij ligt het er net aan waar ik het blokje van de headset houd. (in ieder geval bij) ligt het dus aan de ontvangst.
Ik heb trouwens een oude firmware (het klokje van m`n screensaver is amper te zien).
Dat wat jij met dat klokje hebt ligt aan je beeldscherm, je zou dus terug naar de winkel moeten gaan waar je je foon gekocht hebt :) ik had het probleem dus ook, en is nu verholpen.............

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:35
het is wel wat offtopic, maar kun je er iets meer van vertellen? Ik dacht gelezen te hebben dat het aan de firmware ligt. Voor de rest werkt het schermpje perfect.

Verwijderd

idd.... mijn klokje is ook amper te zien.. maar de rest is wel perfect :?

waarom zou het dan aan het schermpje liggen? firmware lijkt mij logischer

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Hmmm.. als ik dit zo lees krijg ik het idee dat je nu al spijt heb van je Nokia aankoop. Was nou maar bij een siemens gebleven. En wederom weer problemen met schermpjes, verbaasd mij niks.

Maar heb je er last van op bepaalde lokaties ? Ik kan mee voorstellen dat het komt door slechte ontvangst. Misschien er voor zorgen dat de telefoon beter ontvangst krijgt ?

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

sonos schreef op 03 november 2003 @ 09:10:
Hmmm.. als ik dit zo lees krijg ik het idee dat je nu al spijt heb van je Nokia aankoop. Was nou maar bij een siemens gebleven. En wederom weer problemen met schermpjes, verbaasd mij niks.
Heeft siemens wel een telefoon die probleemloos stereo radio weergeeft? Als je het op kan lossen met een firmware update, zijn er geen problemen met schermpjes.
Maar heb je er last van op bepaalde lokaties ? Ik kan mee voorstellen dat het komt door slechte ontvangst. Misschien er voor zorgen dat de telefoon beter ontvangst krijgt ?
Die ontvangst is eenvoudig aan te passen door de kabel van de koptelefoon wel of niet vast te pakken. Ik heb er ook al aan gedacht om die hele koptelefoon aan te passen om de ontvangst te verbeteren, maar daar is nog niks concreets uit gekomen.
Ik heb trouwens een (stok)oude firmware versie, V3.08.

[ Voor 4% gewijzigd door jvo op 03-11-2003 11:44 ]

Verwijderd

bij mij is het slechts een probleem van goede verbinding tussen stekker en telefoon. Ben trouwens benieuwd wat er uit het ombouwproject van de hele koptelefoon gaat komen. Is er trouwens een groot verschil in ontvangst tussen de normale en de camera headset?

Verwijderd

marteltor schreef op 03 november 2003 @ 08:51:
het is wel wat offtopic, maar kun je er iets meer van vertellen? Ik dacht gelezen te hebben dat het aan de firmware ligt. Voor de rest werkt het schermpje perfect.
Als je klokje in beeld komt, krijg je een ander soord achtergrond kleur, en aangezien het beeld van je telefoon niet goed zichtbaar is als je het lampje niet aanstaat krijg je slechter beeld, en er zijn schempjes voor je foon die lichter van kleur zijn, en dus beter beeld hebt voor je klokje ( je screensaver)

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Ik heb geen spijt van mijn nokia aankoop hoor. Vind alleen die standaard nokia toon echt mega irri dat is alles. Er zijn twee redenen waarom ik de radio niet altijd goed hoor.
De een weet ik dat is gewoon omdat het stekkertje gewoon niet goed zit. Is gewoon een slechte connector vind ik.
De tweede reden weet ik dus niet. Hier heb ik dus last van. Weet zeker dat het de telefoon zelf is.
sonos schreef op 03 november 2003 @ 09:10:

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Ik vomd persoonlijk dat er weinig tot geen verschil is tussen het ontvangtst.
Het blijft natuurlijk maar een beetje normaal geluid. Nit hetzelfde als bijv met een Sennheiser oordopje.
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 12:18:
bij mij is het slechts een probleem van goede verbinding tussen stekker en telefoon. Ben trouwens benieuwd wat er uit het ombouwproject van de hele koptelefoon gaat komen. Is er trouwens een groot verschil in ontvangst tussen de normale en de camera headset?

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
heeft niemand dit of ben ik nu echt de enige?? kan toch bijna niet.
(Sorry ff omhoogschoppen)

>Systeemspecs<

• mrEarthling
  • Niet online
Je bent helaas niet de enigste. Ik heb het ook. Ben er inderdaad vrij zeker van dat het niet de connector is, aangezien hij al van mono naar stereo springt als ik alleen al met mijn hoofd draai.

Denk dus dat het inderdaad puur met de ontvangst te maken heeft.

Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 17:25

megaleo

Special member

In de trein heb je natuurlijk nogal veel last van allerlei storingsbronnen. Die dus je ontvangst beinvloeden.
Je kunt soms ook in 1 keer je bereik kwijt zijn. En dan niet omdat je een tunnel inrijd. :)

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Mja heb er ook last van, vooral als ik op me fiets zit en dan me 6610 in me broekzak, dan schakelt die constant (omdat dan de aansluiting beweegt).
Sinds gisteren of zo heb ik me foon in me jaszak gedaan en nu heb ik er veeeel minder last van.

[edit]
Als ik gewoon 's avonds in me bed lig of zo dan doet ie wel normaal (omdat ie dan stil ligt) :)

Ding is dus gewoon een beetje gevoelig!

[ Voor 24% gewijzigd door ElementriX op 05-11-2003 21:20 ]

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Hmm kijk deze problemen heb ik ook exact. Precies wat er bij mij gebeurd. Wanneer je niet beweegt is ie perfect. Totdat je gaat bewegen. Dit kan toch niet alleen puur aan he ontvangst liggen. Bij een draagbare radio is dit niet. neem bv een autoradio. Hoe goedkoop ook. heb dit nog niet gezien bij een autoradio.

>Systeemspecs<

Verwijderd

Over je SMStoon, ik heb op mn 6610 gewoon een andere SMStoon ingesteld. Hoor nu voor een berichtje van een paar regels de hele begintune van de simpsons :D

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem en ik vind het echt raar dat Nokia zo'n headset bij zo'n (redelijk) dure telefoon die toch wat hoger in de markt ligt! Mijn 8310 (die als speelgoed beschouwd werd/wordt door velen) had wat dat betreft een veel betere headset

Verwijderd

Niet dat je er veel aan hebt, maar hier is het inderdaad ook zo. Bij mij is het echt alleen de connector, met een beetje rommelen heb ik namelijk altijd weer goede ontvangst. Lijkt mij dus gewoon een slechte connector.

Verwijderd

Nimrod|IA schreef op 06 november 2003 @ 14:00:
Hmm kijk deze problemen heb ik ook exact. Precies wat er bij mij gebeurd. Wanneer je niet beweegt is ie perfect. Totdat je gaat bewegen. Dit kan toch niet alleen puur aan he ontvangst liggen. Bij een draagbare radio is dit niet. neem bv een autoradio. Hoe goedkoop ook. heb dit nog niet gezien bij een autoradio.
En met welke goedkope/dure autoradio kun jij bellen? :) Ik denk zelf dat je het gewoon als aardig moet zien dat je radio kunt luisteren maar dat je het ook niet als meer dan dat moet zien. Je koopt immers niet de telefoon omdat er radio op zit, koop dan gewoon een oordopje met ingebouwde radio.
Zelf heb ik ook reuze slechte ontvangst met de 6610, 3FM is amper te ontvangen terwijl met elke andere radio dit geen punt is, ach, 't is en blijft een telefoon he, en geen radio.

Verwijderd

Nimrod|IA schreef op 06 november 2003 @ 14:00:
Op een auto zit een veel betere antenne

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 17:15:
[...]

En met welke goedkope/dure autoradio kun jij bellen? :) Ik denk zelf dat je het gewoon als aardig moet zien dat je radio kunt luisteren maar dat je het ook niet als meer dan dat moet zien. Je koopt immers niet de telefoon omdat er radio op zit, koop dan gewoon een oordopje met ingebouwde radio.
Zelf heb ik ook reuze slechte ontvangst met de 6610, 3FM is amper te ontvangen terwijl met elke andere radio dit geen punt is, ach, 't is en blijft een telefoon he, en geen radio.
Ehhhm ik heb er wel degelijk voor gekozen om een telefoon met ingebouwde radio te kopen, zodat ik af en toe radio kan luisteren zonder een extra radio mee te moeten nemen. Het liefst had ik een telefoon met MP3speler ingebouwd :)

En al had je gelijk, als Nokia ervoor kiest om een headset met geweldige POPport erbij te leveren, dan moeten ze wel goede kwaliteit leveren, want die dingen zijn duur zat!

Verwijderd

[...]

Ik heb een 8310, prima ontvangst. Ik gebruik de originele Nokia headset, die bij de 8310 geleverd werd. Het kan dus wel.

Verwijderd

dog4life schreef op 06 november 2003 @ 17:41:
[...]

En al had je gelijk, als Nokia ervoor kiest om een headset met geweldige POPport erbij te leveren, dan moeten ze wel goede kwaliteit leveren, want die dingen zijn duur zat!
Helemaal mee eens...

Ik heb zelf nu een nieuwe headset gekocht. Een van de oordop-draadjes is kapot gegaan... door mijn eigen stomme fout.

De oude wil ik nu dus gaan tweaken/upgraden (eerst weer aan de praat krijgen, draadjes beter beschermen met een stukje krimpkous of zo... en, en... ).
Die komt dus op het stapeltje kansloze projecten...

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 17:58 . Reden: taalvaud!!! ;) ]

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
[...]

Dat mag zo zijn voor jou, maar als Nokia of een andere fabrikant een optie op een telefoon doet. Dan zou ik ook graag willen dat de radio werkt. Kan wel altijd mijn diskman meenemen, wat ik ook jaren gedaan heb, maar ik heb mijn telefoon altijd bij. Dus dan is even snel radio luisten best aantrekkelijk meet accu die het langer uithoudt dan de 1800mA accu in mijn diskman. Maar ik denk niet dat je me begrepen heb. Elke goedkope radio die je koopt heeft dit niet. Zover ik weet.

>Systeemspecs<

Pagina: 1