Toon posts:

[Digicam] Fuji s5000 of toch s602z?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel erg over de aanschaf van:

Fuji Finepix s5000
Afbeeldingslocatie: http://img.dpreview.com/reviews/images/fuji_finepixs5000.gif
a € 449,- bij www.kamera-express.nl

of de

Fuji Finepix s602z
Afbeeldingslocatie: http://img.dpreview.com/reviews/images/fuji_finepixs602zpro.gif
a € 525,- bij www.kamera-express.nl

Deze laatste is een speciale aanbieding en erg goedkoop voor zijn klasse, 2e grote voordeel is dat de laatste met CF en SM kaartjes werkt en de s5000 alleen met xD.

Ik probeer afwegingen te maken maar kom er niet uit, is de 2e zijn extra geld waard?

Wat vinden jullie en waarom?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 23:53 . Reden: was dus niet de pro versie, dus zonder 340mb microdrive ]

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ga eens een paar reviews lezen op bijvoorbeeld www.dpreview.com of www.steves-digicams.com, kijk daar naar de sample foto's en trek je conclusie ;)

dan wordt het zeker de S602z, de s5000 maakt zeer brakke foto's

Verwijderd

Zal ik het nog net wat moeilijker maken voor je ;)
Bij Topvision-online.de, de s5000 voor 385 inclusief verzending naar nederland.
Maar euh wel beetje brakke foto's

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 15:45:
Zal ik het nog net wat moeilijker maken voor je ;)
Bij Topvision-online.de, de s5000 voor 385 inclusief verzending naar nederland.
Maar euh wel beetje brakke foto's
Ik koop hoe dan ook liever bij kamera-expresse omdat:

1. Deze winkel in NL zit en dat, handig kan zijn bij geschillen omdat er geen taalbarriere is, en dit dichterbij is om naartoe te rijden in geval van een probleem
2. Kamera-express door normale gebruikers en professionals wordt erkend als een zeer vertrouwd en goed adres.

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:22
Waarom kies je voor de S5000? Zou je niet liever kijken naar de S7000? Dat is namelijk de opvolger van de S602Z en die heeft dus ook alle functies die de S602Z heeft.

Voor reviews van de S7000 kun je kijken op Steve's Digicams (http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/s7000.html) en op DCResource (http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix_s7000-review).

Als je de specs van de drie camera's langs elkaar wilt hebben kun je kijken bij dpReview (http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp).

• Luuk
  • Niet online
Mottebelke schreef op 02 november 2003 @ 16:59:
Waarom kies je voor de S5000? Zou je niet liever kijken naar de S7000? Dat is namelijk de opvolger van de S602Z en die heeft dus ook alle functies die de S602Z heeft.

Voor reviews van de S7000 kun je kijken op Steve's Digicams (http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/s7000.html) en op DCResource (http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix_s7000-review).

Als je de specs van de drie camera's langs elkaar wilt hebben kun je kijken bij dpReview (http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp).
en dan zeg ik weer, vergelijk de foto's uit de S602z eens met foto's uit de S7000 en trek wederom je conclusie :)
ze s7000 leverd ook ZEER brakke foto's zoals te zien is uit een 1:1 crop van een sample foto van steves-digicams.com:

Afbeeldingslocatie: http://www.brightdesign.net/zooi/cropfuji.jpg

ik zou het wel weten en gewoon voor de (wat oudere) S602z gaan!
[edit] laat je ook niet gek maken door die "12" megapixels, op 6 megapixel zijn de foto's al brak, laat staan op de uitgerekte 12mp foto

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk op 02-11-2003 17:13 ]

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik geloof die foto niet. Een 1:1 krop. :?
Dat is een geïnterpoleerde foto in combinatie met een zeer gebrekkige JPEG-compressie. Alles wat er fout kan zijn aan een foto zit fout bij deze foto en ik kan niet geloven dat dit gedrocht uit een S7000 komt die kwalikatief beter is dan een S602Z. Ik heb foto's van die camera gezien die vele malen beter zijn en veel beter ogen dan de foto's die uit mijn S602Z komen.

Misschien komt dit hard over maar deze foto strookt niet met wat ik heb gezien.

Edit:
Zie je wel, de foto is geïnterpoleerd.
DSCF0201.JPG
2848x2136
1,607,694
Als je nog eens een camera in de grond wilt trappen, zorg er dan voor dat je ondersteunend matereaal hebt in plaats van alleen een stukje crop die bovendien nog erg matig is gecomprimeerd.

Hier is het orgineel:
http://www.steves-digicam...7000/samples/DSCF0213.JPG

Het is een grote foto die geïnterpoleerd is naar het dubbele formaat van wat de CCD werkelijk kan leveren (12,4MP ipv 6,2MP). Ik zie tussen deze twee foto's al grote verschillen, die crop is te misleidend.

Nogmaals, dit is niet al te negatief bedoeld maar ik weet wat de S7000 in huis heeft en het is in mijn ogen onterecht om een camera op basis van een slechte crop af te kraken (ik heb het zelf ook aan de hand gehad met de Panasonic en daar heb ik mijn woorden over teruggenomen). :)

[ Voor 48% gewijzigd door bazs2000 op 02-11-2003 17:24 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Luuk
  • Niet online
bazs2000 schreef op 02 november 2003 @ 17:15:
Ik geloof die foto niet. Een 1:1 krop. :?
Dat is een geïnterpoleerde foto in combinatie met een zeer gebrekkige JPEG-compressie. Alles wat er fout kan zijn aan een foto zit fout bij deze foto en ik kan niet geloven dat dit gedrocht uit een S7000 komt die kwalikatief beter is dan een S602Z. Ik heb foto's van die camera gezien die vele malen beter zijn en veel beter ogen dan de foto's die uit mijn S602Z komen.

Misschien komt dit hard over maar deze foto strookt niet met wat ik heb gezien.
die foto komt direct uit de S7000 idd
kijk dan op www.steves-digicams.com naar de sample foto's :) dan zie je het

[edit] let op, het is een CROP eh .. dus gewoon een uitsnede uit de originele foto!
[edit2] kijk ook eens naar de 6mp versie, is die veel beter dan? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk op 02-11-2003 17:27 ]

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Hier is een screendump (een gedeelte) met links de foto uit dit topic en rechts de foto zoals deze op steves-digicams staat.

http://home.quicknet.nl/q...k.schouten/rewwertyrt.png

Ik zie wel een groot verschil tussen beide foto's. ;)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

bazs2000 schreef op 02 november 2003 @ 17:15:
Edit:
Zie je wel, de foto is geïnterpoleerd.

[...]
Die foto is niet geinterpoleerd!
FinePix S7000 Features:

* 6x zoom F2.8 (35-210mm equivalent) with zoom/focus ring
* 4th Generation Fuji SuperCCD with 6.3-Megapixel resolution
2848x2136 pixel native images and up to 4048x3040 with interpolation

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Mottebelke
Dat is allemaal leuk en aardig, maar je moet ook even kijken naar het doel van de camera. Wil je er bushokposters mee maken of gewoon A4-kiekjes?
Meestal worden de foto's namelijk wel verkleind en dan zie je al die noise bijna niet.

Verwijderd

Topicstarter
De reden waarom ik niet voor de s7000 ga is puur omdat ik deze nog te duur vind. Wat is het verschil nou kun je zeggen, tja, je moet ergens een lijn trekken. Ik koop natuurlijk ook liever een EOS 300D of 10D maarja, dat zit er gewoon niet in.

Zeker als ik me bedenk dat er ook nog een 256mb SM bij moet en de batterijen die ik heb waarschijnlijk te snel leeg zijn, komt het geheel al ruim boven het budget uit. De s5000 is voor mij net betaalbaar maar de aanbieding voor 525,- voor de s602z is iets te mooi om aan de neus voorbij te laten gaan.

Konijnenburg heeft em trouwens ook voor 525,- zie ik net. En aangezien die shop maar 40km van me af zit wordt de keuze steeds gemakkelijker.

Heeft iemand nog gegronde bezwaren waarom ik de s602z niet zou moeten kopen?
Mottebelke schreef op 02 november 2003 @ 18:54:
Dat is allemaal leuk en aardig, maar je moet ook even kijken naar het doel van de camera. Wil je er bushokposters mee maken of gewoon A4-kiekjes?
Meestal worden de foto's namelijk wel verkleind en dan zie je al die noise bijna niet.
precies, het doel is gewoon op 10x15 of max 20x30 afdrukken en absoluut niet groter.

Ik ben er trouwens inmiddels achter dat er GEEN IBM microdrive van 340mb word meegeleverd, helaas maar natuurlijk ook enigszins verwacht.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 18:59 ]

• Mottebelke
Een Microdrive van 340 MB??? Lijkt me stug dat die bestaan.

• MaDLiVe
  • Laatst online: 08:10

MaDLiVe

.-Observer-.

Mottebelke schreef op 02 november 2003 @ 19:00:
Ja die bestaan welzeker hoor ;) Worden alleen niet meer gemaakt/amper verkocht.

Ik heb zelf al bijna langer dan 1.8 jaar een s602Z ben er zeer over te spreken. Helemaal omdat CF lekker goedkoop is :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 18:54:
Zeker als ik me bedenk dat er ook nog een 256mb SM bij moet en de batterijen die ik heb waarschijnlijk te snel leeg zijn,
SmartMedia gaaat maar tot 128 MB.

CompactFlash is trouwens goedkoper.
Mottebelke schreef op 02 november 2003 @ 19:00:
Dat zijn de oudste Microdrives, uit de tij dat 256 MB flash geheugen nog een fortuin kostte. De 340 MB versie heeft trouwens een behoorlijk hoog stroomvebruik.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Ik heb de s602z ook gehad. Prima camera!

Enige nadelen zijn: - de halo's zijn vrij duidelijk zichtbaar. De uitschuif lens is kwetsbaar, je moet hiervoor een extension kopen. Een soor metalen buis van 4 cm lang!
Focus in het donker kannie ook niet.
Maar ik heb er toch met veel plezier 5000+ fotos mee gemaakt.

EDIT: ben overgestapt op de EOS 300D oa. vanwege mijn oude canon lenzen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 19:09 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:20

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

de S5000 heeft 10X optische zoom, is wel erg handig, is net dat beetje meer dan de s602z.
Maar als de foto's slecht zijn, dan zou ik gewoon voor de s602z gaan.
De keus is aan jezelf, het gebruiksgemak speelt naturlijk ook een rol.
Koop er pas een als je zeker weet dat je hem wilt hebben.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 02 november 2003 @ 19:05:
[...]

Ja die bestaan welzeker hoor ;) Worden alleen niet meer gemaakt/amper verkocht.

Ik heb zelf al bijna langer dan 1.8 jaar een s602Z ben er zeer over te spreken. Helemaal omdat CF lekker goedkoop is :P
Ben er uit, de s602z PRO heeft een ingebouwde 340mb microdrive, check de review op www.dpreview.com maar.

Verwijderd

De twee nieuwe Fuji's worden overal afgekraakt, en dat zal wel niet zonder reden zijn (of zou dat zijn omdat Phil op dpreview ermee begon? :)). Ik heb de S602Z nu een jaar en ben er heel erg tevreden mee. Hier heb je verder geen reet aan omdat het mijn enige ervaring met een prosumercam is. Ik ga één dezer dagen een betere flitser kopen (Metz 36 C2 ofzo) en een teleconverter (Olympus TCON 1.7), misschien wel gecombineerd met een wide-angle lens (WCON 1.7) in één koop, dat is 300 euro bij www.d95.nl en je krijgt de uh, 55mm opschroefkoker (hoe heet dat) er bij dan. Is geen slechte prijs.

Grote nadeel is de relatief eenvoudige flitsvoet. Ik weet niet of dat op de twee nieuwe Fuji's ook zo is. Maar daardoor heb je geen TTL, wat dat is weet ik niet maar het komt erop neer dat je cam niet communiceert met de flitser en je dus dingen handmatig moet instellen (brandpuntsafstand etc) en dat moet je een beetje op gevoel doen omdat je nergens het aantal mm dat je bent ingezoomd af kan lezen (het is wel te schatten als je het min en max weet).
Ook zorgt dit gebrek ervoor dat flitsers met een AF-assist lampje ( _/-\o_) niet werken.

Dit is eigenlijk wel nodig want anders kan je totaal geen foto's maken in het pikkedonker, maar goed, dat kan met geen enkele cam zonder AF-assistlampje (soort mini-maglite die het onderwerp belicht zodat je cam beter of ueberhaupt kan focusen en je geen onscherpe foto's krijgt).

Je moet echt voor jezelf beslissen of het wat voor je is. Dat je voor en prosumer cam kiest betekent dat je de huistuinenkeukencams al achter je hebt gelaten en wat manual instellingen wilt enzo. Dat is één. Je kan ook doorsparen voor een Canon EOS nogwat, dat zijn spiegelreflexcamera's en eigenlijk gewoon digitale equivalenten van bestaande, analoge topmodellen, waar ook gewoon allerlei normale objectieven en flitsers op passen. Als ik nu iets zou kopen zou ik zo'n ding kopen maar dan praat je over het dubbele bedrag zo'n beetje. Deze Fuji inruilen voor zo'n Canon SLR doe ik niet, hij doet alles wat ik wil en maakt gewoon mooie foto's.

Oja, het is absurd dat je je alleen maar richt op wat www.kamera-express.nl te bieden heeft. Er zijn meer en betere shops, check eens de pricewatch/shopsurvey op de tweakers.net frontpage, veel zaken doen niet moeilijk met garantie en dergelijke. Maar alleen doen als het echt scheelt, ik heb hem bij Mediamarkt gekocht en heb nog kunnen afdingen ook (gratis lader+batterijen twv 35 euro erbij). Dit omdat het elders wel 30 euro goedkoper kon destijds, maar nu heb ik eigenlijk ongeveer dezelfde prijs en als er iets met de cam is is de Mediamarkt op 10 minuten afstand.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 19:31 ]

• Mottebelke
Goede review!

• ExTaxi
  • Laatst online: 07-02 20:48
Ik ben zeer tevreden over mijn S602 als huis-tuin en keukencamera, maar ik ondervind in mijn gebruik (sportfotografie) te veel hinder van de shutterlag van 0,2 sec.

Maar als ik nu zou mogen kiezen tussen S5000/S7000 en S602 wordt het absoluut weer de S602, prachtig apparaat, zeker voor de prijs waar 'ie nu voor te koop staat. Toen ik 'm kocht was 'ie nog 865 euro bij www.d95.nl

Inmiddels heb ik wel een nieuwe.......nadat een vuiltje op de CCD tot 2 keer toe niet goed weggehaald was.......toen hebben ze een nieuwe opgestuurd.

S602? DOEN!

ExTaxi

Verwijderd

Topicstarter
Mooi! ik heb mijn keuze gemaakt.

Het wordt de s602z en die is inmiddels besteld bij Konijnenburg, helemaal dichtbij!
Ik zal daar 525,- voor gaan betalen en zit nog erg te twijfelen over een groothoek convertor 0,72x voor maar 59,- inclusief adapterring! maar dat zien we dan wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.koopdigitaal.nl/images/1361.jpg

klik voor groothoekvoorbeeld

Iedereen hartelijk bedankt voor jullie meningen en hulp aan mij met het maken van de keuze. :D :D :D

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 19:07 ]

• Sjummie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01-2020
Hoi,

Ik heb zelf sinds een paar dagen de s5000.
Ik had ook gelezen dat DPreview de kwaliteit van de foto's beoordeelt met een 7, ofwel "kan beter".

Nu zie ik diverse mensen hier roepen dat de de s5000 "brakke" foto's maakt, hierbij verwijzend naar de sample pics van DPreview.

Als ik naar deze samples kijk, zie ik mooie scherpe plaatjes met mooie kleuren.

Kunnen deze mens die roepen dat het brakke foto's mij vertellen WAT er dan brak aan deze samples is ?? Ter lering ende vermaak ?

Verwijderd

Brak = niet nette manier om te zeggen dat het echt stukken beter kan.
Download maar eens 1 van die fullsize images van b.v. dcresource.
En bekijk , vooral duidelijk bij blauwe lucht , de :

- Ruis
- donkere hoeken in de foto's
- Slechte textuur b.v. stenen van gebouwen in de verte zijn 1 vlek
- Staircasing (trapjes in diagonalen)
- chromatisch abberaties (blauwe halo's om lichte plekken)

En dan download je een foto van b.v. de g5 of de sony 717 en bezie het verschil.
Vergeet niet dat de s5000 vreselijk goed eruit ziet als je van een 1,3mp trust cameraatje komt, maar er werkelijk niets van bakt als je een 300d hebt liggen ;)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 19:01:
Mooi! ik heb mijn keuze gemaakt.

Het wordt de s602z en die is inmiddels besteld bij Konijnenburg, helemaal dichtbij!
Ik zal daar 525,- voor gaan betalen en zit nog erg te twijfelen over een groothoek convertor 0,72x voor maar 59,- inclusief adapterring! maar dat zien we dan wel:

[afbeelding]

klik voor groothoekvoorbeeld

Iedereen hartelijk bedankt voor jullie meningen en hulp aan mij met het maken van de keuze. :D :D :D
Mijn felicitaties! Prima keuze, nieuwer is niet altijd beter...
Bovendien heb je aan 3.3MP icm die supergoeie Fuji beeldchip meer dan genoeg om prachtig scherpe foto's te maken! Ik heb nu alweer een jaartje ongeveer een S602, en ben er meer dan tevreden mee.(behalve over het focussen bij nacht!)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Sjummie schreef op 04 november 2003 @ 17:33:
...

Als ik naar deze samples kijk, zie ik mooie scherpe plaatjes met mooie kleuren.

Kunnen deze mens die roepen dat het brakke foto's mij vertellen WAT er dan brak aan deze samples is ?? Ter lering ende vermaak ?
Zou jij zelf wat foto's kunnen plaatsen?

Het toestel is inmiddels een tijdje in omloop en ik ben nieuwschierig of er wat veranderd is/ of dat de review sites gewoon een preproductie exemplaar hebben gehad. Dit naar aanleiding van mensen die de kwaliteit toch beter vinden dan gemeld op de review sites (dpreview en consorten)

Ik ben zelf van plan om de S5000 te kopen, en ik weet van die sites de onvolkomenheden, maar ik zie liever een aantal foto's van "normale" gebruikers.

• Sjummie
Dank Magst, ik zal de foto's eens kritisch bekijken.

Krusher, ik weet niet of ik hier foto's van 800kb kan plaatsen. Ik wil ze je wel mailen....

• Luuk
  • Niet online
Sjummie schreef op 05 november 2003 @ 10:48:

Krusher, ik weet niet of ik hier foto's van 800kb kan plaatsen. Ik wil ze je wel mailen....
zet online en plaats link hier :?

Verwijderd

Sjummie schreef op 05 november 2003 @ 10:48:

Resize ze naar een breedte van maximaal 500? En je hoeft ze niet allemaal te plaatsen natuurlijk :)

Emailen mag ook :)

• Ms_Hyde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10-2025
Hier een foto die ik laatst genomen heb met mijn Fuji S5000.
Op handmatig instelling en op volle zoom uit de hand.

Afbeeldingslocatie: http://www.darice.org/library/Shoco_thumb.jpg

Click voor originele grootte

Originele foto: 1M 1280*960 gecropt naar 800*600.

[ Voor 36% gewijzigd door Ms_Hyde op 05-11-2003 17:13 . Reden: Originele foto geplaats ]

MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:50

Arfman

Drome!

Microdrive is irri :/

Ik heb zelf de 1 GB MicroDrive. Voor foto's zit er echt een irritante vertraging in, een gewoon CF kaartje is zeker 3 x zo snel in mijn Casio QV4000. Hou hier dus rekening mee, mocht je voor een MD willen gaan :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Luuk
  • Niet online
Ms_Hyde schreef op 05 november 2003 @ 15:35:
Hier een foto die ik laatst genomen heb met mijn Fuji S5000.
Op handmatig instelling en op volle zoom uit de hand.

[afbeelding]
(Clickable)

Origineel op 1M genomen, gecropt naar 800*600.
van elke digifoto is een mooie foto te maken als je gaat resizen/croppen enz.
|:( dat telt dus niet .. plaats eens een originele foto op originele grootte (3.1 Mpix)

Verwijderd

G-PHREAK schreef op 05 november 2003 @ 16:39:
[...]

van elke digifoto is een mooie foto te maken als je gaat resizen/croppen enz.
|:( dat telt dus niet .. plaats eens een originele foto op originele grootte (3.1 Mpix)
Het is een mooie foto, en ja met photoshop kun je heel veel doen.. Het ligt ook helemaal aan je doelstellingen qua foto's. Moeten ze op het web geplaatst worden, of moeten ze op A0 afgeprint worden?

• Ms_Hyde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10-2025
Link naar originele foto ...

Click voor originele grootte

Ik kan ook de Exif data posten als je jullie willen 8)7

MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70

Verwijderd

Topicstarter
Arfman schreef op 05 november 2003 @ 15:37:
Microdrive is irri :/

Ik heb zelf de 1 GB MicroDrive. Voor foto's zit er echt een irritante vertraging in, een gewoon CF kaartje is zeker 3 x zo snel in mijn Casio QV4000. Hou hier dus rekening mee, mocht je voor een MD willen gaan :)
neuh was ik in eerste instantie ook niet van plan, ik denk dat er gewoon een normaal CF kaartje in gaat van 256mb, moet wel ff voldoende zijn.

Even vraagje:
Ook in die CF kaartjes is een enorme varieteit in prijzen. Hoofdzakelijk als je let op merken en op een soort factor die er achter staat, zoals 12x of 40x

wat betekend dat? is dat een wegschrijfsnelheid o.i.d.? En kan dat de shutterlag verminderen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 22:49:
[...]

...
Even vraagje:
Ook in die CF kaartjes is een enorme varieteit in prijzen. Hoofdzakelijk als je let op merken en op een soort factor die er achter staat, zoals 12x of 40x

wat betekend dat? is dat een wegschrijfsnelheid o.i.d.? En kan dat de shutterlag verminderen?
Even gezocht en dit kwam eruit:
Lexar Media CompactFlash cards are individually speed rated so you know the minimum capability of the card. We use the same rating system used by the CD-ROM industry, where data transfer rate of 1X equals 150 kilobytes (KB) per second. The higher the speed rating, the faster your camera will be able to write images to the memory card.

For the professional shooter who needs immediate confirmation they've captured "the shot" or wants to identify accurate exposure, levels, or bracketing range - Lexar Media's patented 4X, 12X, 32X and 40X speed (1X=150KB/sec.), (4X=600KB/sec.), (12X=1.8MB/sec.), (32X=4.8MB/sec.), and (40X=6.0MB/sec.) transfer rate respectively) is critical. Ideal for fast-paced applications such as photojournalism, sports and fashion, Lexar Media's High-Speed Series and Professional Digital Film brings out the ultimate performance from your professional equipment.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 23:45 ]

Verwijderd

quote:
Even vraagje:

Die kaartjes hebben potentieel een hogere schrijf- en leessnelheid, maar de meeste camera's kunnen daar geen gebruik van maken,de camera zelf is de beperkende factor;bij cardreaders is het wel duidelijk te merken, maar is het interessant of het downloaden op de comp. iets sneller gaat?
Met shutterlag heeft het niets te maken, het wegschrijven gebeurt pas na de opname, dat duurt een paar seconden en loopt via de camerabuffer.

• Mottebelke
Wat is de wegschrijfsnelheid van een Microdrive?

Verwijderd

Topicstarter
Mottebelke schreef op 06 november 2003 @ 15:17:
Wat is de wegschrijfsnelheid van een Microdrive?
ziehier:

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0006/1gbmicrodrive.jpg

*klik op plaatje om naar de specs te gaan*

code:
1
2
3
4
5
6
Data buffer 128 KB 
Rotational Speed 3600 RPM 
Latency (average) 8.33 ms 
Media transfer rate 38.8 to 59.9 Mbit/s 
Sustained data rate Min 2.6 MB/s, Max 4.2 MB/s 
Seek (read) Avg: 12 ms, Track-to-Track: 2 ms, Full track: 20 ms

Verwijderd

Media transfer rate 38.8 to 59.9 Mbit/s
Sustained data rate Min 2.6 MB/s, Max 4.2 MB/s

Hou er rekening mee dat het per camera verschilt.

• Sjummie
Speciaal voor Krusher:

http://home.wanadoo.nl/sanderjumelet/2003_1106Image0001.JPG
http://home.wanadoo.nl/sanderjumelet/2003_1106Image0002.JPG
http://home.wanadoo.nl/sanderjumelet/2003_1106Image0058.JPG

1e is 200 asa, 38mm, automaat
2e is 200 asa, 370mm, automaat
3e is 400 asa, 370mm, automaat (wat een kutwedstrijd)

Voor mij persoonlijk is de beeldkwaliteit goed genoeg. (Als ik echt mooie foto's wil, pak ik mijn Nikon f90 met 105mm 2.8 microlens), maar ik geloof best dat andere digicams betere foto's maken. Ik vind de 10x zoom superhandig en verwacht geen topprestaties voor dit geld.

• Sjummie
Voor de volledigheid: fotootjes zijn onbewerkt en gemaakt met de s5000 met 3 mp.

Verwijderd

Sjummie schreef op 07 november 2003 @ 00:55:
Speciaal voor Krusher:

http://home.wanadoo.nl/sanderjumelet/2003_1106Image0001.JPG
http://home.wanadoo.nl/sanderjumelet/2003_1106Image0002.JPG
http://home.wanadoo.nl/sanderjumelet/2003_1106Image0058.JPG

1e is 200 asa, 38mm, automaat
2e is 200 asa, 370mm, automaat
3e is 400 asa, 370mm, automaat (wat een kutwedstrijd)

Voor mij persoonlijk is de beeldkwaliteit goed genoeg. (Als ik echt mooie foto's wil, pak ik mijn Nikon f90 met 105mm 2.8 microlens), maar ik geloof best dat andere digicams betere foto's maken. Ik vind de 10x zoom superhandig en verwacht geen topprestaties voor dit geld.
Fantastisch! Dit is precies wat ik in mijn hoofd had. Ja, ik weet dat er camera's zijn die een schonere foto opleveren, maar ik ben ook aan een budget gebonden (lees: ik wil niet meer besteden- ik koop liever een analoge camera voor meer geld dan)
Ik zoek een camera met veel handmatige instellingen, eentje die in mijn hand gewoon lekker voelt en een groot zoombereik heeft.

Grootste minpunt t.o.v. de S602z is het ontbreken van een CF slot, maar das dan jammer.
S5000 zal mijn camera definitief worden.

• Sjummie
Oh ja, ik hem in Duitsland gehaald net over de grens bij Nijmegen, 369 euro.
Als je interesse hebt: (mag ik reclame maken ?) zoek even op "EP" en "netshop"
op de Duitse Google.
Pagina: 1