Hosts file werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-03 10:11
Ik mocht enige dagen voordat het bekend werd het Qhosts virus op mijn computer verwelkomen. Ik kwam er al snel achter dat er iets mis was en heb meteen de registry aangepast, zodat de files van het Qhosts-virus niet meer gebruikt werden.
Enkele dagen later heb ik de rest verwijderd met behulp van de informatie van Symantec. Het lijkt er op dat het virus zijn veranderingen had kunnen doorvoeren tot stap q van "Reversing the changes" op de site van Symantec.

In ieder geval kan ik nog steeds het hosts file niet gebruiken. In de registry heeft de key HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\Tcpip\Parameters de waarde "DataBasePath"="%SystemRoot%\System32\drivers\etc". Op die locatie staat ook het hosts file.

Heeft iemand nog een idee waar het nog meer verkeerd zou kunnen staan (uitgezonderd wat er bij Symantec al genoemd staat)?

None

Verwijderd

Heb je de removal tool al geprobeerd?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

reddevil001 schreef op 02 november 2003 @ 15:00:
In ieder geval kan ik nog steeds het hosts file niet gebruiken. In de registry heeft de key HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\Tcpip\Parameters de waarde "DataBasePath"="%SystemRoot%\System32\drivers\etc". Op die locatie staat ook het hosts file.
Maak hier even "CurrentControlSet" van - dus HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters ...

Hoe test je overigens dat je je hosts file niet kan gebruiken? Probeer dit te doen door bv. ping te gebruiken, en niet je webbrowser aangezien een webbrowser een wat vertekend beeld kan geven :)

Zou je trouwens even willen aangeven welk operating systeem je gebruikt? Ik kan dan je topic titel aanpassen zodat deze conform de WOS Policy is :)

[ Voor 10% gewijzigd door elevator op 02-11-2003 15:36 ]

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-03 10:11
elevator schreef op 02 november 2003 @ 15:35:Maak hier even "CurrentControlSet" van - dus HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters ...
Die staat ook correct naar de ...\system32\drivers\etc folder.
elevator schreef op 02 november 2003 @ 15:35:Hoe test je overigens dat je je hosts file niet kan gebruiken? Probeer dit te doen door bv. ping te gebruiken, en niet je webbrowser aangezien een webbrowser een wat vertekend beeld kan geven :)
Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd. Ik heb een aantal hosts naar localhost laten verwijzen, omdat ik die webpagina's niet op mijn scherm wil hebben. Deze krijg ik momenteel wel geopend in mijn browser.
Dit heb ik overigens getest nadat ik mijn computer had herstart.
elevator schreef op 02 november 2003 @ 15:35:Zou je trouwens even willen aangeven welk operating systeem je gebruikt? Ik kan dan je topic titel aanpassen zodat deze conform de WOS Policy is :)
Hoe doe ik dat. Ik zie niet precies waarmee ik dat kan veranderen. Heb er wel even naar gezocht.

None