[win95] 2 videokaarten met zelfde beeld

Pagina: 1
Acties:

• Space_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03-2025

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Hallo,

Op een feestje ben ik gevraagd om karaoke te draaien, en heb daarvoor uit het stof mijn oude spullen gepakt,
- 2 monitoren die reso 600x800 draaien
- 1 pc met remote desktop programma zodat hij met mijn pc kan meekijken over netwerk

Normaal (2 jaar terug) draaide ik met 2 pcs met beide 1 monitor, maar aangezien de 2 monitoren naast elkaar komen te hangen leek me 1 pc met 2 VGA kaarten voldoende. uit een niet werkende identieke machine heb ik de VGA kaart gehaald, en in mijn win95 P-200 erbij geschoeft .. beide VGA kaarten werken, maar tegelijk lukt me niet.
Win95 laat de 2e monitor signaal uitzenden dat in de instellingen die kaart aan te zetten is, maar als ik dit aanklik dan zegt win95 dat hij het doet, maar als je op toepassen klikt dan zet hij de 2e vga kaart niet aan. en reset de instellingen weer naar 1 monitor.
systeem instellingen laten keurig 2 werkende VGA kaarten en 2 beeldschermen zien ..

Het liefst zou ik beide monitoren gewoon hetzelfde beeld laten geven, hoe of wat maakt me eigelijk niet uit ..
Het uberhaubt werkend krijgen heeft voor mij prioriteit nu..

Met vriendelijke Groet,

Alwin van Ombergen

The Path of the least resistance will seldom lead u beyond your own doorstep

Verwijderd

volgens mij ondersteund alleen BOVEN win98 dubbele monitoren...... ?

ook met vriendelijke groet

meneer dude

Verwijderd

dat gaat, zonder erg speciale drivers (detonator, cataclyst, alhoewel ik betwijfel of een van die kaarten ondersteunt wordt daardoor), niet lukken. Kun je denk ik het beste een Win98 installeren, of hoger...

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Win95 geeft dus zelf op de 2e videoplank aan dat deze nu niet geconfigureerd is, en dat dit aangezet dient te wordne ...

en win95 config scherm laat duidelijk zien dat 2 monitoren moet kunnen ..

iemand ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Space_NL schreef op 03 november 2003 @ 00:14:
Win95 geeft dus zelf op de 2e videoplank aan dat deze nu niet geconfigureerd is, en dat dit aangezet dient te wordne ...

en win95 config scherm laat duidelijk zien dat 2 monitoren moet kunnen ..
Leg ff uit wat je 'duidelijk' noemt- dualhead wordt pas vanaf Win98 native ondersteund. Daarvoor kan het alleen met zeer specifieke kaart/driver combo's zoals de Matrox G200MMS of de Appian Jeronimo kaarten (met meerdere VGA controllers op een kaart), waarbij de driver, niet de OS het multimon gedeelte regelt.

Kortom, tenzij je iets bijzonders gevonden hebt dat de rest van ons over het hoofd gezien hebben zit je een dode weg te bewandelen.

Zie overigens ook www.realtimesoft.com/ultramon

Oslik blyat! Oslik!

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
Tis dus geen dualhead videoplank ..

maar 2 dezelfde videoplanken ..

en in win95 config scherm kan ik zelfde de 2 monitoren verslepen om aan te geven hoe ze op mijn buro staan (boven elkaar, naast elkaar, etc)

Vandaar dat ik idee heb dat 2 planken met allebei één monitor moet kunnen...

Vooral omdat 1 videoplank normaal gebruikt word, de andere zend signaal uit dat hij in configuratie scherm ingesteld kan worden (en dat lukt mij dus niet helemaal)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:10

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

VGA splitter?
Zo'n stekkertje die je achterin je videokaart gooit en waar je 2 monitoren op aan kan sluiten?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
ik weet niet of "het zien van de twee monitoren" ook impliceert dat "win95 er mee overweg kan".

Voor zover ik weet, en de meeste posters in dit topic hebben dat ook al gemeld, kan je alleen vanaf win98 met twee videokaarten werken (dual pci enzo).

Dus, probeer er eens win98 op te zetten, voor stabiliteit via www.98lite.net installeren zodat je allerlei onnodige kruft niet hebt... en dan zou je weer een happy camper moeten zijn :)

Verwijderd

ik denk dat win95 wilt zeggen uit die 2 monitor dat je kan KIEZEN. klik deesj of neej klik deesj.... win 98 kan je beiden aanzetten.

oplossing voor topicstarter is: vgasplittertje(bestaat dat :?) zoals starlite zegt OF zet win98 erop zoals komakeef (en ik) zegt....

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

Topicstarter
2e probleem dat ik had was dat ik win98 cd kwijt was, en w2k een P200 niet waardeert.

gezien win95 het dus blijkbaar niet kan ben ik blij dat ik win98 cd hervonden heb,

bedankt iedereen die meegedacht heeft!

Pagina: 1