[Proggie] Startpagina-resetter

Pagina: 1
Acties:

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Ondanks AdAware en andere shit komt het bij mij nog regelmatig voor dat mijn startpagina van internet explorer door één of andere script of programma wordt gewijzigd. Bestaat er een simpel programmaatje dat bij het opstarten even de startpagina weer op about:blank zet?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Extra - Internetopties en dan 'blanco pagina' :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zet je IE beveiligingssettings gewoon wat hoger, heb je er geen last van: dit is symptoombestrijding en je hebt waarschijnlijk meer dat is veranderd dan de startpagina.

Of neem een andere browser of een andere signature 8)7

Je zegt totaal niets over welk OS of welke browser versie je gebruikt maar je kunt ook in dien relevant de regkey read-only maken met regedt32

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Probeer SpyBot eens; die pikt er bij mij af-en-toe wat sh*t uit die AdAware mist.

Volgens mij is jouw verzoek overigens via de registry te regelen ...

[ Voor 31% gewijzigd door pven op 02-11-2003 14:24 ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• WhiteDog
  • Laatst online: 10:48

WhiteDog

met zwarte hond

Ik zal het ff voor je maken. Kun je 10 minuten wachten?

EDIT:

http://www.how2.be/whitedog/ie-startpage.exe

code:
1
2
3
4
5
6
Gebruik:
ie-startpage.exe URL

bv:
ie-startpage.exe http://www.tweakers.net
ie-startpage.exe about:blank

[ Voor 63% gewijzigd door WhiteDog op 02-11-2003 14:33 ]

Verwijderd

Met Spybot - Search & Destroy kan je de diverse start-pagina's in Windows naar eigen inzicht wijzigen. Trouwens...misschien is Mozilla wel dé oplossing voor jou (geen active-x en je kan alles instellen = blokkeren).

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met Spybot kun je ook je startpage locken, zodat deze niet meer aangepast kan worden. Net als het installeren van verschillende Spyware programma's. Kijk maar eens onder Immunize

<inkoppertje> en als je vind dat MS zulke troep maakt, gebruik het dan gewoon niet. </inkoppertje>

[ Voor 74% gewijzigd door blackd op 02-11-2003 14:39 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Kijk eens met HijackThis of alles wel ok is.
Want je kan wel elke keer je startpage resetten, maar dan blijft de eventuele spyware er opstaan.

Tijdje terug nog een paar bekende sites tegengekomen, Spybot / Ad-Aware herkenden beiden wel wat componenten, maar lang niet alles. Erg teleurstellend imo.

• yohan
WhiteDog schreef op 02 november 2003 @ 14:22:
Ik zal het ff voor je maken. Kun je 10 minuten wachten?

EDIT:

http://www.how2.be/whitedog/ie-startpage.exe

code:
1
2
3
4
5
6
Gebruik:
ie-startpage.exe URL

bv:
ie-startpage.exe http://www.tweakers.net
ie-startpage.exe about:blank
Thanks! Dat zocht ik :9~

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Symptoom bestrijding !

Daarmee los je de oorzaak nog steeds niet op hoor..

[edit = hoi F_J_K 8)7 ]

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 02-11-2003 15:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

offtopic:
Inderdaad erg aardig dat WhiteDog zo snel even een simpel progje voor je maakte, maar lees ook de andere replies even en bedenk of je nu wel slim bezig bent door wel alle troep te laten installeren en alleen aan dit ene symptoom wat te doen ;)

[edit = hoi BackSlash32 :w ]

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 02-11-2003 15:14 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• yohan
Oorzaakbestrijders doe ik ook, regelmatig scan van AdAware etc., verder Norton AntiVirus en een goede hardwarematige firewall. Maar dit is gewoon een storend symptoom dat steeds terugkomt, maar in principe niet schadelijk is. Alleen irriterend. Daarom ben ik hier tevreden mee :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yohan schreef op 02 november 2003 @ 15:28:
Oorzaakbestrijders doe ik ook, regelmatig scan van AdAware etc.,
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 14:55:
Tijdje terug nog een paar bekende sites tegengekomen, Spybot / Ad-Aware herkenden beiden wel wat componenten, maar lang niet alles. Erg teleurstellend imo.
Niet echt betrouwbaar...
verder Norton AntiVirus
Ik heb vandaag kunnen ondervinden wat voor ..... "virusscanner" dat is.
en een goede hardwarematige firewall.
Dat helpt echt niet tegen spyware hoor.
Maar dit is gewoon een storend symptoom dat steeds terugkomt, maar in principe niet schadelijk is. Alleen irriterend. Daarom ben ik hier tevreden mee :)
En hoe komt het dat jouw startpagina verandert? Dat gebeurt heus niet zomaar.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Yohan schreef op 02 november 2003 @ 15:28:
Oorzaakbestrijders doe ik ook, regelmatig scan van AdAware etc., verder Norton AntiVirus en een goede hardwarematige firewall. Maar dit is gewoon een storend symptoom dat steeds terugkomt, maar in principe niet schadelijk is. Alleen irriterend. Daarom ben ik hier tevreden mee :)
8)7 dat zijn _allemaal_ symptoombestrijders 8)7

De oorzaak: browser die toelaat dat vreemden dmv scripting/activeX etc. jouw instellingen veranderen.

Symptomen: dialer.exe, nieuwe startpagina, lop.com, enz. enz.

Oplossingen: security in IE omhoog zetten, of een endere browser (Mozilla Firebird bv), of een ander OS. Lijkt me me jouw sig ook niet zo'n probleem :P

edit:

en trouwens, het feit dat je blindelings ie-startpage.exe ophaalt en uitvoert zegt eik wel genoeg over hoe je aan die vreemde startpagina's komt. Als je zo nonchalant software uitvoert is er geen enkele hoeveelheid firewalls, virusscanners en adaware die jouw machine schoon kan houden [/rant]

[ Voor 19% gewijzigd door pinball op 02-11-2003 17:21 ]

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• yohan
en trouwens, het feit dat je blindelings ie-startpage.exe ophaalt en uitvoert zegt eik wel genoeg over hoe je aan die vreemde startpagina's komt. Als je zo nonchalant software uitvoert is er geen enkele hoeveelheid firewalls, virusscanners en adaware die jouw machine schoon kan houden
Dat laatste is puur een argument voor het feit dat jij WhiteDog niet vertrouwt. Als ik daar anders over denk betekent nog niet meteen dat ik elk stukje software meteen blindelings uitvoer.

[ Voor 5% gewijzigd door yohan op 02-11-2003 19:55 ]

Verwijderd

Vind je dat echt logisch?
Wat heeft een prog wat je startpage reset nu met vertrouwen in de maker te maken?
Het heeft meer te maken met het vertrouwen in jou.

Je moet je denken dat je met spyware niet alleen jezelf kloot, maar de mensen wiens e-mailadres op jouw comp staat ook.

De manier waar je, iig eerst, voor kiest om het probleem 'op te lossen', geeft mij ook niet bijster veel hoop voor de toekomst.

Verwijderd

ik heb een zelfde soort probleem
Spyhunter/ Spybot search and destroy geprobeert en soortgelijke programmas (mijn computer is nu ERG spyware vrij btw....)
maar IETS blijft mijn startpagina veranderen naar een ander site URL
(idgsearch.com)

zeer irritant,

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 11:55 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Zie de broncode: idgsearch => coolwebsearch.com --> http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html + http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.norio.html

Een trojaans paardje dus.

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 14:55:
Kijk eens met HijackThis of alles wel ok is.
Want je kan wel elke keer je startpage resetten, maar dan blijft
eventuele spyware er opstaan.

Schouw, bij deze nog bedankt voor de verwijzing naar HijackThis.
Het lijkt me een goede aanvulling op Search&Destroy.

[quote]Schouw schreef ook op 02 november 2003@ 14:55:
Tijdje terug nog een paar bekende sites tegengekomen, Erg
maar lang niet alles. teleurstellend imo
Spybot / Ad-Aware herkenden beiden wel wat componenten, .

Wil je je ervaring in deze met Spybot / Ad-Aware met ons op dit forum delen?
---Die websites hoef je niet met naam en toenaam bekend te maken hoor... :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 00:02 . Reden: layout ]

Verwijderd

Ik heb die vreselijk iritante idgsearch ook.. Grrrrrrrrrrrr

en dat ondanks allerlei maatregelen.
geen cookies, geen proxy, security op max, adaware, spybot, mcaffee security en spamkiller, blackice, windowwasher...

en ik ben ook nog iemand die niet zomaar ergens op klikt of iets installeerd zonder apart nog even de virusscanner uit zn hok te laten, damn, damn
en, ik ben de enige die deze pc gebruikt...

al een paar keer het register automatisch en handmatig opgeschoond, alle mogelijke updates en Qfixxes.. blahblah blah.. ondertussen zit ik wel mooi na iedere reboot met :

play online poker
get bigger between your leggs
the cheapest adres for diet pills
order your vicodin or xanax
en nog een paar andere ^%@#^%*&@#! snelkoppelingen op mn desktop

oftewel ipv van in m'n mailbox zit die tering rotzooi nu gewoon in mn pc, en ik vind dat hoogst bedenkelijk..

*zucht*

Verwijderd

Nog maar eens een dag pielewiepen en prutsen

tada ,.. dat iritante kreng is weg en wel met dit tooltje

http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/cwshredder.zip

(even vanuit veilige mode runnen, met automatisch systeem herstel uit)

Het schijnt hier om een behoorlijk moderne trojan variant te gaan, die de wmplayer.exe vervangt en daar in gaat zitten..

dit soort ontwikkelingen kan dus nog verder gaan.. nog even en als je je dan een keer je printer aanzet komt er eerst een automatische reclame pagina uitrollen of zo..

zucht
Pagina: 1