[Max Payne 2] Vreemd geluid

Pagina: 1
Acties:

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hey mensen,

Ik heb bij Max Payne last van geluid wat soms erg vreemd klinkt, het is vooral in gesproken tekst (bijvoorbeeld de dialogen tussen Mona en Max met hun headsets), deze klinken niet goed dus. Het rare is dat het niet altijd maar af en toe.

Ik heb een onboard geluidskaart, besturingssysteem Windows XP Home edition.

Beetje een vage omschrijving, maar verder kan ik er niet zoveel over zeggen, ik hoop dat iemand anders dit probleem ook heeft gehad en daar een oplossing voor heeft gevonden.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zet je geluidsinstellingen eens (allemaal) op medium of low. Zowel Max Payne 2 als deel 1 hebben veel van dit soort probleempjes en die zijn vrij vaak op te lossen door een enkele instelling net ietsje lager te zetten. En zeker met onboard geluid hoor je het verschil toch niet zo ;)

The devil is in the details.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Ja, probeer ff met andere instellingen

Dus EAX aan of uit en/of Multi channel audio aan of uit

• da_rippah
Ja dat soort standaard dingen heb ik allemaal (uiteraard :Y) ) al geprobeerd, maar het valt me op dat vooral bij de dialogen het geluid gaat flippen. De tekst komt heel snel na elkaar waardoor het doorelkaar loopt en op een gegeven moment gewoon stopt. Volgens mij is het minder als ik stilsta dan als ik loop? 8)7 Dit is echt heel vaag :{

-edit-
Ohja, de geluiden van de storyline (de strip) klinken gewoon goed, en de geluiden van de guns enzo ook. Ik zal proberen om iets van het geluid op te nemen, zodat jullie kunnen horen wat ik bedoel. Hoe moet ik dat doen?

[ Voor 31% gewijzigd door da_rippah op 02-11-2003 16:19 ]

Verwijderd

da_rippah schreef op 02 november 2003 @ 16:17:
Ja dat soort standaard dingen heb ik allemaal (uiteraard :Y) ) al geprobeerd, maar het valt me op dat vooral bij de dialogen het geluid gaat flippen. De tekst komt heel snel na elkaar waardoor het doorelkaar loopt en op een gegeven moment gewoon stopt. Volgens mij is het minder als ik stilsta dan als ik loop? 8)7 Dit is echt heel vaag :{

-edit-
Ohja, de geluiden van de storyline (de strip) klinken gewoon goed, en de geluiden van de guns enzo ook. Ik zal proberen om iets van het geluid op te nemen, zodat jullie kunnen horen wat ik bedoel. Hoe moet ik dat doen?
post misschien eens je systeemspecs.
om geluid op te nemen kan je dit doen door bv wavelab te gebruiken.wil je het iets eenvoudiger gebruik dan gewoon sound recorder van windows (je kan kiezen voor "what u hear" bij recording als je op de taskbar op je luidsprekertje klikt)

• da_rippah
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 01:20:
[...]

post misschien eens je systeemspecs.
om geluid op te nemen kan je dit doen door bv wavelab te gebruiken.wil je het iets eenvoudiger gebruik dan gewoon sound recorder van windows (je kan kiezen voor "what u hear" bij recording als je op de taskbar op je luidsprekertje klikt)
hmm, ik kan dat 'what you hear' niet vinden, waar kan ik dat precies vinden? Sound recorder opstarten? Of al gelijk bij de algemene volumecontrols van windows xp?

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 14:19
Er is al een patch hier voor die als het goed is bij veel mensen al heeft geholpen ...
v1.1 patch
:9

Tijdens de install vraagt het "Heb je poblemen met het geluid gehad in het spel" dus mischien helpt het wel voor jou..

• da_rippah
original4u schreef op 03 november 2003 @ 21:39:
Er is al een patch hier voor die als het goed is bij veel mensen al heeft geholpen ...
v1.1 patch
:9

Tijdens de install vraagt het "Heb je poblemen met het geluid gehad in het spel" dus mischien helpt het wel voor jou..
Hey, ik had dit topic al niet meer bekeken, maar bedankt voor je reactie!! Ik zal zeker even de patch uitchecken en ik hoop echt dat het geluid nu goed is. Ik heb hem al een keer met crappy dialogen uitgespeeld, op hard-boiled en met goed geluid issie vast vetter :9
Pagina: 1