PPC Terminal services neemt ook geluid over.. niet gewenst

Pagina: 1
Acties:

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Situatie:
Een server met XP Pro die ik gebruik als dataopslag, maar ook als MP3 afspeelapparaat voor in de huiskamer. Ik beheer deze remote, met een afstandsbediening of VNC/Terminal services. Liever TS omdat VNC een stuk langzamer is.

Beheer vanaf een andere PC met terminal services gaat goed, zolang ik bij het verbinden maar kies voor de optie : "leave sound on remote PC". Wanneer ik dat niet doe, word de sound driver on the server-pc disabled.

Sinds kort heb ik een Pocket PC (PPC 2003, Dell X5). Die heeft ook een Terminal services client, maar niet de optie om het geluid op de server PC te laten. Dus wordt deze gedisabled, en speelt de server geen MP3s meer af (sound driver wordt niet hersteld na het disconnecten, maar pas na een reboot). VNC werkt wel, maar is langzamer.

Iemand een idee? Heb zelf al op de MS site gezocht/gepost, maar nog niets gevonden...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:30
Spyro_the_Dragon schreef op 02 november 2003 @ 13:40:
Situatie:
Een server met XP Pro die ik gebruik als dataopslag, maar ook als MP3 afspeelapparaat voor in de huiskamer. Ik beheer deze remote, met een afstandsbediening of VNC/Terminal services. Liever TS omdat VNC een stuk langzamer is.

Beheer vanaf een andere PC met terminal services gaat goed, zolang ik bij het verbinden maar kies voor de optie : "leave sound on remote PC". Wanneer ik dat niet doe, word de sound driver on the server-pc disabled.

Sinds kort heb ik een Pocket PC (PPC 2003, Dell X5). Die heeft ook een Terminal services client, maar niet de optie om het geluid op de server PC te laten. Dus wordt deze gedisabled, en speelt de server geen MP3s meer af (sound driver wordt niet hersteld na het disconnecten, maar pas na een reboot). VNC werkt wel, maar is langzamer.

Iemand een idee? Heb zelf al op de MS site gezocht/gepost, maar nog niets gevonden...
In audio mapping op de "server" uirschakelen.
Waarschijnlijk moet dat via register.
Als je bv win 2k server gebruikt kan je dat in ts config allemaal uit/inschakelen.

En dit is echt geen PNS...
Gewoon WOS ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Weezer-DC op 02-11-2003 13:49 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:00
Start > Uitvoeren > MMC > Bestand > Module Toevoegen > Toevoegen > Beleid voor lokale computer > Ok > Computer Configuratie > BeheerSjablonen > Terminal Services > Client of Servergegevensomleiding

Hmm het lijkt wel heel onduidelijk, maar je komt er vast wel uit :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door leon1e op 02-11-2003 14:42 ]

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oke, ik ben vast ontzettend dom dat ik het niet snap,
maar wat doet dit in Professional Networking & Servers? :?

Professional Networking & Servers >> Windows Operated Systems

edit:
Wees trouwens niet verbaast als het daar op slot gaat, want dit had je best zelf kunnen bedenken met een piepklein beetje moeite. Zie onderstaande tip waarom.

Makkelijker is natuurlijk dit:

Afbeeldingslocatie: http://muppet.roelant.net/~roelant/plaatjes/ts-sound.gif

Maarja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan he B)

Volgens mij heeft de gewone TS client ook een dergelijke optie, of anders zal het vast wel met een parameter mee te geven zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door Roelant op 02-11-2003 15:48 ]

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Roelant schreef op 02 november 2003 @ 15:45:

edit:
Wees trouwens niet verbaast als het daar op slot gaat, want dit had je best zelf kunnen bedenken met een piepklein beetje moeite. Zie onderstaande tip waarom.

[afbeelding]

Volgens mij heeft de gewone TS client ook een dergelijke optie, of anders zal het vast wel met een parameter mee te geven zijn.
Sinds kort heb ik een Pocket PC (PPC 2003, Dell X5). Die heeft ook een Terminal services client, maar niet de optie om het geluid op de server PC te laten.
Als je goed had gelezen , had je gezien dat de PPC client die optie dus niet heeft :z

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Spyro_the_Dragon
Roelant schreef op 02 november 2003 @ 15:45:

edit:

[afbeelding]

Ik post in het verkeerde forum, jij kunt niet lezen ;) Op een PC werkt het allemaal prima, het gaat hier om een probleem op m'n pocket PC.
leon1 schreef op 02 november 2003 @ 14:39:
Start > Uitvoeren > MMC > Bestand > Module Toevoegen > Toevoegen > Beleid voor lokale computer > Ok > Computer Configuratie > BeheerSjablonen > Terminal Services > Client of Servergegevensomleiding

Hmm het lijkt wel heel onduidelijk, maar je komt er vast wel uit :Y)
Ik kom er niet uit ;). Ik heb "beleid voor lokale computer" (Computer management local) toegevoegd, maar zie dan niet iets wat op beheerssjablonen lijkt. (wel: event viewer, shared folders, local users and groups, performances...)

Ik werk met Win XP Pro (engels, maar dat was wel duidelijk)

edit 22:52
Ben nu iets verder...

"local comp policy" toegevoegd. Vanuit daar via "administrative templates" naar "windows components" naar, jawel, "terminal services". Hier kan ik idd allerlei instellingen (max users, timeouts etc etc) doen. Maar ik vind niets wat met geluid te maken heeft?

[ Voor 15% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 02-11-2003 22:50 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• leon1e
  • Laatst online: 10:00
Spyro_the_Dragon schreef op 02 november 2003 @ 22:39:

Ik werk met Win XP Pro (engels, maar dat was wel duidelijk)

edit 22:52
Ben nu iets verder...

"local comp policy" toegevoegd. Vanuit daar via "administrative templates" naar "windows components" naar, jawel, "terminal services". Hier kan ik idd allerlei instellingen (max users, timeouts etc etc) doen. Maar ik vind niets wat met geluid te maken heeft?
Je moet hier even kijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.powercycle.nl/Meuk/Got/ts.jpg

• Spyro_the_Dragon
leon1 schreef op 03 november 2003 @ 10:19:
[...]

[afbeelding]
OK dat ziet er beter uit, maar volgens mij heb ik die opties niet. (kan nu ook niet op mn server kijken). Welke windows versie is deze screenprint van?

thanks iig

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

XP Pro
Start > uitvoeren > gpedit.msc en dan OK klikken :)

Alle proemn in n drek

• Spyro_the_Dragon
leon1 schreef op 03 november 2003 @ 10:19:
[...]

[afbeelding]
OK, gevonden! en het werkt! Thanks!

Maarre, wat ben ik hier eigenlijk aan het doen 8)7 zo eens even de help er op nalezen.....

[ Voor 17% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 03-11-2003 22:29 ]

Pagina: 1