kernel_stack_inpage_error + onbekende parameters

Pagina: 1
Acties:

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Sinds een aantal weken heb valt mijn pc steeds uit, en krijg als foutmelding kernel_stack_inpage_error. In andere topics wordt dit lichtelijk behandeling maar eigenlijk is er niet een duidelijk antwoord te vinden op got. In de andere topics wordt gerefereerd naar Microsoft sites, deze o.a. en hier wordt ingegaan op hoe je het moet oplossen met verschillende parameters. Nou zitten mijn foutmelding parameters er niet tussen. Ik krijg namelijk van xp het volgende opgescheept:

0xc000000e 0xc000000e 0x00000000 0x00780000

Na het uitvallen kan de pc niet direct opgestart worden, na verloop van tijd pas. Dit duid naar mijn idee naar hitte wat afgevoerd moet worden. Ik dacht in eerste instantie dat het de voeding was, welke ik vervangen heb (q-tec 400W lownoise), waardoor het niet het geval kan zijn

De rest van de specs (die in de sig kloppen niet meer)

Athlon 2400+ @ 2900+ (60 stressed, 52 idle)
ECS K7S5A Lan
512 mb standaard geheugen
Seagate Baracude 7.7200 (nieuw, daarvoor was het probleem er ook al)
ATI Club3d 9700 non-pro

Vanwege de nieuwe schijf heb ik een verse install van XP gedaan, bij de vorige XP deed hij het ook al, maar met sp1, doet hij het wel minder snel. Na ongeveer een uur dvd kijken ben ik hem kwijt. Hij kan wel een hele dag idle staan kazaa-en.

Ik denk zelf dat het nu aan het geheugen kan liggen, maar ik hoop dat iemand dit probleem ook al eens heeft gehad en mij met waardevolle informatie kan voorzien. Sowieso staat het nu beschreven en kunnen anderen hier info vandaan halen. Thanxs alvast voor de reply's

Verwijderd

Wat denk je van terugklokken?

Overklokken is goed zolang het stabiel is en als je deze regel hanteert kan je bijna geen hardware opblazen. (Eerst hangt je OS, daarna doet de bios niet meer en op de laatste plaats fikt iets op.)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 14:10 ]

• Shook
Helemaal vergeten te melden, hij doet het ook op 133 ipv 143 mhz FSB.

Verwijderd

Probeer cpuburn van http://users.ev1.net/~redelm/ eens. Dat is DE stabiliteitstest. Memtest is veel te zwak.

Draai eerst K7 (cputest), als je dat 24 uren overleeft (proggie stopt als er iets van onstabiliteit is), dan moet je MMX en BX test draaien. Deze keuren de stabiliteit van memory en mobo, hier faalt de test meestal. Als je deze testen overleeft, dan ben je binnen in de wereld van 300+ dagen uptime met win2K.

Verwijderd

welke bios heb je? cheepobios 1.18 ?

• Shook
Cheepobios 1.0.

Ik heb de memory test van Microsoft net 40 passes laten maken, 20 standaard en 20 uitgebreid. Niks aan de hand. Verder presteerdt hij vandaag ook prima, gisteren gebeurde het tijdens DVD kijken. Creeert dat zoveel hitte in de kast door resources of door de dvd zelf? Er zijn 2 momenten dat je niet wil dat je pc uitklapt, tijdens film kijken en tijdens programmeren, nou zal dat laatste waarschijnlijk niet gebeuren, hitte technisch (als dat het is), nou nog die film...

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:01
Als je CPU al 52 graden IDLE is zou ik eens heel goed gaan kijken naar de airflow in je kast. Zeer waarschijnlijk krijgen andere onderdelen het dan namelijk ook te warm, zo heet mag een XP2400+ idle niet zijn mits goed geinstalleerd :)

Vooral je northbridge en VRM verdienen aandacht wat temperaturen betrefd.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Draai eens de enige echte CPUBURN, je hardware wordt maximaal belast zodat je de allerhoogst (hoger? dat kan niet) mogelijke temperaturen krijgt. (vergeet niet priority op high te zetten) Als je de K7-test 24-uren overleeft, dan is de CPU goed genoeg gekoeld en CPU is stabiel. Dan moet je de BX- en MMX-testen draaien, deze testen je moederbord en geheugen. Hier faal je meestal.

Alle andere burn-in's en memtesten zijn te zwak, je ziet ook die disclaimers op de site (bewijs van extreemheid).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 03:17 ]

Verwijderd

Mss eens de 1.18 versie proberen, in de change logs staat vak: Adjust timing for stability and compatibility ;)
Link: http://k7jo.de/start.htm#chb

• Shook
Het is me iig duidelijk dat het geen standaardprobleem/oplossing is. Ik heb de boel nu weer terug geklokt, want de performance was ook niet uitzonderlijk beter. Ik zal nog een memorycooler aanschaffen en een enermax als outtake zetten om de boel beter te koelen. (Ik heb nu een spirekoelblok+fanadapter60-80+enermax80mm op minimale snelheid). Idle is hij nu 45 graden, lijkt me een betere verhouding. Nog een vraag, fragfrog wat bedoel je met VRM? (die afkorting interpreteer ik als Virtual Reality Modelling (language)) Dat kan niet goed zijn ;)

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

misschien hier al gekeken:

Microsoft KB

misschien dat je daar wat wijzer uit word? Het kan dus zelfs een bootsector-virus zijn, controleer dat eerst even

verder denk ik toch dat dit een WOS probleem is en dat dit topic beter tot zijn recht komt in dat sub-forum

en verder
Ik dacht in eerste instantie dat het de voeding was, welke ik vervangen heb (q-tec 400W lownoise), waardoor het niet het geval kan zijn
ik weet niet precies hoe de kwaliteit van die voeding is, maar volgens mij waren de revieuws van dat model niet echt veelbelovend. En vooral als je dus overklokt (ik meen dat de 400w vergelijkbare resultaten gaf als een 'goede' 250-300w voeding).
Ik heb zelf de 550w dual fan, en die is iig een heel stuk beter en stabieler als die 400w versie, misschien dat je daar ook nog even naar kan kijken, en evt melden welke voeding je hiervoor had

[ Voor 23% gewijzigd door DoingK op 03-11-2003 12:49 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:01
Shook schreef op 03 november 2003 @ 11:27:
Nog een vraag, fragfrog wat bedoel je met VRM? (die afkorting interpreteer ik als Virtual Reality Modelling (language)) Dat kan niet goed zijn ;)
Geen idee eigenlijk waar VRM voor staat, waarschijnlijk iets in de trent van Voltage Regulating Mblablabla. Zijn vaak een paar grote zwarte blokjes en wat ronde spoelen van het dikkere type, die het voltage van je CPU van 3.3V of 5V omlaag en stabiel brengen naar iets wat je CPU lekker vind. Als je kast te warm wordt (wat bij jou absoluut het geval was, anders haal je geen 7 graden tempverschil met 1 koeler) wordt je VRM ook warmer, met als gevolg een onstabiele Vcore.

Normaal gesproken heb je hier geen last van, enkel met zeer warme casetemps. Bij mijn mobo zijn ze echter berucht zeer heet te worden, vandaar. In ieder geval, is het probleem nu verholpen?

Overigens zijn mijn ervaringen met de Qtech350W overwegend positief, Norrod had nl. helaas geen zwaardere liggen, maar voorlopig voldoet'ie hier :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Shook
DoingK, ik had die pagina van microsoft ook al gelinkt in de openingspost. De foutmeldingsparameters komen niet overeen met die weergeven op die pagina. het leuke is nu zelfs dat het me weer overkomen is, en dat ik andere parameters krijg in de foutmelding. Hier kan je dus blijkbaar uiteindelijk ook niks uit afleiden. Ik was wederom een dvd aan het loeren (max 40% van de resources) en ik heb de temp gechecked en deze kwam niet boven de 50 graden uit. Dit is allemaal in non-overclockte toestand. Ik draai nu alles gewoon helemaal standaard. Het vreemde is dit:

na 40 minuten in de film loopt de pc vast, beeldscherm stopt en blijft hetzelfde tonen, na iets van 30 seconden à 1 minuut de microsoft foutmelding.
Pc reboot, hdd doet het niet meer. Hij start niet op, maar hddlampje brandt wel constant. Pc de tijd gegeven om af te koelen, dit heb ik gechecked door alles te voelen, alles was keurig afgekoeld, weigering van de hdd met opspinnen. De pc boot dus wel, alleen kan geen besturingssysteem vinden. Bios reset gedaan met de jumper, meerdere malen, nog steeds geen spinup.

Molex uit de hdd, opstarten, afsluiten, molex erin, nog niks.
Molex uit één van de cd-roms in de hdd, en hij spint direct op. Als ik dan direct zijn eigen molex weer aanbied, spint hij hier ook mee op.

Kan iemand me uitleggen wat er aan de hand is, ik snap er helemaal niks meer van. De chipset was ook niet warm. Ik zal morgen een andere bios gaan draaien en dan DVD aanzetten, kijken wat er gebeurd.

• Shook
De nieuwste cheapoBios erin, 1.18 geloof ik (diegene die hierboven wordt aangeboden) en heb hier mee dezelfde DVD van gisteravond bekeken en hij deed het helemaal. In de tussentijd ook nog van alles en nog wat gedaan en zelfs ook nog de nieuwe NFSUnderground gedemo-ed. Op een raar moment met alleen downloaden kwam er nu een andere foutmelding genaamd "unknown hard error". Kort hiervoor begaf explorer het, en dit kwam in een mooi klein xp schermpje. Het blauwe scherm is dus weg, en een bios heeft invloed op de foutmelding. Maar blijkbaar nog steeds onstabiel, alleen niet helemaal een hele grote drama. Uiteindelijk heb ik nu de laatste originele bios van ECS.com.tw gedownd (021029) en nu is het weer afwachten geblazen.

• Shook
Ik ga hier even verder omdat deze pagina het meest beschrijft wat er allemaal gebeurd is. Ik heb in de tussentijd het probleem weer terug zien komen (ik heb het gevoel dat het nooit is weggeweest).

Ik krijg nog steeds een foutmelding genaamd kernel instack page error met parameters erbij die steeds verwisselen.

Wat heb ik allemaal gedaan?:

Ik heb een nieuw moederboard gekocht, Aopen kt600, maar vanwege 266 geheugen deze ingewisseld met de aopen kt400 (ak778xn). In beide gevallen krijg ik weer dezelfde foutmelding. Bij eerste weliswaar minder vaak. Ik ben nu weer terug bij mijn oude k7s5a Lan.

Ik heb het geheugen laten testen met memtest bij Norrod, en die hebben geen probleem gevonden. Ik zal dat straks zelf nogmaals doen.

Ik heb de soundblaster eruit gehaald en onboard geluid laten lopen - > weer vastloper.

Ben nu de 9700np aan het testen door beeld te maken met een pci 8 mb kaartje. Hij doet het nu nog.

Ik heb de stroom toevoer (wat eerst niet geaard was) geaard.

Omdat na het vastlopen de hardeschijf niet meer opstart, en deze pas na ongeveer een uur het weer doet (soms langer, soms korter) heb ik de hardeschijf ingewisseld en de data laten overzetten. Er zit zit nu dus een nieuwe hdd in (maar die was nog maar max 2 maanden oud).

De voeding is ook nieuw, en ik ga ervanuit dat de cd-roms deze problemen niet veroorzaken.

Wie o wie heeft hier de oplossing voor mij? Ik word namelijk helemaal gek.

P.s. De 9700 is het ook niet, hij is weer vastgelopen met een simpele pci kaart.

Ik ben erachter waarom de hdd niet meer opstarte. Hij kan niet goed met de phillips brander/dvd-speler. Als de hdd is uitgevallen, zet ik de pc aan met alleen een molex in de de phillips. Sluit hem af, en stop dezelfde molex in de hdd. Dan doet hij het weer, raar maar waar.

[ Voor 12% gewijzigd door Shook op 13-12-2003 16:00 ]

• Shook
Ik ben er gelukkig uit! Hoewel niet verwacht was het uiteindelijk toch de Phillips cdrom speler/brander & DVDspeler. Hoewel ze niet opdezelfde ide kabel zitten hebben ze toch invloed opelkaar. Klaarblijkelij vraagt de speler zoveel stroom op sommige momenten dat hierdoor de hdd vastloopt. Dit zou ergens ook verklaren waarom het truukje met het wisselen van molex connectoren werkt. Al met al is het een te raar probleem, wat ik niemand anders toewens. Wijze raad: realiseer dat je cdromspelers je stroomverdeling kunnen verneuken waardoor andere apparaten rare dingen kunnen doen! ;)
Pagina: 1