[Sharp] Kabel voor VL-SD20S

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 10:35

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een RS-232C aansluitkabel om mijn digitale Sharp VL-SD20S op mijn PC aan te sluiten.

Echter kan ik alleen RS232C kabels van Serieel naar Serieel vinden, en niet van Serieel naar (dunne connector, wij noemen het "japans" )

Via google vind ik vrij weinig. Ik heb na even zoeken gelezen dat ik VR-PK100S software-pakket moest hebben en daar zou zo'n kabel bijzitten, echter vind ik maar 1 leverancier, en die leverd het product niet meer.

http://www.expansys.nl/product.asp?code=VR-PK100S

Nu is mijn eigenlijke vraag: De Camera heeft ook een IEEE1394 aansluiting, maar in de manual staat dat deze alleen bedoeld is om de camera op DV videobewerkingsapparatuur aan te sluiten.

Kan ik de camera tóch via Firewire op mijn PC aansluiten (PC heeft 2 firewire poorten)

De camera heeft deze aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/firewire-camera.jpg

Software ervoor zat er ook niet bij, of kan Windows ook gewoon ermee overweg mocht het werken?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Je pc IS toch gewoon "DV videobewerkingsapparatuur" ?

Ik heb pas terug met een Sony DV-camera gewerkt, en wanneer je die via firewire aansloot zag hij gewoon automatisch die camera in Premiere.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Razorfist schreef op 02 november 2003 @ 13:02:
Je pc IS toch gewoon "DV videobewerkingsapparatuur" ?

Ik heb pas terug met een Sony DV-camera gewerkt, en wanneer je die via firewire aansloot zag hij gewoon automatisch die camera in Premiere.
Kan idd kloppen :) Maar in de manual staat duidelijk dat ik om de Cam op de PC aan moet sluiten die RS-232C kabel moet gebruiken, vandaar die onduidelijkheid.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dond3r schreef op 02 november 2003 @ 13:09:
[...]

Kan idd kloppen :) Maar in de manual staat duidelijk dat ik om de Cam op de PC aan moet sluiten die RS-232C kabel moet gebruiken, vandaar die onduidelijkheid.
Gebruik gewoon de firewirekabel, met die rs232 kan je toch bijzonder weinig ;)

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41
Lijkt me niet zo'n slim plan om via een seriele kabel je videofilmpjes naar je pc te sturen :D

Ik zou toch eens iets gaan proberen met die Firewire-poort, daar is firewire tenslotte ook eigenlijk voor bedoeld..

ZOals eerder al gezegd, je pc is idd een dv-bewerker :) Bij mij tenminste wel :D

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ok bedankt voor de tips :)

Hoe heet die kabel die ik nodig heb precies? Firewire A-B ofzo? Want ik moet dus van die kleine poort (zie pic @ TS) naar een normale firewire aansluiting, en mij kennende bestel ik weer de verkeerde kabel |:(

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
die rs232 kabel is alleen te gebruiken voor stills met bijbehorende software die je al noemde, echt niet te moeite van kopen waard. Je kan dan 'foto's' uit je film opslaan op je pc. onzin dus zou ik zeggen, dat kan ook via firewire.

die firewire kabels hebben ze ongeveer overal, maar probeer het eens bij een foto/filmzaak 8).

Zo ongeveer alle camera's hebben een 'kleine' firewireaansluiting dus echt een verkeerde kopen lijkt me niet mogelijk.

bijvoorbeeld hier: http://www.maxpert.nl/ (onder 'kabels', de plaatjes staan erbij)

[ Voor 32% gewijzigd door BuG2FiX op 03-11-2003 13:13 ]

Pagina: 1