[indesign] pre-release naar release versie

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 17:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik zet hem hier neer, omdat dit weinig met graphics te maken heeft, en meer met software zelf.

Ik heb dus nu steeds een Indesign pre-release gebruikt... Nu wilde mijn vriendin een hierin gemaakt bestand op haar school openen. Kwam Indesign (een release versie) met de melding dat deze het pre-release document niet wilde openen.

Dus heb ik ff zitten googelen, en idd, het komt veel voor en Adobe heeft dit express gedaan.

Heel irri. Mijn vraag is dus of niemand misschie een hack heeft voor het omzetten van pre-release naar release. Op Google vond ik niets, en op GoT ook niet :(

Ik heb de bestanden al met de hexeditor bekeken. 1x vers release bestand (nieuw bestand -> opslaan), 1x vers pre-release bestand (idem), en 1x bewerkt prerelease bestand. Ik had gedacht dat ik wel redelijk eenvoudig kon zien waar de verschillen zaten, maar dat bleek toch tamelijk lastig. Tot nu toe heb ik nog niets zinnigs kunnen vinden.

Als iemand een idee heeft... laat het dan weten!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als Adobe het "met opzet" heeft gedaan lijkt het me niet volgens de policy om hier naar een hack te vragen...

:/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 17:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
I know dat het met opzet is. Maar CSS (DVD encryptie) is ook met opzet ontwikkeld, en is ook gewoon "volledig legaal gekraakt"... Je mag toch wel met een hex editor bestanden gaan hacken, niets mis mee (zolang je natuurlijk geen software gaat kraken e.d). Reverse engeneering heet dat. Gebeurt al jaren overal ter wereld (zie bv Samba, AMD in de 486 tijd...).

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 02-11-2003 13:20 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

deepspace,

Hoe vervelend het ook is - dit soort dingen kunnen we helaas niet op GoT toestaan. De kans is namelijk erg groot dat Adobe dit heeft gedaan precies om te voorkomen wat jij nu gedaan hebt - het gebruiken van een pre-release om echt werk mee te doen.

Door je nu te helpen met het proberen te omzeilen van deze beveiliging, maak je de beveiliging van Adobe voor de pre-release eigenlijk ongedaan.

Ik wil je aanraden even een support case te openen bij Adobe om dit probleem op te lossen.

Dit topic is gesloten.