[p2]lagers cpucooler kapot

Pagina: 1
Acties:

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 08:37
ik weet het, er zijn al vele topics over geweest maar die gaan allemaal over p4.

Er staat hier dus een oud pc'tje, een pentium 2, met kapotte lagers van de cpu cooler.
ik heb tot nu toe nog geen nieuwe cooler gevonden, maar die pc moet het gewoon doen.
dus nu is mijn vraag kan ik hem gewoon met die brakke cooler laten draaien zonder dattie doorbrand?
er word nauwelijks iets zwaars op gedraaid, alleen outlook en internet...
dus kan ik hem gewoon tot er een nieuwe cooler is aan laten staan en de temps een beetje in de gaten houden(en hoe warm mag een p2 worden?)?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De meeste slot-1 pentium 2's hebben een kliksysteem waar een standaard 6x6cm ventilatortje oppast. Soms is de fan ook op het heatsink geschroefd. Die kun je gewoon nieuw kopen en erop plaatsen.

Met een brakke cooler zal 'ie vrij warm worden... al zal hij het hoogstwaarschijnlijk wel overleven. Ik denk dat 'ie zo'n graad of 60-70 wordt. Zet anders tijdelijk ff een tafelventilator erop :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door strandbal op 02-11-2003 12:40 ]

Hier stond een dode link.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 23:28

Oceria

I've been in between....

Ook voor de Slot 1 procs zijn nog gewoon nieuwe koelers te krijgen en je zou zelfs de fan eraf kunnen halen en vervangen door een nieuwe. Fanloos draaien raad ik echter niet aan!!
Succes!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• tijntjethf
Oceria schreef op 02 november 2003 @ 12:51:
Ook voor de Slot 1 procs zijn nog gewoon nieuwe koelers te krijgen en je zou zelfs de fan eraf kunnen halen en vervangen door een nieuwe. Fanloos draaien raad ik echter niet aan!!
Succes!
helemaal fanloos is het eigenlijk niet, volgens mij koelt die "betonmolen"(tenminste zo klinkt hij) nog wel iets, je voelt wel iets namelijk

• tijntjethf
maar zal de cooler nu nog genoeg coolen om hem warm te houden?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:20
Zolang de pc stabiel draait koelt ie nog genoeg ja.... :P

Loop ff naar de lokale compu-sjop en haal daar een 6x6 of 4x4 fannetje om hem te vervangen. Sim-pel..... :)

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

tijntjethf schreef op 02 november 2003 @ 12:59:
helemaal fanloos is het eigenlijk niet, volgens mij koelt die "betonmolen"(tenminste zo klinkt hij) nog wel iets, je voelt wel iets namelijk
Wat je anders zou kunnen proberen is de fan eraf te schroeven, en aan de onderkant bevind zich meestal een stikkertje die je los kunt halen. Daar zou je wat kogellagervet of naaimachine olie kunnen proberen op te doen (is bij de as v/d cooler)... ;)

BF2 stats Systemen

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:10
fanloos moet wel kunnen, een boel OEM systemen en de eerste slot 1 systemen waren ook passief gekoeld geloof ik. Ik heb iig passief gekoelde slot 1 pc's gezien, ik geloof de 233 t/m 300 varianten

• tijntjethf
het word nu helemaal vreemd, ik heb de cooler er een keer afgehaald en opnieuw opgezet, en nu doetie het weer helemaal normaal :? :X
ach, hij doet het in ieder geval weer...
Geen idee hoe het komt datie dat geluid dan maakte 8)7

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:25
Wees eens dapper.

Haal de fan er af en test dan je systeem intensief.. Grote kans dat die fan niet noodzakelijk is. (Mijn Celeleron 2 1300 @ 866 gaat ook pasief door het leven..)

• tijntjethf
Matsu_matsu schreef op 04 november 2003 @ 10:10:
Wees eens dapper.

Haal de fan er af en test dan je systeem intensief.. Grote kans dat die fan niet noodzakelijk is. (Mijn Celeleron 2 1300 @ 866 gaat ook pasief door het leven..)
dit zou ik wel willen, maar ik ben er achter gekomen dat er zelfs in de bios nog geen tempmeter te zien is :/
wat is dan een goed programma om het te meten, want motherboard monitor 5 gaf bij een andere pc allemaal slechte temps :?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:06

FlyEragon

Alien Monkeys

Als er geen temp's in de bios worden weergegeven zitten
er waarschijnlijk geen sensoren op het mobo dus kan je
gebruiken wat je wil maar je zal nix meten denk ik.

• tijntjethf
mja, zoiets dacht ik dus ook al dus dat meten kan ik vergeten :P
Pagina: 1