Toon posts:

[Excel 2k] hyperlinks kopiëren

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Excel een tabel met pakweg 500 Items. Nu bestaan twee kolommen uit hyperlinks, alleen zie je in de cel staan "details", en als je dat klikt kom je op een webpagina. Nu wil ik die tabel invoegen in Access, maar dan wil ik dat de hyperlink ook mee gaat. Als ik nu externe gegevens ophaal uit de tabel komt in het veld van Access gewoon "details" te staan en geen hyperlink.
Ik heb geprobeerd om de velden vooraf het type hyperlink te geven maar dat werkt niet. Nu zoek ik eigenlijk een manier om nog binnen Excel de hyperlink zelf in een cel te zetten. Dat kan door rechts te klikken op de cel en dan te kiezen "hyperlink kopiëren". Alleen, ik heb geen zin om dat 500 keer te doen....

Is er een snellere manier?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Kan je dan niet gewoon alle 500 cellen selecteren en dan 'hyperlink kopieren' doen? dat werkt namelijk wel als je bepaalde opmaak op die 500 cellen zou willen toepassen :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer het excelblad eens als een CSV-bestand op te staan...csv kent geen verandereing van waarden, dus met een beetje mazzel zou bij de export naar csv gewoon de typerlink moeten komen te staan. Dan is het nog een kwestie van weer importeren en de juiste kolommem kopieren / plakken

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide tips geprobeerd, zonder resultaat. In het csv bestand komt nog steeds te staat "details" ipv de eigenlijke url.

Als ik een range selecteer heeft Hyperlink geen vervolgmenu meer en kom ik in het scherm hyperlink bewerken. Maar iedere "detail" heeft natuurlijk een andere url. 8)7

Ik ga nog wat proberen met het opslaan als ander type bestand, of anders eens bij weergave opties o.i.d. neuzen. Bedankt voor de tips zover iig. Keep them coming!

edit
Zelfs als ik het in een macro probeer, kopieert de macro toch de tekst en niet de link. :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 15:51 ]

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

Als de hyperlinks gemaakt zijn d.m.v. Invoegen - Hyperlink, kun je hiermee de links van kolom A in kolom B stoppen:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Sub Kopiëer_URLs()

Dim objLink As Object

For Each objLink In Range("A:A").Hyperlinks

Cells(objLink.Parent.Row, 2).Formula = objLink.Address

Next objLink

End Sub

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]