Toon posts:

overload aan mail voor outlook client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Er is een mailadres wat super veel mail opvangt. meer dan 50 mb per dag. Dit zijn ongeveer 2 a 3000 mailtjes per dag. Dit kan ik niet gewoon gaan binnen halen via een outlook client. Hij zal zeker weten na 4 dagen over zijn nek gaan. Zijn hier geen andere oplossing voor?

Seb

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:21

Cis

Zijn het belangrijke mailtjes? Of is het voornamelijk spam?
Ik neem niet aan dat alle 3000 mailtjes dagelijks worden gelezen, laat staan dat er op wordt gereageerd :?

[ Voor 55% gewijzigd door Cis op 02-11-2003 12:15 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sinds wanneer heeft Outlook (dus niet Express) moeite met 50Mb/3000 stuks aan mail? Mijn outlook.pst is op dit moment ruim 600Mb en telt zo'n 10-12000 berichten....nergens problemen mee...het is alleen wenselijk om veel memory te hebben.

Verwijderd

MissingDog schreef op 02 november 2003 @ 12:18:
Sinds wanneer heeft Outlook (dus niet Express) moeite met 50Mb/3000 stuks aan mail? Mijn outlook.pst is op dit moment ruim 600Mb en telt zo'n 10-12000 berichten....nergens problemen mee...het is alleen wenselijk om veel memory te hebben.
wow dat is veel 3kwart is zeker spam :+

Maar volvens mij kan idd wel veel mails aan hoor! alleen wordt het opstarten misschien wat trager...

Verwijderd

Topicstarter
het is mail die zeker bewaart moet blijven en er zit zeker wel wat spam bij maar niet extreem veel. Na een maand draaien zit er dus zeker 1500 mb mail in. de mail moet maximaal een jaar bewaard blijven. Op het moment dat pst meer dan 2000 mb is ben ik bang dat hij na een restart outlook niet meer kan laden. Dit heb ik namelijk wel eens eerder meegemaakt

< de mail word niet dagelijks gelezen >

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 12:28 ]

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:21

Cis

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 12:20:
[...]

wow dat is veel 3kwart is zeker spam :+

Maar volvens mij kan idd wel veel mails aan hoor! alleen wordt het opstarten misschien wat trager...
Ja... 3000 kan outlook nog wel aan. Maar als je elke dag 3000 mail binnenkrijgt, dan heb je na een weekje dus een probleem.
Ook met veel memory gaat 20000+ mail lastig worden.
Persoonlijk denk ik dat er géén oplossing voor een dergelijk probleem bestaat. Wellicht dat Eudora of Pegasus nog wat leuks willen uithalen (40000 mail ipv 20000), maar daar blijft het bij...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:58
Microsoft ondersteund tot 2GB per PST File. Maar het aantal PST files kan je gewoon uitbreiden. Gewoon meerdere PST Files gebruiken moet dit probleem dus oplossen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

MissingDog schreef op 02 november 2003 @ 12:18:
Per dag, dat is nogal anders dan totaal, dat keer 260 werkdagen en je hebt wat het in een jaar doet ;)

Even aangenomen dat je een groot deel van de mail niet gaat lezen, zou ik het groostte deel nooit in een mailclient zetten, maar als losse bestanden op een mailserver laten staan en alleen het deel dat je met je eigen ogen wilt lezen, naar een mail client laten sturen. Als je een bepaald mailtje zoekt kan je altijd met grep i.c.m. de datum van de files zoeken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1