Coax veder splitten

Pagina: 1
Acties:

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28
Situatie
Hoofdaansluiting --> Versterker --> Splitter (voor 4 aansluitingen) --> 4x Einddoos

Nu zijn er 2 aansluitingen bij gekomen en moet ik dus de splitter vervangen.
De huidige splitter is er één van Wisi en er staat bij elke aansluiting 7dB op.
Nu heb ik een aantal verschillende splitters voor 6 aansluitingen gevonden, helaas staan daar andere en bij sommige verschillende dB waarde op.

Inmiddels heb ik (via de search) deze gevonden http://www3.hirschmann.de...ee.php3?mode=show&id=1364 en nu is de vraag of deze geschikt is omdat door al die dB waarde ik niet goed weet welke ik moet gebruiken. Waar moet je nu precies opletten en wat is de invloed van al die dB's.

Ik weet niet wat voor versterker er is gebruikt en hij zit ergens weg gewerkt waar ik niet bij kan komen.
De einddozen hebben allemaal een demping van 1db

[ Voor 3% gewijzigd door CPZ op 02-11-2003 11:56 ]

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
je moet nog een groter blokje hebben, die van hirschmann is voor 5 kabels, 1 in 5 uit....

volgens mij is die waarde de demping van t versterkte signaal per aansluiting, zodat je kan uitrekenen hoeveel je versterker moet kunnen versterken ...

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28
MR_WAZOO schreef op 02 november 2003 @ 14:01:
je moet nog een groter blokje hebben, die van hirschmann is voor 5 kabels, 1 in 5 uit....
Ik denk dat het plaatje niet goed is http://www.hirschmann.nl/...chief/CAI-6-aansluitp.pdf Op de tekening staat hetzelfde model nummer en die heeft meer aansluitingen :?
MR_WAZOO schreef op 02 november 2003 @ 14:01:....
volgens mij is die waarde de demping van t versterkte signaal per aansluiting, zodat je kan uitrekenen hoeveel je versterker moet kunnen versterken ...
Daar gaat het nou net om, ik snap er niks van en ben dus opzoek naar uitleg hoe je dat moet berekenen.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
een decibel is een logaritmische waarde, iedere 3 db verzwakking is een halvering van de sterkte, zo is iedere 3db versterking een verdubbeling (theoretisch) dus. Je kunt dus idd niet zomaar versterkers achter elkaar gaan zetten, dan versterk je dus de verzwakkingen.

Hirchsman is idd een van de betere merken, overigens kun je ook daar op iedere uitgang nog wel redelijk twee tv's aansluiten zonder zichtbaar kwaliteitsverlies (met passieve splitter, de hebben ze ook). doorgaans een kwestie van proberen.

een logische regel; de langste afstanden (kabels) niet splitsen, liever de aansluiting zo dichtbij mogelijk op 1 uitgang bundelen. (ivm weerstand kabel).

bespaar in ieder geval niet op de kabel naar de aanluitpunten, neem een fatsoenlijke diameter afgeschermde kabel (groene of grijze 'dikke' kabel).