Toon posts:

Battlefield 1942, vreemde crashes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb wat problemen met mijn BF1942, hij doet nogal raar. Hij loopt telkens zomaar vast, dat kan gebeuren als ik de map ga laden, net begin met spelen, als ik al 10 min zit te spelen of als ik al een uur zit te spelen, het maakt dus niet uit. Soms lukt het na de vastloper nog om terug te komen naar windows, na heel veel ge-alt-ctrl-delete, maar vaak moet ik ook helemaal mijn computer restarten. En het lijkt ook iets met het spelen met Novastorm (mijn clan) te maken te hebben, of dat nou aan teamspeak ligt of iets anders, ik weet het niet. Maar telken als ik met een stelletje n$'ers ga gamen (bv tijdens een war) loopt hij al meteen vast... Ik heb echt geen idee waar deze kwaal vandaan komt het ging altijd goed, en nu ineens doet hij zo raar (het komt dus niet door 1.5 want het begon al eerder). Het allervreemdste is dus dat het zomaar begon, ik heb het spel nu al ongeveer een half jaar en hij deed het altijd perfect. Ik kan me niet herrinneren dat ik iets heb veranderd waarna hij zo vreemd is gaan doen.

Ik heb al een heleboel geprobeerd:
Bf helemaal uninstallen en opnieuw installen.
Windows opnieuw installeren.
Al mijn drivers opnieuw installeren (moederbord, video- en geluids kaart). Deze zijn dus up-2-date want ik heb de nieuwste van internet afgehaald.

Wat ook nog raar is is dat als ik het opnieuw installeer lijkt het daarna wel allemaal goed te gaan, maar dat probeer ik het de volgende dag weer en dan gaat het weer helemaal hetzelfde.

Mijn systeem:
P3 800mhz (niet overgeclockt)
320 mb SD RAM
ASUS CUV4X-C moederbord
Terratec mistify 440 video kaart, met geforge 4 MX440 chipset, 64 mb.

Windows 98

Hoewel ik niet denk dat het iets met mijn internet connectie te maken heeft, zeg ik toch dat ik ADSL (van Planet) heb :P.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Een virus in trouwens niet uitgesloten, maar ik heb mij systeem al meerdere keren met Norton (ge-update en al) gescand, maar dan kon ik ook niks vinden.

EDIT: Ben niet echt een genie op het gebied van computers dus aub even duidelijk zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 12:03 ]

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Er is een map genaamd logs in je Battlefield folder.

Bv. C:\program files\ea games\battlefield 1942\mods\bf1942\logs

Er staat een .txt file genaad BFlog_'jouw computernaam'. Daarin staat weleens waarom het spel is gecrasht.

offtopic:
Zodeknetters, dat je op dat geval Bf1942 speelt! Moet jij niet een uur wachten als een map laad? Tijd voor een upgrade lijkt mij. Crasht ie ook minder.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Verwijderd

Topicstarter
Er staan in logs geen txt bestanden bij mij, alleen Bflog_SERVER.log

Offtopic: Ja als ik geld had voor een betere computer zou ik die wel kopen ja. Maar het gaat goed hoor ik moet 20 a 30 seconden laden voor 1 map en tijdens het spelen zelf heb ik nergens last van.

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik krijg steeds data differs from server. iemand daar nog een oplossing op ?

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Open die bflog_server.log eens met kladblok en kopieer wat daar staat hierheen.

Ennuh, gooi eens een virusscan/spywarescan over je computer heen. Kan me nog eens herrineren dat iemand iets soortgelijk had (van normaal spel naar crahend spel) en dat door een virus kwam.

[ Voor 55% gewijzigd door L3TUC3 op 02-11-2003 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat er in dat log dingetje:

Version v1.5 BF1942 (Ver:62733/10/14/2003, 11:14)
Log created 2003/11/02:13.02d
--------------------------

SystemInfo:
-----------

Cpu:
Running on Pentium(R) III at 800 MHz
Supports MMX
Supports SSE

Renderer:
Number of adapters:1
Adapter:0
Driver:NVDD32.DLL
Description:NVIDIA GeForce4 MX 440
Product:4 Build:4523
DriverVersion:14:10
VendorId:4318 DeviceId:369 Revision:163
GeForce4 MX detected. Disabling hardware accelerated vertex shaders.
FullScreen Mode
24:8 bit depth buffer
supports pure d3d device. validVersion:0 getSupportedMaxVertexShaderConstants():96 m_d3dCaps->mMinVertexShaderConstants:96
D3D Present parameters
m_d3dpp.BackBufferWidth 800
m_d3dpp.BackBufferHeight 600
m_d3dpp.BackBufferFormat 22
m_d3dpp.BackBufferCount 1
m_d3dpp.SwapEffect 1
m_d3dpp.hDeviceWindow 000007C4
m_d3dpp.Windowed 0
m_d3dpp.EnableAutoDepthStencil 1
m_d3dpp.AutoDepthStencilFormat 75
m_d3dpp.Flags 0
m_d3dpp.FullScreen_RefreshRateInHz 0
m_d3dpp.FullScreen_PresentationInterval 2147483648
FullScreen Mode
FullScreen Mode

(einde log dingetje)

Ok ik zal het nog een keer scannen, ik heb dat al meerdere keren gedaan maar je weet maar nooit.

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

m_d3dpp.FullScreen_RefreshRateInHz 0

Hey, das maf. Hoort zestig te staan ofzo. Nu zou je scherm niet refreshen (dus geen nieuwe beeldjes).

Dis mijn log:

Version v1.5 BF1942 (Ver:62733/10/14/2003, 11:14)
Log created 2003/11/02:15.02d
--------------------------

SystemInfo:
-----------

Cpu:
Running on AMD Athlon(tm) XP 2600+ at 2080 MHz
Supports AMD 3DNow
Supports MMX

Renderer:
Number of adapters:1
Adapter:0
Driver:nv4_disp.dll
Description:NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X
Product:6 Build:5216
DriverVersion:14:10
VendorId:4318 DeviceId:641 Revision:161
FullScreen Mode
supports pure d3d device. validVersion:1 getSupportedMaxVertexShaderConstants():96 m_d3dCaps->mMinVertexShaderConstants:96
D3D Present parameters
m_d3dpp.BackBufferWidth 800
m_d3dpp.BackBufferHeight 600
m_d3dpp.BackBufferFormat 22
m_d3dpp.BackBufferCount 1
m_d3dpp.SwapEffect 1
m_d3dpp.hDeviceWindow 002B01D0
m_d3dpp.Windowed 0
m_d3dpp.EnableAutoDepthStencil 1
m_d3dpp.AutoDepthStencilFormat 75
m_d3dpp.Flags 0
m_d3dpp.FullScreen_RefreshRateInHz 60
m_d3dpp.FullScreen_PresentationInterval 2147483648
FullScreen Mode
FullScreen Mode

Ga eens naar battlefield 1942/mods/bf1942/settings/videodefault.con (openen met kladblok of wordpad) en verander "renderer.allowAllRefreshRates 0" in "renderer.allowAllRefreshRates 1". Kijk dan eens in je ingame videosettings; er zou een nieuw lijstje bij moeten staan. Kies daaruit 800x600x16@60 of 800x600x32@60. Kijk eens hoe dat speelt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat gedaan en nu staan alle resoluties met @ 0 erachter, dus bv. 800x600x32 @ 0 . Is dat goed?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
zeg voordat iedereen zich doodkijkt op een refreshrate..

hoe warm wordt je cpu?
hoe warm wordt je vid kaart?
hoe goed is je geheugen? (memtest)
heb je je pc overclocked?
gewoon wat standaard dingen waar je eens naar zou kunnen kijken

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Um....nee, ik geloof dat jij last heb van de alombekende refreshrate bug. Eventjes searchen op battlefield en refreshrate, er zal wel een fix te vinden zijn. Dit is echter maar minor zoals basieP al zegt.

Ik geloof dat ik dit probleem ook ooit eens heb gehad met mn laptop (P3 1ghz, 512 sdram, 32mb GF2go). Nooit echt gefixed. (Heb nu iets beters).

http://eatech.custhelp.co...g/php/enduser/std_alp.php

Hier heb ik geloof ik iets voor je gevonden:
BF1942 (PC) LOCKUP - Locks up randomly during gameplay

Question
The game Locks up randomly during gameplay. What can I do to avoid this?

Answer
The first thing to check would be to ensure that you meet all of the games minimum requirements. To find out information about your computer use the DirectX Diagnostic Tool. To open this tool, Go to Start and select Run and type dxdiag and press Ok.

If the computer is meeting the requirements make sure that the most recent drivers are installed for both the sound and video cards. Check the card manufacturer's web site for the latest updates or contact your computer manufacturer for assistance.

[Edit: Heb je al gedaan]

When playing make sure that any background applications are closed. Disable or exit any processes in the System Tray (lower right where the clock is). Next use CTRL, ALT, DEL to shut down all of the remaining background processes except for Explorer.

[edit: das alleen voor win9x en ME. Ctrl shift Esc voor w2k en XP. Sluit alle programmas behalbe systray en explorer]

Lock ups can often be sound related. Make sure that the correct device is selected for Audio Playback:
Make sure your sound card is configured properly:
1) Go to the control panel and double click on the Multimedia icon.
2) Click on the Audio tab. Change the Playback Preferred Device to <Your Sound Card>.
3) Click on the MIDI tab. Change the highlighted item to either FM Synth, MIDI Synth, or Music Synth (whichever is available).
4) Click on Apply, the OK or Close.
After this try lowering sound acceleration on the computer.
To lower sound acceleration follow these steps:
1) Left Click on START
2) Left Click on RUN
3) Type "dxdiag" in the box
4) Left Click on OK - This will launch the directX diagnostic tool.
5) Left Click on the SOUND tab
6) Locate "Hardware Sound Acceleration Level" under directX features.
7) Move slider to the second notch from the left. It should read "basic acceleration" after doing so.
8} Left Click on EXIT to return to the desktop

[Edit: Misschien idee]

If the trouble continues, adjust the graphic options in the game to reduce the demand on the computer hardware. Also, lowering the number of Bots and CPU Time given to Bots will help as well.
Aangezien het vrij kort bezig is, gooi ik mijn kansen op de achtergrondprogrammas. Dus ook dat teamspeak achtige geval.

Verwijderd

refreshrates weer op 1 zetten... en daarna opnieuw voor de zekerheid de juiste resolutie met juiste refreshrates in bf menu zelf kiezen en saven.

Wat je ook kunt doen is Battlefield (tijdelijk) in een venster spelen als hij dan crasht geeft hij meestal een msgbox met de precieze foutmelding waar je wat meer mee kunt :) x:\Battlefield dir.\Mods\bf1942\Settings\VideoDefault.con en dan van renderer.setFullScreen 1 een 0 maken.

Als je een crash krijgt met geen msgbox popup van een foutmelding dan is het meestal je refreshrates.

Als dit niet helpt en dan lezend dat je een total freeze krijgt, kan het nog zijn dat je videokaart te warm wordt of dat iets anders een cpu belasting van 100% inneemt.

Misschien is het ook wel je geluidskaart aangezien je het hebt over teamspeak en crashen dan zou ik ff naar de irq's kijken of dat geen conflicten opleverd.

En ff dit doorlezen: Battlefield 1942 faq

Verwijderd

Ik zou oudere drivers van nvidia gebruiken, ik heb namelijk ook vaak problemen met nieuwe drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dat met die geluidskaart kan wel wat zijn, want ik heb nog niet zo lang een nieuwe geluidskaart. Ik heb wel nog wel een paar weken zonder het probleem gegamed maar misschien was dat alleen geluk dat het niet steeds uitviel. Maar ik had laatst weer een crasher en toen kreeg ik dit blauwe scherm:
---------------------------------
Fatale uitzondering 0E op 0028:C001A9B4 in VXD NDIS(01) + 0001E40
De huidige toepassing wordt afgesloten.

*Druk op een toets om de toepassingf af te sluiten
*Druk nogmaals op CTRL+ALT+DEL om de computer opnieuw op te starten. Alle niet-opgeslagen gegevens gaan verloren.

Druk op een toets om door te gaan
---------------------------------
Ik heb dit stukje even op een blaadje overgeschreven dus misschien staat er hier en daar een klein foutje in maar ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Ik heb trouwens al met die achtergrondprogramma's geprobeerd, dat mocht niet helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 16:11 ]

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

In ieder geval geconstateerd dat je refreshrates niet kloppen. Hoeft geen probleem te zijn.

Dat NDIS, hoort dat niet bij een netwerkkaart/protocol?

Heb je onlangs iets met je netwerkkaart/modem gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, mijn netwerkkaart en modem zijn onveranderd...

Trouwens over dat framerate gebeuren als ik het op 1 zet dan heb ik inderdaad een hogere framerate, en ik kan ook op hogere resoluties draaien, maar ik kan de tekst dan niet meer lezen, ik weet niet precies wat er mee gebeurd maar het wordt wel onleesbaar, en ook lijkt de kwaliteit van het beeld achteruit te gaan, het mooie is er gewoon van af. Ik zal nog eens goed kijken en het vergelijken met de maps die ik nu vaak speel, want ik had het in een map die ik niet zo vaak meer speel en ik weet dus niet meer zo goed hoe het er daar uit zag :S. Dat hoor je dus nog wel. In ieder geval kan ik dan geen text meer lezen en dat is vrij irritant.

EDIT: Inderdaad, ook de map Invasion of the Philippines die ik nu vaak speel, ziet er gewoon niet mooi uit, de text is onleesbaar en ook de randjes zien er erg lelijk uit, het lijkt wel alsof er om de pixels aan de randjes van bv de handen een zwart randje komt, en emm.... Nou ja het ziet er gewoon minder mooi uit weet niet hoe ik dat uit moet leggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 21:12 ]

Verwijderd

Andere spellen zien er wel goed uit en kun je wel voor langere tijd spelen?

En als je geen text kunt lezen dan heb je waarschijnlijk Anti Aliasing aanstaan, kun je dan beter uitzetten voor Battlefield.

Waarom draai je eigenlijk Windows 98, ik zou XP doen :P Misschien zijn het wel je videodrivers (welke heb je nu?) of als je deze symptonen in andere spellen ook krijgt zal er wel iets kapot zijn aan je videokaart (dan moet je ff kijken of je een mogelijkheid hebt om je videokaart in een andere pc te testen).

btw, wel een erg basic systeempje voor Battlefield, misschien is dat het wel :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu versie 45.23 van de NVIDIA Geforce drivers voor win9x-ME, maar die gebruik ik ook al wat langer, dus ik denk ook niet dat dat het zal zijn.

Ik heb vanavond trouwens weer een clanwar en dan kan ik nog eens goed naar de crashes kijken aangezien het vooral dan optreedt. En ik heb al een paar dingetjes veranderd nu, we zullen wel zien hoe het gaat.

EDIT: Ik heb toch wel problemen met andere games, ik zat net de Call of Duty demo te spelen en toen kreeg ik dezelfde soort crash, dus we moeten nu naar mijn PC in het geheel kijken in niet meer naar alleen BF1942... Man ik wordt gek van die crashes steeds...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 17:18 ]

Pagina: 1