Problemen met Audigy 2

Pagina: 1
Acties:

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-02 19:25
Hallo mensen.

Ik heb een beetje heel erg vervelend probleem. Heb gisteren een Audigy 2 kaart gekocht (OEM, zonder driver CD) en heb na uren lang zoeken een beetje drivers kunnen vinden voor deze kaart (kut Creative.... waardeloze driver support, alleen maar upgrades, geen complete driver packs zoals nvidia/ATi).

Maar anyway.... ik heb wel eens gehoord dat Creative kaarten onstabiel werken in combinatie met een VIA chipset. Ik heb namelijk een ASUS A7V-E movo met VIA (KT133A geloof ik, weet 't niet zeker) chipset.
Nou heb ik een spel waarmee ik steeds hetzelfde probleem kon recreëren, door simpelweg het spel te openen en dan liep hij steeds vast. Ik dacht dat het misschien ook aan m'n video kaart lag, omdat die in het begin ook problemen gaf (zeer onstabiele driver). Heb een GeForce 2 MX-440 PCI (geen AGP dus). Maar dat is niet zo belangrijk, ben van plan maandag een Radeon 9600XT te kopen, dus dat PCI kaartje gaat maandag de deur uit.

Maar om weer terug te komen op die geluidskaart, dat spel bleef steeds hangen met een constante piep door de speakers heen (alsof een .wav bestandje vastliep). Toen deed ik voor de gein 's een ander geluidskaartje erin (zo een kaart met een C-Media AC97 codec), en ja hoor, toen deed dat spel 't wel gewoon.

Nu vraag ik me af waar dit aan kan liggen. Kan het zijn dat ik geen goeie drivers heb voor m'n Audigy 2? Of is het inderdaad zo dat Creative kaarten gewoon heel slecht werken in combi met een VIA chipset? Of ligt het heel ergens anders aan?

Please help!!!

dit is mijn systeem:

AMD Duron 1300
ASUS A7V-E mobo
512 MB 133 MHz SDRAM (ingesteld in m'n bios op 100 MHz, voor extra stabiliteit).
GeForce 2 MX-440 64 MB SDRAM PCI
Creative SoundBlaster Audigy 2
Windows XP Professional

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.georgebreese.com/net/software/#PCI
probeer deze patch eens. (pci latency patch for via chipsets)
en anders diegene die er boven staat. :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Sakete
hey dank je.... het lijkt te helpen.... dat spel crasht tenminste niet meer continu, en m'n computer is tot nu toe ook niet blijven hangen.
alleen hapert dat spel wel.... maar dat is denk ik door mijn gare videokaart (ik speel Enter the Matrix). Maar morgen haal ik ff een Radeon 9600XT.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Zelfs een oem versie hoort een cdtje bij te zitten...

Zo heb ik mijn audigy 2 (met cd) voor 89 bij de paraddigit vandaan, en ik weet uit ervaring dat het zonder cd erg moeilijk is om aan drivers te komen (ze bieden enkel updates aan bij creative)...

Ik kaneen kopietje voor je maken als het mag...

• Sakete
bedankt voor het aanbod, maar ik heb deze kaart gisteren gekocht, en ik heb 8 dagen omruil/geld terug garantie, mits onbeschadigd uiteraard. en de originele verpakking is gewoon een anti-statisch zakje, dus lekker makkelijk.
ik ga terug, vraag m'n geld terug, en ga naar de winkel ernaast, voor dezelfde prijs, 79 urries.
hun hebben vast wel een driver cd erbij :)

greetings!

Verwijderd

hoord er idd gewoon een driver cd er bij te krijgen en een game(midi) poort op een bracket.
bij de retail versie zit meestal nog wat extra showcase software met een 1 of 2 games en een audio kabletje.
dat is het enige verschil.

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 19:31
Vind zelf de support van creative wel goed aangezien het zelf kijkt of er nieuwe dingen zijn voor jou apperatuur. :/ (auto update) Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen met creative spullen gehad gelukkig.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mjah, zolang dat auto update werkt is het idd prima. Maar ik moet toegeven dat de support van creative niet echt overtuigend goed is... Ik bedoel; het is mogelijk om met de drivers van de audigy 2 het geluid van de audigy 1 een stuk te verbeteren... Maar doen ze dat: Nee hoor, koop maar gewoon een nieuwe, en zoek het dan maar uit...
Pagina: 1