Toon posts:

beste cdrom speler

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
aangezien mijn cdrom speler naar zijn grootje is moet ik een nieuwe kopen :(

wat is de beste cdrom speler voor ongeveer 100 ballen (mag 25 piek meerzijn, liever niet :) )

affreey, lite-om, creative enz....

alvast bedankt!

Verwijderd

'k heb goede ervaringen met ASUS. Erg snel en betrouwbaar. Zelf heb ik een Plextor, maar die is iets boven je budget geloof ik...

Verwijderd

ik heb zo'n phlips 48x nu al een tijdje en hij bevalt me prima kost iets van 120 piek.

Verwijderd

Ik heb twee Aopens van 40 en 48 speed, die 40x zal ook te koop zijn rond die 100.-, en ben zeer tevreden, vooral in combinatie met de writer.

Verwijderd

Ik heb zelf de AOpen 48x maar weer naar de winkel (DES) teruggebracht.
Waar ik me vreselijk aan zat te ergeren is die hoge fluittoon die de speler produceert.
Niet alleen op volle snelheid maar ook als ik gewoon een audio cd aan het spelen was.

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07-2025

VDM

Maakt het uit of je een IDE of SCSI cdrom hebt ???

• Sander|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-04 17:01
Het voordeel van de Asus spelers vs die van Aopen is dat de DAE (Digital Audio Extraction) van de Asus veel beter (sneller) is. Als DAE belangrijk is zeker de Asus nemen.

• jpm.lensen
  • Laatst online: 29-08 18:37

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ik heb nu een asus 40x

ik heb oook nog een teac 32x is ook perfect

ik had een 48x van Philips, maar de 1e overleed erg snel, en de 2e werkte oook niet echt perfekt! dus toen maar asus
in de philips zit trouwens nix van Philips, daarom doet hij het ook zo bagger, ik had hem opengesloopt!

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• FatalError
  • Laatst online: 13:24
Ik heb ook een TEAC 32X cd-rom speler en, na een firmware update, doet ie het heel erg goed.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
Maakt het uit of je een IDE of SCSI cdrom hebt ???
Voor normaal gebruik niet heel erg (SCSI belast het systeem iets minder). Als je on the fly (cd2cd) cd's gaat bakken met een SCSI recorder is het systeem wat stabieler (zeker bij hogere brandsnelheden 8x 12x)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Die Kenwood multibeam is de ALLERBESTE cd-rom speler, 72speed.

• hjs
  • Niet online

hjs

maar er buiten het budget dus die kenwood,
ik heb ook een asus 40x en bevalt prima.

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

'k heb een afreey 50X IDE
100 piek ofzo heb je er wel 1 (misschien wel minder)
wel een goed ding

iemand 35 speed digital audio extraction gezien? (well, i did :) :) :) :))

Verwijderd

cheapo's natuurlijk is de beste speler de PLEXTOR..

Verwijderd

Topicstarter
aha! bedankt allemaal.

ik denk dat de aopen/asus 48 speed de beste is (die werd het meest genoemd)

zit er bij de plextor 40x scsi een scsi kaart?

en ranzige pad:
ik weet wat het beste is, maar dat geld heb ik niet, en ik ben geen cheapo!!!!!!!

nog meer ervaringen zijn altijd welkom!!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
nee (plextor heeft geen scsi kaard erbij, zou ook een beetje stom zijn, scsi kaart gaat gemiddeld langer mee als cd-rom)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb gehoord (niet persoonlijk :)) dat die asus apparaten nogal veel lawaai maken. Die afreey 50x van mij die maakt niet veel lawaai (mijn mening...weet niet wat anderen ervan denken).

Plextor is op zich de beste keus, maar dan moet je toch wel 215 gulden neerleggen (heb ik vanmiddag ff gevraag bij mijn pc-boer), en dan heb je nog geen scsi kaart van ongeveer 100.

die afreey kost 105 gulden bij wederom mijn pc-boer. Valt mee (weer mijn menig)

Verwijderd

Ik heb een creative 48 speed, maar dat ding is dus zwaar klote. Leest zelfgeknutselde cd's vaak niet of loopt gewoon vast.

Koop dat ding dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
bedank RDB (voor het vragen bij je poeterboer)

ik heb bij mijn pa een Afreey (d8 ik) 56x en dat ding stijgt op, maakt dus heel veel lawaai. het is een moeilijke zooitje met cdrom spelers.... :(
Pagina: 1