[XP]Windows update software start niet

Pagina: 1
Acties:

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 17:41
Ok ik zit op een Win XP home pc en ik kan geen updates meer downloaden. Hij blijft steken bij dit bericht :

Bezig met zoeken naar de nieuwste versie van de Windows Update-software...

Afhankelijk van de verbindingssnelheid kan dit een paar minuten duren. In deze tijd kunt u een of meer beveiligingswaarschuwingen ontvangen. Bekijk elke waarschuwing om te controleren of de inhoud is ondertekend door Microsoft en klik vervolgens op Ja om de software te installeren.

Ik kan dus niet eens naar updates zoeken hij blijft hier staan. Als ik dan afbreek en dan terug naar die pagina ga krijg ik wel zoeken naar updates en als ik daarop klik krijg ik dit bericht :

De windows update site is nog niet volledig geladen.
Klik op OK als u wilt blijven wachten.
Klik op annuleren als u de site opnieuw wilt laden.

Als ik dan op ok druk krijg ik hetzelfde bericht terug en als ik op annuleren druk krijg ik het eerste venster weer.

Op een ander pc in hetzelfde netwerk werkt de update perfect.
Ik heb ook al een virusscan op mijn systeem losgelaten maar die heeft ook nix gevonden.

Twee weken geleden kon ik wel nog updates downloaden en ik heb geen software firewall geinstalleerd.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

lees eerst rustig dit uit de FAQ door. Windows Operated Systems - FAQ

Mocht dit niet willen post dan wat je geprobeerd hebt. Dan kunnen we proberen je verder te helpen.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Windows XP / Windows Update troubleshoot guide:
http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_update.htm

• Letsnow
mutsje schreef op 02 november 2003 @ 13:44:
lees eerst rustig dit uit de FAQ door. Windows Operated Systems - FAQ

Mocht dit niet willen post dan wat je geprobeerd hebt. Dan kunnen we proberen je verder te helpen.
In de faq staat iets over win update dat niet verder gaat dan 0% maar bij mij geraakt hij zelfs niet aan 0%

Verwijderd

Firewall?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

• Letsnow
Ok ik heb het gevonden waarom het niet werkt. Iets met mijn pop up blokker. Heb die uitgezet en nu wilt hij wel weer. Wel raar want ik gebruik die al sinds altijd en ineens kan ik niemer op update page terwijl dat vroeger wel ging.
Pagina: 1