Internet onderbreken op Server vanaf andere Pc in Netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Situatie:
|Modem|>> |Server/tevens WS1|>> |WS2|

Mijn broertje zit nogal té vaak op mijn Pc te online-gamen (WS1), waardoor ik er niet op kan. Simpel eraf schoppen kan niet, is volgens me ouders niet echt sociaal; dus dan moet het maar wat socialer.

Ik moet dus op één of andere manier de LAN-verbinding voor mijn Internet zien te onderbreken van de Pc waar me broertje op zit (wat dus tevens de server is waar Internet binnen komt). En dat moet ik zien te onderbreken vanaf WS2. Dan gaat 'ie vanzelf wel eraf met de gedachte dat Internet eruit ligt.

Ik dacht er dus aan om ff simpel die I-net NIC te onderbreken in het Configuratiescherm. Maar hoe kom ik daar vanaf een andere Pc?

WS1/Server = Windows XP
WS2 = Windows NT4.0

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 02-11-2003 10:57 ]

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:29
welke windows versie draai je op de pc's
win2k, winxp, win2k3, win98???

als het win2k of hoger is zou je het met terminal services moeten kunnen.

[ Voor 38% gewijzigd door mrfatmen op 02-11-2003 10:56 ]

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Daar kom je met behulp van VNC
staat ook een stukje over in de faq als ik me niet vergis :)

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Silent Thunder
Mr-FaTMeN schreef op 02 november 2003 @ 10:55:
welke windows versie draai je op de pc's

win2k, winxp, win2k3, win98???
Sorry, vergeten te vermelden:

WS1/Server = Windows XP
WS2 = Windows NT4.0

• Silent Thunder
Haco schreef op 02 november 2003 @ 10:56:
Daar kom je met behulp van VNC
staat ook een stukje over in de faq als ik me niet vergis :)
Heeft hij dat dan niet in de gaten op WS1? Want als ik met VNC die andere Pc ga 'beheren' (zoals ze dat noemen); moet ik natuurlijk niet zijn muis en toetsenbord overnemen als ik in het Configuratiescherm bezig ben. ;)

Enige wat hij moet merken is dat gewoon opeens de LAN-verbinding onderbroken is. (Hij weet zelf toch niet hoe die weer ingeschakeld moet worden).

• ascona
  • Laatst online: 14-02-2022
instaleer netlimmiter dan kunnen jullie gewoon bijde verder internetten

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 11:00

Swerfer

Hmm...

Gebruik terminal services. Werkt prima zonder dat je broertje het merkt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

alsof dat sociaal is :X
maar waarom niet gewoon zijn ip blokken in je firewall?

o wacht ik zie nu dat die pc ook meteen je "server" is.

[ Voor 27% gewijzigd door Erkens op 02-11-2003 11:22 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:30
misschien botte oplossing maar kabeltje eruit trekken? of je ouders overtuigen dat het JOU computer is?

Strava | AP | IP | AW

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Silent Thunder schreef op 02 november 2003 @ 11:03:
[...]

Heeft hij dat dan niet in de gaten op WS1? Want als ik met VNC die andere Pc ga 'beheren' (zoals ze dat noemen); moet ik natuurlijk niet zijn muis en toetsenbord overnemen als ik in het Configuratiescherm bezig ben. ;)

Enige wat hij moet merken is dat gewoon opeens de LAN-verbinding onderbroken is. (Hij weet zelf toch niet hoe die weer ingeschakeld moet worden).
bij linux merk je er niets van :) , ik weet niet hoe dat bij windows is though :?

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Silent Thunder
ascona schreef op 02 november 2003 @ 11:15:
instaleer netlimmiter dan kunnen jullie gewoon bijde verder internetten
Jah, maar het Internet van WS1 moet juist ff eruit. Ik snap jouw zin even niet.
Swerfer schreef op 02 november 2003 @ 11:18:
Klinkt veelbelovend. :P Is het gewoon iets wat je op beide Pc's moet installeren? Ik neem aan dat het geen programma is, maar iets wat in Windows zit. En hoe benader je die service dan?
Da Monkey schreef op 02 november 2003 @ 11:21:
misschien botte oplossing maar kabeltje eruit trekken? of je ouders overtuigen dat het JOU computer is?
Nou jah... ze weten wel dat het mijn systeem is. Maar ze vinden het zielig ofzo dat hij er gene heeft, dus gaat 'ie wel eens erop; maar het probleem is dat hij dan vervolgens te lang eraan zit. Krijg 'em dan ook niet eraf. Heb dat ook al eens aangekaart, maar één of andere manier gaat 'ie zo zeuren dat hij weer gelijk krijgt. Maar ik heb geen zin in dat eindeloos gemiep met me ouders elke keer over die Pc. ;) Dus moet het maar ff zo. En zo leer ik er ook nog van. ;)
Haco schreef op 02 november 2003 @ 11:46:
[...]

bij linux merk je er niets van :) , ik weet niet hoe dat bij windows is though :?
Hmm, wellicht kan iemand dat nog bevestigen...

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 02-11-2003 12:39 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Silent Thunder schreef op 02 november 2003 @ 12:35:
Nou jah... ze weten wel dat het mijn systeem is, maar ze vinden het zielig ofzo dat hij er gene heeft dus gaat 'ie ook wel eens erop; maar het probleem is dat hij dan vervolgens te lang erop zit. Krijg 'em dan ook niet eraf. Heb dat ook al eens aangekaart, maar één of andere manier gaat 'ie zo zeuren dat hij weer gelijk krijgt. Maar ik heb geen zin in dat eindeloos gemiep met me ouders elke keer over die Pc. ;) Dus moet het maar ff zo. En zo leer ik er ook nog van. ;)
je kan altijd een account maken voor je broer welke je limiteerd kwa tijd, dus gewoon 1 uurtje per dag max ofzi :P
het is tenslotte jouw pc, laat hem dan een eigen pc kopen ofzo?
Hmm, wellicht kan iemand dat nog bevestigen...
als je weet hoe kan je ook eenvoudig onder linux zien dat een ander bezig is, gewoon bij de processen kijken ofzo als je het met w niet ziet.
Dit is ook zo bij windows als ik me niet vergis. (als in met Terminal Services)
Overigens had windows niet iets van een simpel telnet servertje waarmee je commandline commando's kon geven?
een simpele ipconfig /release is dan voldoende :)

• Silent Thunder
Erkens schreef op 02 november 2003 @ 12:40:
Dit is ook zo bij windows als ik me niet vergis. (als in met Terminal Services)
Overigens had windows niet iets van een simpel telnet servertje waarmee je commandline commando's kon geven?
een simpele ipconfig /release is dan voldoende :)
Hmmm, interessant.. :P

Release is vrijgegeven. Wat moet ik me dan voorstellen wat ermee gebeurd dan? Als ik opgeeft dat dat moet gebeuren bij 192.168.0.1 (ik zeg maar wat).

En het kan dan ook weer gereversed worden door de desbetreffende LAN-verbinding op de server in te schakelen? Of moet ik dan weer een nieuw IP aanvragen?

[ Voor 32% gewijzigd door Silent Thunder op 02-11-2003 14:48 ]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Silent Thunder schreef op 02 november 2003 @ 12:35:
[...]

[...]

Klinkt veelbelovend. :P Is het gewoon iets wat je op beide Pc's moet installeren? Ik neem aan dat het geen programma is, maar iets wat in Windows zit. En hoe benader je die service dan?

[...]

[...]
Ik ga effe uit van een engelse windows versie...

Ga naar control panel -> system -> remote en vink 'Allow users to connect remotely to this computer'

Daarna kan je op afstand die computer benaderen. Dit kan vanuit start -> all programs -> accessories -> communications -> remote desktop connection.

Kies dan wel een user met administrative rechten en in ieder geval een andere username als waar je broertje mee inlogt.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Silent Thunder
Swerfer schreef op 02 november 2003 @ 13:18:
[...]

Ik ga effe uit van een engelse windows versie...

Ga naar control panel -> system -> remote en vink 'Allow users to connect remotely to this computer'

Daarna kan je op afstand die computer benaderen. Dit kan vanuit start -> all programs -> accessories -> communications -> remote desktop connection.

Kies dan wel een user met administrative rechten en in ieder geval een andere username als waar je broertje mee inlogt.
De Pc op afstand waarmee ik dan mee moet doen heeft Win NT4 als OS. Daar zie ik niks staan van Remote Desktop Connection oid.

Ten tweede: word daarmee je toetsenbord en/of muis overgenomen? In dat geval is het dus niet geschikt, aangezien dat meteen opvalt en ik die Internet verbinding tijdelijk plat moet krijgen zonder dat hij er wat van merkt als 'ie erop zit. Zie ook me post van 11:03.

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 02-11-2003 13:50 ]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Silent Thunder schreef op 02 november 2003 @ 13:49:
[...]

De Pc op afstand waarmee ik dan mee moet doen heeft Win NT4 als OS. Daar zie ik niks staan van Remote Desktop Connection oid.

Ten tweede: word daarmee je toetsenbord en/of muis overgenomen? In dat geval is het dus niet geschikt, aangezien dat meteen opvalt en ik die Internet verbinding tijdelijk plat moet krijgen zonder dat hij er wat van merkt als 'ie erop zit. Zie ook me post van 11:03.
Je kan op internet een terminal services client downloaden.

Tevens log je in als de user die je zelf kiest. je neemt geen muis en toetsenbord over. Je bent gewoon tegelijk bezig, en je ziet de desktop behorend bij de user waarmee je hebt ingelogt...

Ik gebruik dit zeer regelmatig om op afstand (over lan en internet) mijn computers te beheren.

• Silent Thunder
Swerfer schreef op 02 november 2003 @ 15:11:
[...]

Je kan op internet een terminal services client downloaden.

Tevens log je in als de user die je zelf kiest. je neemt geen muis en toetsenbord over. Je bent gewoon tegelijk bezig, en je ziet de desktop behorend bij de user waarmee je hebt ingelogt...

Ik gebruik dit zeer regelmatig om op afstand (over lan en internet) mijn computers te beheren.
Ik heb 'em gedownload en geïnstalleerd. Maar als ik vervolgens van WS2 (NT4) ga connecten naar de Server dan meld 'ie server zich af en komt hij in dat inlogscherm waar je zeg maar op die profielen kan klikken om te beginnen.

Opzich kan ik dan de Pc besturen enzo, maar de server moet gewoon doorgaan met wat 'ie aan het doen was; zichzelf niet gaan afmelden. Ik wil het eigelijk zo hebben dat als iemand achter die server zit; dat 'ie het nog niet eens merkt dat ik connect naar zijn desktop.

Wat is er nog niet goed?

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 02-11-2003 19:36 ]

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
misschien probeer je onder dezelfde account in te loggen?

Verwijderd

Ik kan met radmin via telnet gewoon ipconfig /release doen, je kan radmin gewoon hidden installeren geen tray icon etc.

Verwijderd

Installeer Dameware op je server dan kun je met behulp van een remote command prompt zo'n ipconfig /release doen of je kunt via het services menu in Dameware een of meerdere services stoppen die zorgen voor je internet verbinding.
Ook kun je met Dameware een process killen (bijv. de game zelf, dan lijkt het dus net of 't ding crashed).

• Silent Thunder
sjoerdb schreef op 02 november 2003 @ 19:39:
misschien probeer je onder dezelfde account in te loggen?
Nope. Ik log in op een ander account.
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 19:54:
Ik kan met radmin via telnet gewoon ipconfig /release doen, je kan radmin gewoon hidden installeren geen tray icon etc.
Radmin heb ik al geinstalleerd op beide Pc's. Maar ik wou nog ff wat over dat commando weten zoals ik hierboven al vroeg.

Release is vrijgegeven. Wat moet ik me dan voorstellen wat ermee gebeurd dan?

En het kan dan ook weer gereversed worden door de desbetreffende LAN-verbinding op de server in te schakelen? Of moet ik dan weer een nieuw IP aanvragen? En kan dat zomaar bij alle providers?

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 02 november 2003 @ 20:14:
[...]

Nope. Ik log in op een ander account.

[...]

Radmin heb ik al geinstalleerd op beide Pc's. Maar ik wou nog ff wat over dat commando weten zoals ik hierboven al vroeg.

Release is vrijgegeven. Wat moet ik me dan voorstellen wat ermee gebeurd dan?

En het kan dan ook weer gereversed worden door de desbetreffende LAN-verbinding op de server in te schakelen? Of moet ik dan weer een nieuw IP aanvragen? En kan dat zomaar bij alle providers?
op ws1 ipconfig /renew

• Silent Thunder
Hmm... okeej.

Maar me interne LAN werkt op dat moment wel nog? Of is dat dan ook plat?

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 02 november 2003 @ 20:46:
[...]

Hmm... okeej.

Maar me interne LAN werkt op dat moment wel nog? Of is dat dan ook plat?
Als je die van je internet netwerkkaart released niet nee.

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 20:51:
[...]

Als je die van je internet netwerkkaart released niet nee.
Dus bijvoorbeeld: ipconfig /release "Lan-verbinding 2" ?

[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 02-11-2003 21:14 ]

• Petzl
  • Laatst online: 05-08 20:57
plaats een router .... kan je steeds anderen blokkeren

Verwijderd

Is die WS1 helemaal up to date?
Zoniet dan zou ik eens googlen naar RPCDCOM.exe O-)

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 21:59:
Is die WS1 helemaal up to date?
Zoniet dan zou ik eens googlen naar RPCDCOM.exe O-)
De laatste Windows Updates enzo zitten erop als je dat bedoeld.
Waarom vraag je dat; en wat is RPCDCOM.exe ? :)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:42

Valkyre

Kitesurf FTW!

of je maakt van die NT bak een server is misschien makkelijker, en dan blok je gewoon zijn ip

iRacing Profiel

• Silent Thunder
Jah dat zou ook kunnen. Alleen is het 'geografisch' gezien niet zo handig, aangezien die XP-bak het dichtst bij de kabelmodem staat. Die NT-machine staat op me kamer. Dus met de kabels zou dat dan niet uitkomen. In ieder geval omslachtig..

Maar wat word er bedoeld met RPCDCOM; en waarom heeft dat betrekking op mij? :P

[ Voor 85% gewijzigd door Silent Thunder op 03-11-2003 08:37 ]

• Silent Thunder
Silent Thunder schreef op 02 november 2003 @ 23:38:
Maar wat word er bedoeld met RPCDCOM; en waarom heeft dat betrekking op mij? :P
^^^ Weet iemand deze? ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Silent Thunder op 03-11-2003 19:47 ]

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
in een dos box

reboot -i en dan even sturen naar jouw pc. :-)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Swerfer schreef op 02 november 2003 @ 11:18:
volgens mij haal je Terminal Server en Remote Desktop door de war

TS is alleen op een server versie van Win2k/Win2k3 beschikbaar en kan je een nieuwe sessie starten gebruik makend van de resources van de server waar je op aanlogd.

RD is een windows XP variant waarmee je een 'bestaande' sessie kan overnemen en de andere sessie locked.....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1