Zalman CNPS7000A-AlCU en Q-fan

Pagina: 1
Acties:

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 11:29
Weet iemand of de functionaliteit van Q-fan nut heeft icm met een Zalman CNPS7000A-AlCU.

Ik heb mijn Fan mate op max staan en draait nu op +/- 1900 rpm en mijn cpu is 25 graden. Dit is bijna hetzelfde als mijn standaard boxed cooler. Vind het dus nogal tegenvallen. En wat het geluid betreft ... Mijn HD's maken echt veel herrie dus ik merk het niet of mijn Cpu cooler nou echt stiller is.

Op wat voor ratio moet ik hem zetten dan ? hij staat nu op 11/16 met mijn Fanmate op max. Dus mijn vraag is wat nu de beste configuratie is om die zalman het beste tot zijn recht te laten komen.

mijn specs:

Intel Pentium 4HT, 3000 MHz (3.75 x 800) + Zalman CNPS7000A-AlCU
Asus P4C800 Deluxe (BIOS 1011)
2 x 512 Twinmos PC3200
Ati Radeon 9700 Pro
60 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100 IBM Deskstar
120GB, 7200 RPM Ultra-ATA/133 Maxtor DiamondMax Plus 9 (op Promise)
LITE-ON LTR-48125S (48x/12x/48x CD-RW)
MATSHITA DVD-ROM SR-8588 (16x/48x DVD-ROM)
Antec 1080AMG Plus Case
Windows XP Pro SP1

Ik heb ook een leuke computer..

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Je zalman kan ook op 2500 rpm draaien. Zal dus wel een verschil geven. En als je gaat overklokken zal de temp minder hard stijgen. En dat jij niet hoort dat het stiller is dat is toch echt niet de fout van die zalman. Daar had je zelf eerder over na moeten denken.

• Tranzy
DUH !

Ik geef alleen maar aan dat ik door het geluid van mijn HD's nou niet kan bepalen of mijn Zalman stiller is.

Verders had ik gedacht dat die zalman standaard al koeler zou zijn ... Maar mijn vraag gaat over die Q-fan van Asus ... Moet die nou uit staan om en die Zalman lekker zijn werk laten doen of niet...

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:15

sphere

Debian abuser

Als ik jou was, zou ik eens een keer booten zonder dat je HDDs zijn aangesloten. Kan je meteen uitvissen of je HDDs echt luidruchtig zijn, of toch je Zalman (onwaarschijnlijk). In ieder geval is het verschil dan vast te stellen en kan je vast ook zelf besluiten of Q-fan nut heeft.

Ik dacht trouwens dat die Diamond Max9 serie redelijk stil was. Misschien schopt alleen je Deskstar herrie?

offtopic:
Volgens mij is de CNPS7000A-AlCu voor AMDs, dus zal lastig passen op een Pentium :?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Je kan nog makkelijk oc'en, daar is die zalman goed genoeg voor. Verder kun je niet veel klagen over de temperatuur want 25 graden is gewoon ERG weinig. Je kunt dus ook nog de zalman op de laagste stand zetten, want zelfs dan koelt hij nog enorm goed.
Waarom heb je eigenlijk Q-fan icm de fanmate? Als je Q-fan gebruikt is die fanmate imho een beetje overbodig en het scheelt weer een beetje ruimte (uitzicht :) )

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-07 21:52

NielZ

Casual

sphere2 schreef op 02 november 2003 @ 10:52:
Als ik jou was, zou ik eens een keer booten zonder dat je HDDs zijn aangesloten. Kan je meteen uitvissen of je HDDs echt luidruchtig zijn, of toch je Zalman (onwaarschijnlijk).
(...)
offtopic:
Volgens mij is de CNPS7000A-AlCu voor AMDs, dus zal lastig passen op een Pentium :?
De 7000A heeft een Socket 478, 462 en 754 aansluiting. Past altijd. ;)

Je kunt ook je computer op Stand By zetten. Bij mij blijven de fans dan draaien, maar stoppen de HDD's. Net wat makkelijker. :)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 15:12
tranzy, hoe warm is jou kast temperatuur?, want je processor kan nooit onder kast temperatuur komen, met wat van lucht koeling dan ook.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04

Meneer aard

Porsche rulez!

M1lamb3r schreef op 02 november 2003 @ 13:17:
tranzy, hoe warm is jou kast temperatuur?, want je processor kan nooit onder kast temperatuur komen, met wat van lucht koeling dan ook.
Tuurlijk wel, als je een buis hebt (voor de wasdroger of sow) en je doet aan het begin van de slang een fan en steekt het naar buiten zodat het koude lucht kan aanzuigen moet het wel lukken.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Tranzy
Mijn kast temperatuur is 26-27 graden. Heb nu Q-fan uit staan. En het is idd de deskstar die herrie maakt.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Tranzy schreef op 02 november 2003 @ 18:48:
Mijn kast temperatuur is 26-27 graden. Heb nu Q-fan uit staan. En het is idd de deskstar die herrie maakt.
Das natuurlijk gods onmogelijk ;) :+ Hoe kan je CPU nu met luchtkoeling OOIT koeler zijn dan de rest van je case? :+ (ja met bovengenoemde wazige buis principe eventueel wel). Waarschijnlijker is dat t andersom is, en je cpu 27 is... Idle dan, zodra je m gaat stressed gaat ie wel omhoog hoor ;) Heus wel, draai dr maar es Prime95 overheen een uurtje >:) :P

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Als je bios zegt dat je cpu 25 graden is, is de uitlezing van de sensor zo brak dat ie ook niet ziet dat ie koeler is dan met een boxed koeler maar dat is ie heus wel :)
Verder zou ik die niet en de fanmate en q-fan geruiken. Zodirect krijgt ie nog minder dan 5v en valt je koeler misschien wel uit. Als ik jou was zou ik de fanmate helemaal aanzetten en als het goed is draait ie dan niet meer dan 1400RPM. Dat lijkt me stil zat. Dat je hdd's veel geluid maken daar kan je cpu cooler niks aan doen he :P

• Tranzy
Caesartje schreef op 02 november 2003 @ 18:51:
[...]

Das natuurlijk gods onmogelijk ;) :+ Hoe kan je CPU nu met luchtkoeling OOIT koeler zijn dan de rest van je case? :+ (ja met bovengenoemde wazige buis principe eventueel wel). Waarschijnlijker is dat t andersom is, en je cpu 27 is... Idle dan, zodra je m gaat stressed gaat ie wel omhoog hoor ;) Heus wel, draai dr maar es Prime95 overheen een uurtje >:) :P
oops .. scheelt een graadje maar de CPu is idd warmer als het mobo (en niet Case dus).

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/itholen/temps.jpg

Dit is met Fanmate helemaal open en Q-fan op 11/16

uhum ..sorry voor de grote pic :+

[ Voor 8% gewijzigd door Tranzy op 03-11-2003 16:42 ]

Pagina: 1