Toon posts:

Pc doet het niet meer: voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisterenavond heb ik even zitten internetten, ben naar beneden gegaan en PC aanlaten staan, kom weer boven: PC helemaal uit ook de monitor die op een aparte voedingskabel zit. Stop bleek door geslagen te zijn. Zaakje los gekoppeld, nieuwe stop er in, PC aanzetten: knal, weer de stop eruit. PC weer uit de stekkerdoos, nieuwe stop en gekeken of mijn andere PC het nog doet(zelfde stekkerdoos): gelukkig die doet het nog, maar internet via mijn Vigorrouter(zelfde stekkerdoos) doet het niet meer(Vigorrouter brandt wel).
Het was inmiddels middernacht, dus heb het maar even laten rusten.

Vanmorgen verder gekeken: Op tweede PC is internet via de Vigorrouter weer mogelijk, dus Vigorrouter heeft het overleeft.

Kappotte PC even op de tafel gezet en zonder monitor weer proberen op te starten: weer een knal en de stoppen eruit. Bij de voeding ruik ik een soort brandlucht. Ik vermoed dus dat de voeding kapot is.

De kapotte PC heb ik zelf in elkaar gezet en ziet er zo uit(gekocht 7-2-2003):

-Antec Servercase SX1040 BlackII(Voeding= SL400P, 400 watt met twee ventilators)
-Gygabyte MB GA-8PE667 Ultra II
-Intel Pentium 4 2,4 GHZ 533 MHZ
-512 mb Samsung DDD PC2700 Geheugen
-Leadtek TI 4200 GF4(8x) 128 MB, dvi
-Creative Soundblaster Audigy II
-Dell 21 inch scherm(crt)
-twee harddisks IBM 60 GB en IBM 120 GB
-Nec1100A brander
-Liteon DVD-speler

Mijn vragen aan wie dit ook meegemaakt heeft:

1. Zou het inderdaad de voeding zijn?

2. Hoe groot is de kans dat naast mijn voeding ook de rest kapot is?

3. Hoe is het mogelijk dat zoiets zo gauw kapot gaat(9mnd)? Volgens de advertentie toen de "Rolls Royce onder de cases"(ik heb nog een Aopen kast en een kast van Informatique, bigtower, mediastation: jaren oud nooit problemen meegehad).

4. Hoe is de ervaring met de garantie: in de handleiding staat 3 jaar garantie, maar is dat ook echt zo?

Ik heb even zitten kijken op de site van Antec: de site www.antec-europe.com blijkt al niet meer van Antec te zijn, alleen www.antec-inc.com bestaat nog. Dat wekt niet veel vertrouwen. Op de voeding staat ook made in China.

Ik dacht dus een A-merk case inc. behuizing gekocht te hebben, maar ik heb nu zo mijn twijfels.

Ik ga natuurlijk proberen garantie te krijgen, maar als dat niet lukt wil ik een andere voeding(geen Antec meer denk ik :( ). Het valt me op dat die voedingen wel erg duur zijn: je bent zo 70 euro en soms wel 120 euro kwijt. Die antec-kast inclusief de voeding kosste 129 euro.
Wat is een beetje redelijke voeding enwat kost ie?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 10:22:
1. Zou het inderdaad de voeding zijn?
als deze raar ruikt en kortsluiting veroorzaakt is die kans vrij groot.
2. Hoe groot is de kans dat naast mijn voeding ook de rest kapot is?
Met kortsluiting is die kans redelijk groot, de enige mogelijkheid is testen met een nieuwe voeding
3. Hoe is het mogelijk dat zoiets zo gauw kapot gaat(9mnd)? Volgens de advertentie toen de "Rolls Royce onder de cases"(ik heb nog een Aopen kast en een kast van Informatique, bigtower, mediastation: jaren oud nooit problemen meegehad).
pech hebben, alles kan kapot
4. Hoe is de ervaring met de garantie: in de handleiding staat 3 jaar garantie, maar is dat ook echt zo?
als je hem pas 9 maanden hebt gewoon naar de winkel gaan waar die vandaan komt en een nieuwe vragen.
Wat is een beetje redelijke voeding enwat kost ie?
Ik zou nog geen nieuwe kopen, maar er gewoon een via de garantie regelen.

Heb zelf goede ervaringen met superflower voedingen, Enhance voedingen (ding werkt na al mijn modwerk aan dat ding nog steeds :D) en heb nu nog een chieftec en een antec, die op zich ook goed werken.

Ben persoonlijk niet te spreken over Q-tec en Sweex is grappig voor systemen met weinig inhoud, niet de jouwe dus

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 02 november 2003 @ 11:21:
[...]

als deze raar ruikt en kortsluiting veroorzaakt is die kans vrij groot.

[...]

Met kortsluiting is die kans redelijk groot, de enige mogelijkheid is testen met een nieuwe voeding

[...]

pech hebben, alles kan kapot

[...]

als je hem pas 9 maanden hebt gewoon naar de winkel gaan waar die vandaan komt en een nieuwe vragen.

[...]

Ik zou nog geen nieuwe kopen, maar er gewoon een via de garantie regelen.

Heb zelf goede ervaringen met superflower voedingen, Enhance voedingen (ding werkt na al mijn modwerk aan dat ding nog steeds :D) en heb nu nog een chieftec en een antec, die op zich ook goed werken.

Ben persoonlijk niet te spreken over Q-tec en Sweex is grappig voor systemen met weinig inhoud, niet de jouwe dus
Als ik op de website van de winkel kijk dan zie ik dat ze geen Antec meer verkopen en alleen Sweex- en Qtec- voedingen en ik ben met je eens dat die merken me geen vertrouwen geven. Zal morgen eens bellen. Als ze me dan naar Antec zelf doorverwijzen dan mail ik hun wel.

Bedankt voor je reaktie.

Hopelijk is het alleen de voeding.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 11:46:
[...]

Als ik op de website van de winkel kijk dan zie ik dat ze geen Antec meer verkopen en alleen Sweex- en Qtec- voedingen
Kort gezegd "hun probleem"

Zij zullen je toch een gelijkwaardig alternatief moeten geven... en een Sweex voeding is geen gelijkwaardig alternatief voor een antec.

Persoonlijk zou ik je niet af laten wimpelen naar Antec... zeker omdat die voeding nog niet oud is.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 02 november 2003 @ 11:57:
[...]

Kort gezegd "hun probleem"

Zij zullen je toch een gelijkwaardig alternatief moeten geven... en een Sweex voeding is geen gelijkwaardig alternatief voor een antec.

Persoonlijk zou ik je niet af laten wimpelen naar Antec... zeker omdat die voeding nog niet oud is.
Ik heb een handleiding van Antec en daar staat achterop een adres in Rotterdam: Sydneystraat 33 3047 BP Rotterdam. Weet iemand of dat adres nog wel geldig is en niet zoals die site van europe ook al weg is?